Tubeless
Die Tesa 4289 tape heb ik ook alleen is deze vrij dik en knapt open bij een druk hoger dan 5 à 6 bar. M.a.w. je zal meestal twee lagen moeten leggen.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Iedereen moet het vooral doen hoe die het wil.
Maar ik heb nog nooit een lekkende velg lang het tape gehad en als ik er inmiddels 100 heb getaped is het weinig.
Je hebt twee dingen, doorslaan door druk, dat doet notubes lint echt niet bij 5 a 6 bar.
Dat zou inhouden dat je met en flinke klap of kuil op de MTB of racer dwars door het tape gaat.
Dat tape scheurt omdat de spaakgaten vaak scherp zijn, die braam ik af.
Dan 1 laag tape die dooslaan altijd voorkomt, want snijd de velg het tape kapot zit er nog glasvezel in.
Met daarop een laag tape kan er echt niets meer gebeuren.
Ik pak altijd 2mm breder tape dan de velg zodat het er mooi invalt bij strak trekken.
Daarnaast nooit het tape de rand op laten lopen, dat is vragen om ellende
Maar ik heb nog nooit een lekkende velg lang het tape gehad en als ik er inmiddels 100 heb getaped is het weinig.
Je hebt twee dingen, doorslaan door druk, dat doet notubes lint echt niet bij 5 a 6 bar.
Dat zou inhouden dat je met en flinke klap of kuil op de MTB of racer dwars door het tape gaat.
Dan 1 laag tape die dooslaan altijd voorkomt, want snijd de velg het tape kapot zit er nog glasvezel in.
Ik pak altijd 2mm breder tape dan de velg zodat het er mooi invalt bij strak trekken.
FAQ op de site van Notubes:wasbeer2006 schreef: ↑15 mar 2022 13:57 Iedereen moet het vooral doen hoe die het wil.
How many layers of tape should I use?
That depends on the rim and application. BST wheels are designed for low-pressure use (under 45psi) and require one layer of tape. BSTr wheels are designed to withstand high-pressure use (over 45psi) and require two layers of tape.
How do I install the tape?
Tape should be applied smoothly and evenly in the rim bed from sidewall to sidewall, without air bubbles or going up onto the sidewall. View helpful videos.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
4.5 vind zelfs ik laag. Ik lees op verschillende sites dat bij rond 65kg toch wel 6 bar wordt aangeraden bij 25mm. Dat doe ik er dan ook meestal in.
https://www.mantel.com/blog/bandbreedte ... -racefiets
https://www.schwalbe.com/nl/luftdruck
Ik heb geen idee bij hoeveel bar banden in de velg ploppen omdat ik daarvoor geen drukmeter bij gebruik. Vlgns mij is de druk die nodig is om in de velg te ploppen ook afhankelijk van de velg/band combinatie.
Vwb de druk waarmee ik rijd is afhankelijk van de band n.l. bij 23 mm tubeless 6,5 / 7 en bij 25 mm tubeless 6 /6,5 bar bij een berijdersgewicht van 92 - 95kg.
Als je een rondje Tesa tape 4289 in de pompkop van een vloerpomp met manometer plakt zal je zien/horen dat deze openscheurt bij 5 à 6 bar.
@nuitknor;
Ik ga beetje uit van deze tabellen ;
https://www.enve.com/learn/tire-pressure/
En zo zijn er nog wat sites (hier ook wel eens genoemd in topic) die op ongeveer zelfde uitkomen.
En zo zijn er nog wat sites (hier ook wel eens genoemd in topic) die op ongeveer zelfde uitkomen.
Bedankt. Ik ga er eens even mee experimenteren. Geldt dit ook voor banden met biba?DDX schreef: ↑15 mar 2022 16:23 @nuitknor;
Toen ik nog met binnenbandjes reed had ik zo'n 1 bar meer.
Dus bij 25mm zat ik op 5bar voor / 5,5bar achter.
Met tubeless 25mm zit ik op 4/4.5 en 30mm ga ik naar 3/3.5 oid.
Gewoon proberen, je merkt snel genoeg als het te weinig is.
Ook wel nuttig info voor mensen die wat zwaarder zijn ;
Dus bij 25mm zat ik op 5bar voor / 5,5bar achter.
Met tubeless 25mm zit ik op 4/4.5 en 30mm ga ik naar 3/3.5 oid.
Gewoon proberen, je merkt snel genoeg als het te weinig is.
Ook wel nuttig info voor mensen die wat zwaarder zijn ;
Remember, as tire size and therefore volume increase, you can decrease tire pressure. For example, 90psi in a 25mm tire will feel the same as roughly 70 psi in a 28mm tire. Let’s say you’re a large 240 to 250 lb. rider – rather than run a 28mm tire at 70-80 psi on your set of SES AR wheels, you should consider running a 30-32mm tire. You’ll be able to run a lower tire pressure and at the same time achieve a better ride experience as a result of the additional tire volume.