Actuele situatie frankrijk
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoe groot acht je de kans dat er uberhaupt controle plaats gaat vinden van auto's bij de grens.......
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Klopt en Frankrijk word niet genoemd.
In dat linkje van daniel1975-rtl nieuws staat dat je in Frankrijk kans loopt op een boete van 135 euro bij het betreden van Frankrijk zonder geldig test of vaccin-bewijs. Na de 1e keer kan het oplopen.
Is te overzien qua bedrag mocht je willen gokken...
In dat linkje van daniel1975-rtl nieuws staat dat je in Frankrijk kans loopt op een boete van 135 euro bij het betreden van Frankrijk zonder geldig test of vaccin-bewijs. Na de 1e keer kan het oplopen.
Is te overzien qua bedrag mocht je willen gokken...
Misschien niet bij de grens, maar als straks de zomervakanties beginnen en men wil controleren in Frankrijk, dan doen ze het wel bij de tolpoorten op populaire reisdagen. Veel makkelijker dan bij grensovergangen aangezien massa's toeristen het er elk jaar weer graag voor over hebben daar in files te staandaniel1975 schreef: ↑08 jun 2021 14:50 Hoe groot acht je de kans dat er uberhaupt controle plaats gaat vinden van auto's bij de grens.......
Time is on my site.
Op een forum van Nederlanders is Frankrijk heb ik die vraag gesteld en daar was één persoon die zei dat vrienden nogal secuur gecontroleerd waren, ze dacht via Luxemburg. Maar dat is ook de enige waar ik dat van gehoord heb. Er zijn hier in de buurt 5 stellen Belgen, niemand is gecontroleerd.daniel1975 schreef: ↑08 jun 2021 14:50 Hoe groot acht je de kans dat er uberhaupt controle plaats gaat vinden van auto's bij de grens.......
@hopjes, is kan inmiddels geen sancties meer vinden, maar dat van die 135 euro was het bedrag dat bij de invoering bekend was. Ja, dat was niet meer dan toen een test in Nederland.
@slowracer, ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar wij zijn altijd via tolwegen gereden en nooit gecontroleerd.
Laatst gewijzigd door Jans op 08 jun 2021 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Nihil!!daniel1975 schreef: ↑08 jun 2021 14:50 Hoe groot acht je de kans dat er uberhaupt controle plaats gaat vinden van auto's bij de grens.......
En dat is geen verwachting maar ervaring
Ben de afgelopen periode al meermaals de grens overgegaan en nog nooit controle gehad, niet heen (BE-FR kleine grensovergang oost Walonie) noch terug (Luik-Maastricht snelweg)
Wel altijd iets van mogelijke dispensatie bij ons gehad trouwens. Bijvoorbeeld medische ingreep, mail van ggd met negatieve pcr test en sinds kort de eerste vaccinatie.
Het probleem is dat grootschalige grenscontroles niet mogen (EU regels) en dat controle op de snelwegen logistiek en qua veiligheid onuitvoerbaar is. Rest dus de steekproef. Nou dat risico neem ik dan gewoon.
En controle bij locale grensovergangen op kleinere wegen zijn er niet in FR.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
De cijfers gaan nu zo hard naar beneden, dat eind juni (maar wellicht al eerder) alles toch wel wordt vrijgegeven.
Het commerciële belang van de Franse toerismesector is groot. Er zullen nu al best wat boekingen richting Oostenrijk/Duitsland/Italië gaan ten nadele van de Franse portemonnaie.
Dus voor de vroege vogels die toch naar La Douce willen: gewoon ff wat extra lappen voor de PCR.
Het wordt pas een spannende afweging als die positief is
Het commerciële belang van de Franse toerismesector is groot. Er zullen nu al best wat boekingen richting Oostenrijk/Duitsland/Italië gaan ten nadele van de Franse portemonnaie.
Dus voor de vroege vogels die toch naar La Douce willen: gewoon ff wat extra lappen voor de PCR.
Het wordt pas een spannende afweging als die positief is
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- Enzzo
- Forum-lid HC
Meanwhile: https://nos.nl/l/2384154
@Jans, ik heb het nergens vandaan, maar lijkt me een heel makkelijke manier van controleren. Nu is het nog rustig qua toerisme en mogelijk niet de moeite waard.
In de tijd dat de ETA nog actief was meerdere malen bij dergelijke controles aan de kant gezet. Toen betrof het verkeer dat uit de richting van Spanje kwam en werd er meer naar de kant gehaald dan alleen een steekproef.
In de tijd dat de ETA nog actief was meerdere malen bij dergelijke controles aan de kant gezet. Toen betrof het verkeer dat uit de richting van Spanje kwam en werd er meer naar de kant gehaald dan alleen een steekproef.
Time is on my site.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Maar was dat niet ver voor de zogenaamde eenwording van de EU en “vrij verkeer van personen en goederen”?
Controles die ik meemaakte waren tussen 2002 en 2005...
Mijn ouders wonen in de regio van Carcassonne en ik werd destijds bij Narbonne (tolweg op) of Beziers (tolweg af) aan de kant gezet (reed toen al via Millau, nog zonder viaduct).
Mijn ouders wonen in de regio van Carcassonne en ik werd destijds bij Narbonne (tolweg op) of Beziers (tolweg af) aan de kant gezet (reed toen al via Millau, nog zonder viaduct).
Time is on my site.