Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Waarom achterwiel niet demonteren

Ali Asreco
Forum-lid

Ali Asreco 25 okt 2016 11:38

nee hoor, ik wil niet zeiken, maar fietsen.
Ik voel niks aan wat Nm betreft; maar merkte wel dat de ene moer (al jaren) veel vaster zat dan de andere. Ik heb er al jaren op gereden, Dus veel maakt dat dus niet uit... Nu ik het uit elkaar heb gehaald en in elkaar gezet, (En heerlijk fiets - zo hard als ik kan!) doet de fiets het geweldig, vandaar dat die Nm niet zo hoeft voor mij. Het wiel valt er nog geeneens uit als ik de moeren helemaal lost laat zitten. Even proberen... (kijk dat is nu zeiken....)

gerard4t
Forum-lid

gerard4t 19 mar 2021 06:56

"Verwijder het achterwiel niet. Het verwijderen van het wiel kan de prestaties van de fiets beinvloeden."
Ja hoor, zonder achterwiel is het inderdaad lastig fietsen. Lastig hoor, taal.
Groet,
Gerard.

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 19 mar 2021 08:23

ik begreep, toen ik zoekend was naar een fiets mijn vriendin, dat sommige ebikes een reset nodig hebben na het ontkoppelen en koppelen van een motor,

nu vind ik het moeilijk te begrijpen: als ergens een stekker connectie is, je deze spanningsloos opent en en sluit de garantie is verlopen of het geheel laat ontregelen. het systeem is immers spanningsloos ,zoals op vele consumenten producten muv franse auto's
geheugens/settings worden niet lokaal maar centraal opgeslagen mag ik hopen.

ik verwacht dat voor jou ion als je weet hoe je een reset kunt uitvoeren je ook je wiel kunt uitwisselen, en als dat niet goed gaat, een wandelingetje naar je FMer om de hoek.

dat met het aanhaal moment van een as.... dat heb ik niet gelezen.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 19 mar 2021 11:08

gerard4t schreef: 19 mar 2021 06:56 "Verwijder het achterwiel niet. Het verwijderen van het wiel kan de prestaties van de fiets beinvloeden."
Die grap is op de vorige pagina (en vier en een half jaar geleden) door Ernie C al gemaakt :D

i-mac

i-mac 19 mar 2021 11:27

gerard4t schreef: 19 mar 2021 06:56 "Verwijder het achterwiel niet. Het verwijderen van het wiel kan de prestaties van de fiets beinvloeden."
Ik heb het achterwiel van mijn e-bike nog niet uitgehaald, maar ik probeerde die wel bij te regelen (ketting begon slapper te worden, en sleepte tegen de kettingkast). Op het eerste zicht deed ik alles goed, maar toen ik wou vertrekken, kreeg ik een foutmelding op het display. Ik heb het achterwiel (en daarbij ook de ketting) ietsje minder strak aangespannen, en toen was de foutmelding weg. Er zit idd een sensor op het achterwiel. Als die niet goed gepositioneerd is, kan je alleen nog gewoon fietsen, zonder ondersteuning.

Plaats reactie