Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Koppel Titanium All road of wachten op Canyon Endurace

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 09 feb 2021 21:13

Tom gaat nog wel eens op retraite bij Enigma, ook geen pannenkoeken in het tita werk natuurlijk. Zag op insta dat er al eentje klaar was.

De keus natuurlijk aan jouw of je liever wacht op een standaard maat “plastic fantastic” of liever een op maat gemaakt frame/fiets.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3088
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 09 feb 2021 21:52

Staat toch echt nergens dat de titanium frames maatwerk zijn.

Als ik de beschrijving naast die van het stalen frame leg, krijg ik meer de indruk dat het titanium frame ergens in China of Oost Europa van de plank besteld wordt.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 feb 2021 09:19

Ik zou zonder meer voor die Koppel gaan hele mooie fiets! Maar ik heb dan ook helemaal niets met Canyon, terwijl ik wel fan ben van carbon fietsen. Maar heel eerlijk zo,n titanium frame als dit heb ik nog wel op mijn verlanglijstje staan als vervanger van mijn crosser en gravelfiets als een soort doe het allemaal fiets.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 10 feb 2021 13:14

mackersv2.0 schreef: 09 feb 2021 21:52 Staat toch echt nergens dat de titanium frames maatwerk zijn.

Als ik de beschrijving naast die van het stalen frame leg, krijg ik meer de indruk dat het titanium frame ergens in China of Oost Europa van de plank besteld wordt.
Het is geen maatwerk fiets. Ze werken met vaste maten en hebben wel de fiets qua geometrie ontworpen. Pilot cycles maakt het frame en als ik het online zo zie laten die de frames in het Oosten maken.

Daarnaast ga ik op de titanium 1cm hoger zitten dan mijn huidige fiets qua drop. Uit mijn bikefit kwam dat ik wel wat dieper kon zitten. Ik weet niet hoeveel verschil 1cm hoger uitmaakt? Ik rijd wel graag lange afstanden en daar is een hele sportieve diepe zit niet altijd even handig mee.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 10 feb 2021 14:58

Die 1cm hoger kan je natuurlijk makkelijk opvangen als je nu al spacers, of een omgekeerde stuurpen op je fiets hebt. Als je nu al maximaal laag zit op je huidige fiets, ja dan ga je minder diep zitten.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 10 feb 2021 15:26

Als je het wil en kan betalen heb je met die koppel iets unieks. Welk gevoel geeft je hart?

Canyon begint eenheidsworst te worden in mijn ogen. Zeker goede fietsen, mqar je ziet ze overal. Zal ook nooit iemand afkeuren die er een heeft. Tis gewoon kwaliteit.

Ik heb ook naar een canyon gekeken. Maar uiteindelijk een minder geavanceerd, maar wel een persoonlijkere fiets gekozen met een Jan Janssen.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 11 feb 2021 14:22

Globeskater1983 schreef: 10 feb 2021 13:14 Pilot cycles
Volgens mij staat Pilot cycles best goed bekend.

Het feit dat het frame in het voormalig oost blok gelast is, is in mijn ogen geen afknapper. Ik heb veel gewerkt met lassers die daarvandaan komen. Probleem is dat er hier in het westen geen fatsoenlijke lasser meer te vinden is (die tijd heeft, want goede lasser heeft altijd werk).


Woutoro32 schreef: 10 feb 2021 15:26 maar wel een persoonlijkere fiets gekozen met een Jan Janssen.
Ik heb een Jan Janssen (dus ik mag het zeggen :lol: ). Maar JJ heeft wel aardig de boot gemist de afgelopen jaren in mijn ogen. Er zijn ondertussen veel merken die veel verder gaan in hun personalisering. En ook veel meer leveren wat de markt vraagt.

Als je opzoek bent naar een High-end alu frame moet je er misschien nog zijn, maar verder is het in mijn ogen niet of, maar wanneer ze de stekker er uit trekken. Niks mis met aluminium maar bijna iedereen die high-end zoekt Anno 2021, wil staal, titanium of carbon.

Bovenstaande is misschien een beetje hard, maar ik hoop dat ze wakker worden bij JJ. Anno kan 2021 kan je niet meer teren op de naam van JJ. Wie onder de 35 kent die man nog (ja een verdwaalde).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 11 feb 2021 15:54

mhr-zip schreef: 11 feb 2021 14:22
Globeskater1983 schreef: 10 feb 2021 13:14 Pilot cycles
Volgens mij staat Pilot cycles best goed bekend.

Het feit dat het frame in het voormalig oost blok gelast is, is in mijn ogen geen afknapper. Ik heb veel gewerkt met lassers die daarvandaan komen. Probleem is dat er hier in het westen geen fatsoenlijke lasser meer te vinden is (die tijd heeft, want goede lasser heeft altijd werk).


Woutoro32 schreef: 10 feb 2021 15:26 maar wel een persoonlijkere fiets gekozen met een Jan Janssen.
Ik heb een Jan Janssen (dus ik mag het zeggen :lol: ). Maar JJ heeft wel aardig de boot gemist de afgelopen jaren in mijn ogen. Er zijn ondertussen veel merken die veel verder gaan in hun personalisering. En ook veel meer leveren wat de markt vraagt.

Als je opzoek bent naar een High-end alu frame moet je er misschien nog zijn, maar verder is het in mijn ogen niet of, maar wanneer ze de stekker er uit trekken. Niks mis met aluminium maar bijna iedereen die high-end zoekt Anno 2021, wil staal, titanium of carbon.

Bovenstaande is misschien een beetje hard, maar ik hoop dat ze wakker worden bij JJ. Anno kan 2021 kan je niet meer teren op de naam van JJ. Wie onder de 35 kent die man nog (ja een verdwaalde).
Geavanceerd en high-end zijn ze zeker niet. Alhoewel de virage, sonic disc en de blade aardig modern zijn.

De personalisering gaat veel verder dan op de site gaat. Je kan superveel regelen, als je het maar bespreekt bij de dealer. Lijntjes zijn kort naar Hoogerheide. Wat ik zelf begreep is ze het prima doen voor wat ze aankunnen. En dat vind ik prima zo. Ik hoef niet overal waar ik fiets 10 Jan Janssens tegen te komen.

Ik rij met een groepje: 6 van de 8 Giant en die andere gaat binnenkort ook op Giant over. Prima fietsen hoor. Maar man, eenheidsworst ten top. Wordt er niet warm van.

Een fiets waar jezelf alles kan kiezen, doet mij toch echt meer. Ook al is de naam niet super interessant meer. En als fiets liefhebber moet je die naam toch echt kennen, ook al ben je onder de 35. Hij stond nog naast Dumoulin op het podium in Maastricht. Zo groot is hij dus toch ook nog wel!

Ik ben juist blij dat niet alleen high-end gepersonaliseerd kan worden. Ik heb daar het geld gewoonweg niet voor.

Dan is een merk als Jan Janssen ideaal. Tja ik heb niet het meest bijzondere frame, niet het meeste aero-frame, niet het meest lichte frame, niet het meest stijve frame. Maar wel een fiets die afgesteld is op mijn maat en mijn smaak, voor een relatief zacht prijsje.

Een beetje PR kan voor JJ denk ik geen kwaad. Goede service, mooi lakwerk, persoonlijk, prijs/kwaliteit en natuurlijk Hollands glorie.

Dat Koppel is ontzettend gaaf voor een titanium frame. Ik vind het zelf echt super. Ik heb het budget er niet voor. Maar als andere dat hebben juich ik zoiets vooral toe. Is weer eens wat anders dan de standaard merken

En dat iedereen carbon, staal of titanium zoekt om high-end is volgens mij ook beetje hype-dingetje. Vooral kunnen zeggen dat je het hebt. Aluminium heeft tegen zich dat het goedkoop is, maar als je eenmaal fietst maakt het voor de gemiddelde fietser echt zeer weinig uit. Sprak laatst nog iemand die een nieuwe alu met ultegra had gekocht, niet helemaal tevreden, ingeruild tegen een carbon ultegra.

Mijn vraag: merk je verschil?

Zijn antwoord vond ik het meest treffend: veel te weinig om het prijsverschil te rechtvaardigen. Maar ik ga deze niet weeeer inruilen.

Maar soit. Als je het geld hebt lekker doen, maar het hele high-end fiets gebeuren, je betaalt zo idioot veel extra voor de kleine beetje meer. Dat het rationeel van de zotte is. Gelukkig is fietsen vooral emotie :). En dat rechtvaardigt eigenlijk weer alles.

Excuses voor bovenstaand relaas haha.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 feb 2021 18:29

Zoals bij de meeste hobby's is high end voornamelijk bla bla en bullshit , waaraan de doorsnee gebruiker niets heeft.
Het begrip is vooral in zwang bij mensen die zichzelf en hun (niet) prestaties nogal serieus nemen.
Voor het bevestigen van het ego heeft men dan opvallend vaak meerdere (non)power meters.
Wie de schoen niet past hoeft hem ook niet aan te trekken....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 12 feb 2021 23:11

TITANIUM! Ook mijn hard ging er veel sneller van kloppen dan van dat plastic/ carbon. Vandaag heb ik bij een ander Nederlands merk, Pilot, mijn nieuwe fiets besteld, ook een allroad, de pilot scram pinion. Ja, het was inderdaad ff sparen,maar die glimlach opm. gezicht de komende jaren gaat er niet af. Pure verliefdheid en beleving. Maar koppel natuurlijk ook prachtig en prijstechnisch denk ik net wat interessanter. Succes en voorgenieten bij je keuzes.

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 12 feb 2021 23:17

@woutoro, helemaal eens met je verhaal over JJ. ook ik rijd nu -nog- op een JJ, giga goed afgewerkt, goede service en gewoon een mooi, onderscheidend, iets minder hip merk, nooit problemen mee gehad, echt wat anders en niet een fiets waar iedereen op rijd....bah eenheidsworst.

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 18 feb 2021 15:19

Harry Jacques schreef: 12 feb 2021 23:17 @woutoro, helemaal eens met je verhaal over JJ. ook ik rijd nu -nog- op een JJ, giga goed afgewerkt, goede service en gewoon een mooi, onderscheidend, iets minder hip merk, nooit problemen mee gehad, echt wat anders en niet een fiets waar iedereen op rijd....bah eenheidsworst.
De verstokte JJ fans weten toch wel dat alle carbon JJ's anno 2020 gewoon open mould frames uit China zijn? Feitelijk personaliseer je dus de kleur en afmontage. Vaak zie je dezelfde frames ook bij Salden met een lekker bekkend Italiaans merkje erop.
Apex (cc5311) werkt ookmop die manier. Niks mis mee, maar om nu andere merken eenheidsworst te noemen terwijl je op je generieke Alibaba frame met JJ sticker rijdt is ook weer zo wat.

Vwb vraag topic starter: als je tita wil, ga dan voor tita. Maar er zijn zoveel meer aanbieders van betaalbare tita frames dat een nachtje slapen over de geometrie geen kwaad kan. Kijk bv eens bij Ribble, PlanetX, Nordest. Die laatste heeft ook de optie om je eigen geo te laten bouwen tegen een zeer geringe meerprijs.

Plaats reactie