Ik heb hier een goedkope racefiets van 4jaar oud die niet meer gebruikt wordt. Vooraleer ik hem terug ombouw naar de orignele uitvoering (ik heb nogal wat onderdelen vervangen
Decathlon Circular Bike project
Heeft iemand van jullie soms ervaring met het Decathlon Circular Bike project (dus het programma waarbij ze hun gebruikte fietsen terugkopen)? Bieden ze wat goede prijzen?
Ik heb hier een goedkope racefiets van 4jaar oud die niet meer gebruikt wordt. Vooraleer ik hem terug ombouw naar de orignele uitvoering (ik heb nogal wat onderdelen vervangen
), vraag ik me af of dat wel de moeite loont.
-
hayes
Decathlon neemt wel enkel hun eigen merken terug.
Bij dergelijke zaken heb ik altijd het vermoeden dat je door zelf te verkopen beter af bent.
Bij dergelijke zaken heb ik altijd het vermoeden dat je door zelf te verkopen beter af bent.
Dat lijkt me ook. Ergens heeft Decathlon een reden om dit te doen. Ik denk om je te verleiden een nieuwe fiets te kopen en daar geld aan te verdienen.
Overigens heb ik altijd een beetje problemen met dit soort groene initiatieven. Goede spullen terugkopen zodat mensen nieuwe kopen, is naar mijn idee niet duurzaam. Op zich is terugkopen prima, maar als er dan een label circular aan hangt....dat lijkt me niet heel terecht.
Dus ik denk dat zelf verkopen meer oplevert. Zeker in de huidige markt.
Overigens heb ik altijd een beetje problemen met dit soort groene initiatieven. Goede spullen terugkopen zodat mensen nieuwe kopen, is naar mijn idee niet duurzaam. Op zich is terugkopen prima, maar als er dan een label circular aan hangt....dat lijkt me niet heel terecht.
Dus ik denk dat zelf verkopen meer oplevert. Zeker in de huidige markt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
hayes
Decathlon verkoopt die fietsen dan wel weer in hun winkels, mét garantie blijkbaar. Dus de teruggenomen fietsen blijven in oirculatie. Je krijgt trouwens een waardebon denk ik en geen cash. Dus idd in de hoop dat je daar ook je nieuwe fiets koopt.
Natuurlijk is dat een commerciële actie, maar wel één die op zich ok is.
Maat zoals bij inruil van je auto in de garage, kan je meestal meer er uit halen als je zelf verkoopt.
Natuurlijk is dat een commerciële actie, maar wel één die op zich ok is.
Maat zoals bij inruil van je auto in de garage, kan je meestal meer er uit halen als je zelf verkoopt.
Lijkt me een prima principe, de klant kan kiezen uit 2 concepten:
1-ruil in , geen kopzorgen over zelf verkopen, maar vast aan Decathlon.
2 -verkoop zelf en scoor mogelijk een betere prijs, maar meer werk en kopzorgen.
1-ruil in , geen kopzorgen over zelf verkopen, maar vast aan Decathlon.
2 -verkoop zelf en scoor mogelijk een betere prijs, maar meer werk en kopzorgen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Klopt, ik heb het uiteraard over een Decathlon racefiets (Triban).
Misschien wel, maar ik wil dat de koper niet aan doen
Heeft iedere Belg een Decathlon om de hoek?
Zo nee, dan is er wat dat betreft geen verschil....
Herhaal dit niet onnodig