Cassette 105 r7000 11-32 kraakt op twee tandwielen.
Gekeken, gecontroleerd en gedaan. Verandert helaas niks. Ook het wiel eraf gehad en tandwielen schoongemaakt. Helpt ook niet.TKMP schreef: ↑02 jan 2021 19:45 https://youtu.be/A6TpHgbbEGM
Niks specifiek, maar het is de moeite om je soms te checken en verdiepen. We zijn nooit klaar met nieuwe dingen leren.
Denk toch maar even bellen naar de FM. Miss kan hij wel servicen ondanks de lockdown.
Moet toch zijn eerste beurtje nog krijgen. Hopelijk is er niet iets geks aan de hand.
Zou het kwaad kunnen dat ik rij met een kraakje tijdens fietsen? Wil morgen eigenlijk nog wel een rondje.
Zolan de ketting niet helemaal droog staat kan het w.s. geen kwaad, en dan bedoel ik niet de buitenkant, maar inwendig.
Is een ketting echt droog, dan gaat ie piepen en knarsen...
Na 500 km, ook in de nattigheid ,zou toch nog wel iets fabriekssmering aanwezig moeten zijn.
Na 500 km, ook in de nattigheid ,zou toch nog wel iets fabriekssmering aanwezig moeten zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Heb wel een paar keer goed schoon moeten maken. Ook met bionet chain cleaner doordat het echt wel vies was na een tocht. Maar idd na 500km zou het toch niet moeten kunnen. Heb hem vanavond wel schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Maar het is niet weg... maar dat is de buitenkant...Keezx schreef: ↑02 jan 2021 21:48 Zolan de ketting niet helemaal droog staat kan het w.s. geen kwaad, en dan bedoel ik niet de buitenkant, maar inwendig.
Voorzover ik kan vinden is Bionet een ontvetter, dus nadat je die gebruikt hebt is je ketting helemaal kaal. Overigens naar mijn eigen ervaring voldoet een gewoon heet sopje met Dreft beter als tussentijdse schoonmaakbeurt, maar daar zijn de meningen over verdeeld. In ieder geval moet je de ketting heel goed laten drogen na de Bionet behandeling, anders lost elke nieuwe smeerlaag direct op en heb je in feite nog steeds een kale ketting, zeker als je ontvet en smeert op dezelfde avond. Dat verklaart alleen niet waarom het op 2 kransjes anders klinkt dan de rest....
NB ik ontvet mijn ketting nooit, nou ja, 1x als hij uit de verpakking komt en dan ligt hij een week op de verwarming te drogen voor de Squirt erop gaat.
NB ik ontvet mijn ketting nooit, nou ja, 1x als hij uit de verpakking komt en dan ligt hij een week op de verwarming te drogen voor de Squirt erop gaat.
Miss is ie dan kurkdroog. Ik ontvet ook alleen als hij echt heel smerig is... en reinig hem dan grondig. Merkte vanochtend wel op dat het nu met meerdere kransjes gebeurt...Woefdram schreef: ↑03 jan 2021 08:32 Voorzover ik kan vinden is Bionet een ontvetter, dus nadat je die gebruikt hebt is je ketting helemaal kaal. Overigens naar mijn eigen ervaring voldoet een gewoon heet sopje met Dreft beter als tussentijdse schoonmaakbeurt, maar daar zijn de meningen over verdeeld. In ieder geval moet je de ketting heel goed laten drogen na de Bionet behandeling, anders lost elke nieuwe smeerlaag direct op en heb je in feite nog steeds een kale ketting, zeker als je ontvet en smeert op dezelfde avond. Dat verklaart alleen niet waarom het op 2 kransjes anders klinkt dan de rest....