Dat is het punt niet Jans. Het gaat om starten met vaccinatie zodra het vaccin beschikbaar is. En dat is dus blijkens wat de vele landen wereldwijd doen goed te organiseren. Behalve in Nederland blijkbaar.Jans schreef: ↑30 dec 2020 18:40 Enzzo, je reageert niet meer op de Franse vaccin problemen, terwijl je me gisteren big eventjes fijntjes vertelde hoe goed het wel niet geregeld is in Frankrijk. Nee, ik hoef geen gelijk te hebben, maar wel jammer dat je er niet even op reageert.
Edit, schrijffoutje verbeterd
Hoe symbolisch die vroege vaccinatie ook mag zijn, we leven in deze eindejaarsdagen in een tijd van hoop. En elk beetje hoop kan bijdragen tot meer geduld, meer acceptatie van de regels en meer uitzicht op beter tijden.
Dat Nederland het niet voor elkaar krijgt voedt alleen maar de polarisatie en discussie.
Nu net heeft Gommers, met bijval van Kuijpers gepleit om zo snel mogelijk vaccinatie te starten in ziekenhuizen. Omdat daar alle deskundigheid voorhanden is om dat te organiseren en omdat de situatie echt nijpend is daar! Een heel goed idee naar mijn mening.
De reactie van de Jonge is, “het is/was onverantwoord om eerder te beginnen” Hij geeft echter geen enkele motivering voor dat argument, bijna Trumpiaans dus.
En wat als straks blijkt dat de logistiek toch niet helemaal soepel verloopt qua verspreiden van vaccins over de lidstaten? Nu blijkt al dat in Duitsland zoiets gaande is.
Gaan we dan nog langer moeten wachten?
Ik begrijp heel goed dat honderd inentingen tussen kerst en o&n weinig zoden aan de dijk zetten. Maar ik vrees dat er op 18 januari in Frankrijk en de omliggende landen echt duizenden, zo niet honderdduizenden meer prikken zijn gezet dan in Nederland. En dat helpt bepaald niet om de rust te behouden!
Ik vind het dus echt een schandaal en volstrekt bestuurlijk falen wat er gebeurt!