welke montagestandaard ?
Ik heb zo'n tacx montagestandaard met 3 poot. Ik geloof een oudere versie van de Tacx Spider Prof T3325. Vorig jaar (?) tweedehands gekocht voor 25 euro.
Staat als een huis. Doet alles wat ik nodig heb. Heb in deze tijd nog geen bracket lagers vervangen. Maar dat zal ergens in de komende maanden vast gebeuren. Ik zie niet waarom dat niet zou gaan.
Staat als een huis. Doet alles wat ik nodig heb. Heb in deze tijd nog geen bracket lagers vervangen. Maar dat zal ergens in de komende maanden vast gebeuren. Ik zie niet waarom dat niet zou gaan.
-
- Forum-lid HC
Voordeel van een driepoot is dat er maximaal 1 poot niet goed staat op een ongelijke ondergrond 
Maar de feedback is echt heerlijk, de fiets hangt er best ver voor dus je struikelt niet zo snel over de poten.
Ook nog zo'n stuurstang gekocht, dat vind ik wel een must

Maar de feedback is echt heerlijk, de fiets hangt er best ver voor dus je struikelt niet zo snel over de poten.
Ook nog zo'n stuurstang gekocht, dat vind ik wel een must
Onmogelijk!wasbeer2006 schreef: ↑14 dec 2020 10:59 Voordeel van een driepoot is dat er maximaal 1 poot niet goed staat op een ongelijke ondergrond
...
Een driepoot staat ALTIJD met drie poten op de ondergrond.
Dat de 'stang' dan niet rechtop staat is een ander verhaal

Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
-
- Forum-lid
Het grote voordeel van een standaard met klemming op de voorvork, is dat je klemt op een punt dat daarvoor bedoeld is. Gebruik zelf een T3075 die ik via marktplaats gekocht heb voor een appel en een ei en daar ben ik heel content mee. Geen krassen, geen geklooi met doekjes tussen de klem of een klem die net te vast of net te los zit. Geen stuur dat omklapt als je even niet oplet. Fiets staat gewoon vast als je hem vastzet
Nadeel is inderdaad wel dat het wiel eruit moet. Met een racefiets met traditionele remhoeven geen punt, maar met schijfremmen is dat een ander verhaal. Steekas losmaken is toch even iets meer gedoe, en dan moet je ook nog eens extra opletten dat je van je voorrem afblijft...
In de praktijk betekent dat in mijn geval dat ik de montagestandaard voor mijn crossfiets enkel gebruik als er daadwerkelijk iets te monteren valt. Schoonmaken doe ik gewoon met de fiets in de haak aan de muur, waar de fiets hangt als ik m niet gebruik.
Nadeel is inderdaad wel dat het wiel eruit moet. Met een racefiets met traditionele remhoeven geen punt, maar met schijfremmen is dat een ander verhaal. Steekas losmaken is toch even iets meer gedoe, en dan moet je ook nog eens extra opletten dat je van je voorrem afblijft...
In de praktijk betekent dat in mijn geval dat ik de montagestandaard voor mijn crossfiets enkel gebruik als er daadwerkelijk iets te monteren valt. Schoonmaken doe ik gewoon met de fiets in de haak aan de muur, waar de fiets hangt als ik m niet gebruik.
Stuur omklappen is eenvoudig te voorkomen door de fiets er altijd schuin in te hangen.
Doekje ertussen is onnodig bij een goede standaard; er zit daar als het goed is gewoon een degelijke rubber bekleding.
Doekje ertussen is onnodig bij een goede standaard; er zit daar als het goed is gewoon een degelijke rubber bekleding.
Zo'n T3075 heb ik ook gehad. Lomp en onhandig in “de opslag”. Zeker effectief in het gebruik. Hij leverde wel flinke krassen op onder het bracket. Op de bracketsteun zou ik daarom zeker iets beschermends adviseren.
Die van mij kon ik uiteindelijk zelfs gratis niet meer kwijt. Is daarom (zonder het gereedschapsplankje) in het grofvuil gegaan. Dat plankje vond wel een nieuwe eigenaar.
Die van mij kon ik uiteindelijk zelfs gratis niet meer kwijt. Is daarom (zonder het gereedschapsplankje) in het grofvuil gegaan. Dat plankje vond wel een nieuwe eigenaar.
-
- Forum-lid HC
@joep, een zadelpen is ook gemaakt om te klemmen gelukkig. En krassen op de zadelpen heb ik nog nooit gehad (bij de MTB misschien omdat er dan wel eens wat zand tussen zit).
Als ik dit topic zo doorlees zit je met beide wel goed. Volgens mij heb je ook wel van die spider standaarden die zowel met steekas als snelspanner om kunnen gaan, dan zitten er gewoon 2 van die modules op. Lijkt me wel dat dat altijd een fractie meer tijd kost, maar boeiend.
Als ik dit topic zo doorlees zit je met beide wel goed. Volgens mij heb je ook wel van die spider standaarden die zowel met steekas als snelspanner om kunnen gaan, dan zitten er gewoon 2 van die modules op. Lijkt me wel dat dat altijd een fractie meer tijd kost, maar boeiend.
Of je koopt ze allebeiypuh schreef: ↑14 dec 2020 14:42 Als ik dit topic zo doorlees zit je met beide wel goed. Volgens mij heb je ook wel van die spider standaarden die zowel met steekas als snelspanner om kunnen gaan, dan zitten er gewoon 2 van die modules op. Lijkt me wel dat dat altijd een fractie meer tijd kost, maar boeiend.

YFood !!!
- Supergrover
- Forum-lid HC
had ik het maar geweten....Hanz Bé schreef: ↑14 dec 2020 11:55 Zo'n T3075 heb ik ook gehad. Lomp en onhandig in “de opslag”. Zeker effectief in het gebruik. Hij leverde wel flinke krassen op onder het bracket. Op de bracketsteun zou ik daarom zeker iets beschermends adviseren.

heb een stukje duct tape op de bracketsteun geplakt...
mijn oude Lidl standaard is nu in de aanbieding.

Heb er hier nog eentje liggen met de bracketsteun kapot.Supergrover schreef: ↑14 dec 2020 16:50 had ik het maar geweten....
![]()
heb een stukje duct tape op de bracketsteun geplakt...
YFood !!!