Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Neopreen overschoenen

hayes

hayes 07 dec 2020 16:48

Voor wat het waard is, ik heb de BBB Waterflex overschoenen. Die werken best goed.
Ze zijn een stuk lastiger aan te trekken omdat ze minder elastisch zijn.
Helaas gemerkt deze week dat er bovenaan een klein scheurtje in zit. Dus toch natte voeten. Of natte voet om precies te zijn.

Ik ga zelden lange tochten doen bij regenweer. Maar ik wordt regelmatig wel een verrast op m'n woonwerk traject. Dan aanvaard ik maar dat ik natte voeten heb. Het ergst is nog dat de schoenen nadien een uur in de wind stinken :-)

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 07 dec 2020 18:22

Ik zit te twijfelen om die GripGrab Arctic overschoenen te kopen. Iemand hier ervaring mee? Mijn huidige overschoenen zijn ook van GripGrap, maar al een paar jaar oud en heb het idee dat het winddichte laagje niet meer zo winddicht is..

Zouden jullie voor de fluor gele gaan of gewoon zwart? Voordeel van de fluor geel is dat het beter opvalt, maar het nadeel is dat overschoenen altijd snel smerig worden. Dan is zwart misschien handiger..

Ik fiets door de week regelmatig in het donker/schemer, dus dan lijkt mij fluor geel wel echt een voordeel..

ddetaey
Forum-lid

Gebruikersavatar ddetaey 07 dec 2020 21:06

NuitKor schreef: 07 dec 2020 18:22 Ik zit te twijfelen om die GripGrab Arctic overschoenen te kopen. Iemand hier ervaring mee? Mijn huidige overschoenen zijn ook van GripGrap, maar al een paar jaar oud en heb het idee dat het winddichte laagje niet meer zo winddicht is..

Zouden jullie voor de fluor gele gaan of gewoon zwart? Voordeel van de fluor geel is dat het beter opvalt, maar het nadeel is dat overschoenen altijd snel smerig worden. Dan is zwart misschien handiger..

Ik fiets door de week regelmatig in het donker/schemer, dus dan lijkt mij fluor geel wel echt een voordeel..
Heb de GripGrab Arctic overschoenen nu 3 jaar in gebruik, valt niet speciaals over te melden.
Ben er tevreden over, en ondervind nog geen kwaliteitsverlies.

Fluor geel zou voor een nieuw paar ook mijn eerste keus zijn (nu: zwart) maar inderdaad, zullen wel heel snel vuil worden. Als je je daar aan ergert, nier doen.
Dirk

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 dec 2020 21:20

....... en dan heb je overschoenen met vlekjes.... Bij iedere rit zullen die er na 5 minuten ook weer op zitten.
Ik zou de gele doen!

walters
Forum-lid

walters 07 dec 2020 21:26

NuitKor schreef: 07 dec 2020 18:22 Ik zit te twijfelen om die GripGrab Arctic overschoenen te kopen. Iemand hier ervaring mee? Mijn huidige overschoenen zijn ook van GripGrap, maar al een paar jaar oud en heb het idee dat het winddichte laagje niet meer zo winddicht is..

Heb ze gekocht, maar draag heb ze maximaal 2x gedragen. Vind het niet prettig dat de neus niet over de schoen (aan de voorzijde) loopt. Hierdoor schiet de punt in mijn ogen te snel omhoog en is de onderkant v.d. punt v.d. schoen te weinig beschermd. Dit is juist de plaats waar je tenen zitten en juist daar wordt je voet koud. Voor mijn een onvoldoende. Nog oude Ultima’s in gebruik van glad zwart neopreen. Door de zwarte kleur blijven ze “ mooi” .

hayes

hayes 08 dec 2020 09:39

Ik heb altijd fluo gele overschoenen.

Je voeten bewegen. Beweging valt op voor het menselijk oog. Bewegende fluo gele voeten vallen op.
In het donker combineer ik dit met fluo handschoenen, fluo rugzak regenhoes en fluo helm. De rest wel volledig zwart. Het is ook een look :winkthumb:

Overschoenen gaan bij mij 1 winter mee, maximum 2 voor ze onderaan helemaal gescheurd zijn.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 dec 2020 10:10

Als je zoveel fluo hebt zijn je looks toch inmiddels verdwenen? Zeker met die rugzakhoes. Ik kies er voor om zo goed mogelijk gezien te worden. Dus geen zwart, maar daar schijnt de stijlpolitie weer moeite mee te hebben.
Bij mijn man blijft er van de fluo van zijn schoenen trouwens bar weinig over na een jaar. Is wel heel lichtjes van kleur geworden.
Ik ben inmiddels wel benieuwd wat Sweety aan gaat schaffen of aangeschaft heeft.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 08 dec 2020 15:51

Ik heb nog niks aangeschaft. Had het te druk met andere dingen(mijn lieve kat Sweety is overleden en daarom staat bij mij op dit moment alles stil.
Ghost Nivolet 6LC

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 08 dec 2020 17:19

:|

hayes

hayes 09 dec 2020 09:37

Jans schreef: 08 dec 2020 10:10 Als je zoveel fluo hebt zijn je looks toch inmiddels verdwenen? Zeker met die rugzakhoes. Ik kies er voor om zo goed mogelijk gezien te worden. Dus geen zwart, maar daar schijnt de stijlpolitie weer moeite mee te hebben.
Bij mijn man blijft er van de fluo van zijn schoenen trouwens bar weinig over na een jaar. Is wel heel lichtjes van kleur geworden.
Ik ben inmiddels wel benieuwd wat Sweety aan gaat schaffen of aangeschaft heeft.
Geen idee. Ik zie mezelf niet rijden. Ik let er dan wel op om geen kleurboek te worden met verschillende tinten fluo. Alles mooi geel en zwart. Vind ik nog wel ok.
Maar eigenlijk ziet geen mens het toch in het donker wat ik juist draag ;)
De rugzak hoes is fluo met veel reflecterende strepen.
Even getest en de rugzak achteraan in de tuin gezet en met fietslicht op geschenen.
Dat werkt écht oed.

Mijn vrouw draagt dit op de fiets in het donker. Volledig reflecterend en mega opvallend

Afbeelding

Chefske
Forum-lid

Chefske 09 dec 2020 14:52

+1 voor de BBB Waterflex overschoenen! Nu met de kou wel twee laagjes sokken; eerste dunne paar is synthetisch en tweede paar zijn dikkere merino wollen fietssokken. In combinatie met de Waterflex overschoenen, houdt dit de voetjes heerlijk warm.

Heb ze zelf in het zwart, maar zijn ook in het fluo-geel te koop! Als ik nog een keer kon kiezen, zou ik ze in het geel kopen.
Factor O2 / Surly Cross Check

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 09 dec 2020 22:49

noah race schreef: 29 nov 2020 16:34 Alles met rits is mij ook te klein. Ik heb de GripGrap Arctic, neopreen, zonder rits, dat gaat prima. En inderdaad, eerst de overschoen aantrekken en dan in je schoen stappen.
Topspul! Heb dezelfde maar wel de extra gaitor set erbij genomen. Dat is een manchet voor de overgang van been naar overschoen, zit wat strakker en voorkomt doorlekken van regenwater.
Overschoenen zijn heerlijk warm, vanochtend door -3° gefietst en niks van koude voeten gemerkt.
Dogma F

Plaats reactie