ik heb net een servelo S2 besteld.
ik het frame zit een fotor BBright bottom bracket voor 30 mm Rotor crank (flow)
Nu wil ik graag een 165 crankset maar die zijn prijzig.
Is het mogelijk om een FSA Gossamer 386 crank te installeren in een Rotor BB?
het zou me we redelijk veel geld kunnen uitsparen.
Weet er iemand of dit kan?
bij BBinfinate maken ze 1 BBright BB voor alle 30 mm cranks dus ik vermoed dat zou misschien mogelijk is.
bbright bottom bracket rotor versus FSA
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als ik het goed heb zou dat, volgens deze kaart van C-bear moeten kunnen.
En bij Mantel hebben ze blijkbaar ook BBRight naar 386.
En bij Mantel hebben ze blijkbaar ook BBRight naar 386.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Een BBright bracket is 79 mm breed, een BB386 bracket is 86,5 mm breed. Simpele wiskunde leert ons dus dat er een speling zal zijn van ca. 7.5 mm.
De crank past erin, maar je zult moeten gaan klooien met spacers OF een passend BB kopen zoals C-bear bijvoorbeeld produceert.
De crank past erin, maar je zult moeten gaan klooien met spacers OF een passend BB kopen zoals C-bear bijvoorbeeld produceert.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@TS, zeker niet klooien met spacers en direct je BB mee aanpassen.havana schreef: ↑14 nov 2020 08:36 Een BBright bracket is 79 mm breed, een BB386 bracket is 86,5 mm breed. De crank past erin, maar je zult moeten gaan klooien met spacers OF een passend BB kopen zoals C-bear bijvoorbeeld produceert.
Spacers zijn een zekerheid op kraken en speling.
Spacers voor een BB zijn een beetje als een te lange bout passend maken met een gans pak rondsels.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Eens. Liever geen spacers.
Bedankt voor de reactiehavana schreef: ↑14 nov 2020 08:36 Een BBright bracket is 79 mm breed, een BB386 bracket is 86,5 mm breed. Simpele wiskunde leert ons dus dat er een speling zal zijn van ca. 7.5 mm.
Hangt dat er niet van af of Rotor 30 mm cranks 386 zijn of niet + of er voor Rotor 30 mm cranks ivm met dit Rotor BBright BB al dan niet spacers voorzien zijn.
Dat krijg ik niet uitgevist.
Rotor is ieder geval compatibel met BB386 frames
https://rotorbike.com/catalog/default/r ... 6-evo.html
- thestudent
- Forum-lid HC
Volgens mij is de breedte van het bracket even niet relevant. Want het rotor BBright bracket brengt waarschijnlijk de totale breedte omhoog naar de aslengte van Rotor die ook gewoon langer is. Want rotor is compatible met 386. Het gaat erom of de aslengtes van FSA en Rotor vergelijkbaar zijn. Volgens mij is dat zo. Maar FSA heeft alleen een wave washer systeem voor de preload. Dus zal je met kleine dunne 0.5mm asspacers eventueel iets moeten doen.havana schreef: ↑14 nov 2020 08:36 Een BBright bracket is 79 mm breed, een BB386 bracket is 86,5 mm breed. Simpele wiskunde leert ons dus dat er een speling zal zijn van ca. 7.5 mm.
FSA verkoopt zelf geen BBright bracket, maar een PF30 bracket met inderdaad een dikke ong 7.5mm spacer.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik denk dat je gelijk hebt.thestudent schreef: ↑14 nov 2020 17:43Volgens mij is de breedte van het bracket even niet relevant. Want het rotor BBright bracket brengt waarschijnlijk de totale breedte omhoog naar de aslengte van Rotor die ook gewoon langer is. Want rotor is compatible met 386. Het gaat erom of de aslengtes van FSA en Rotor vergelijkbaar zijn. Volgens mij is dat zo. Maar FSA heeft alleen een wave washer systeem voor de preload. Dus zal je met kleine dunne 0.5mm asspacers eventueel iets moeten doen.havana schreef: ↑14 nov 2020 08:36 Een BBright bracket is 79 mm breed, een BB386 bracket is 86,5 mm breed. Simpele wiskunde leert ons dus dat er een speling zal zijn van ca. 7.5 mm.
FSA verkoopt zelf geen BBright bracket, maar een PF30 bracket met inderdaad een dikke ong 7.5mm spacer.
FSA heeft idd enkel een 'wave washer' preload systeem ipv een preload ring.
Ik vermoed dat het wel zal passen maar dat er veel trial en error met spacers aan te pas zal komen.