Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 26 okt 2020 17:53

De regels.... hahaha COVID trekt zich helemaal niets aan van “onze” domme regeltjes..

i-mac

i-mac 26 okt 2020 17:55

RVV schreef: 26 okt 2020 17:53 De regels.... hahaha COVID trekt zich helemaal niets aan van “onze” domme regeltjes..
Sommige mensen ook niet ... helaas ...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8947
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 okt 2020 18:10

daniel1975 schreef: 26 okt 2020 16:50 Handhaven kan ik het alleen maar mee eens zijn; regels zonder handhaving hebben geen waarde. (Zonder te zeggen dat ik het met alles eens ben).
Ik vind het asociaal, ongevoelig en egocentrisch als je nu een groot feest gaat organiseren of bezoeken, maar mensen bestraffen omdat ze sociale omgang hebben met elkaar staat zo ontzettend lijnrecht tegenover zo ongeveer alles wat ik voor sta..!

(oh, en zijn we alweer in het stadium dat we bang zijn voor vieze winkelwagentjes? En mensen boos aankijken als ze vergeten het ding te poetsen. Triest. Komt de stoplichtknopjesangst ook weer terug?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5400
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 okt 2020 18:21

Iedereen heeft op dit moment inderdaad smetvrees. Maar nog altijd is het effect van oppervlaktebesmetting in deze pandemie totaal niet duidelijk. Ik maak me er weinig zorgen over. Je pikt eerder een vervelend norovirus dan corona van een oppervlakte. Maar die kan je altijd wel oplopen.

Een mededeling voor iedereen met smetvrees:

Bedenk je even dat dat je boodschappen door een klein leger zwetende pubers met elke dag 100 contacten op de middelbare school in het schap is gezet. Succes ermee. Waarna als je niet de zelfscanner gebruikt ze ook nog door de handen van de cassiere gaan.

Het maakt geen hol uit of je karretje steriel is. Die winkel is niet steriel, nergens niet.

Het enige nuttige wat je voor jezelf kan doen is je handen desinfecteren als je weer weggaat. Oh ja en het sterilisatiepompje is ook niet steriel...

Succes met de volgende keer dat je gaat winkelen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2876
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 26 okt 2020 18:34

Waarschijnlijk per winkel geregeld. Maar inderdaad bij de meeste winkels is het niet meer zo, wat op zich prima is. Je gaat als winkelier niet een FTE inzetten als karren poetser.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 26 okt 2020 18:35

Mijn schoonvader, die hiervoor wat sukkkelde met kortademigheid en niet zo makkkelijk meer wandelde met zijn kapotte knieën, is in de nacht van donderdag op vrijdag in het ziekenhuis opgenomen, alwaar men vaststelde dat hij het virus had. Vandaag is hij gestorven aan covid-19.
Afbeelding

i-mac

i-mac 26 okt 2020 18:37

raven14 schreef: 26 okt 2020 18:35 Mijn schoonvader, die hiervoor wat sukkkelde met kortademigheid en niet zo makkkelijk meer wandelde met zijn kapotte knieën, is in de nacht van donderdag op vrijdag in het ziekenhuis opgenomen, alwaar men vaststelde dat hij het virus had. Vandaag is hij gestorven aan covid-19.
Sterkte ...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 okt 2020 18:38

Gecondoleerd Raven.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5400
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 okt 2020 18:39

Gecondoleerd Raven14...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2183
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 okt 2020 18:39

thestudent schreef: 26 okt 2020 18:21 Iedereen heeft op dit moment inderdaad smetvrees. Maar nog altijd is het effect van oppervlaktebesmetting in deze pandemie totaal niet duidelijk. Ik maak me er weinig zorgen over. Je pikt eerder een vervelend norovirus dan corona van een oppervlakte. Maar die kan je altijd wel oplopen.

Een mededeling voor iedereen met smetvrees:

Bedenk je even dat dat je boodschappen door een klein leger zwetende pubers met elke dag 100 contacten op de middelbare school in het schap is gezet. Succes ermee. Waarna als je niet de zelfscanner gebruikt ze ook nog door de handen van de cassiere gaan.

Het maakt geen hol uit of je karretje steriel is. Die winkel is niet steriel, nergens niet.

Het enige nuttige wat je voor jezelf kan doen is je handen desinfecteren als je weer weggaat. Oh ja en het sterilisatiepompje is ook niet steriel...

Succes met de volgende keer dat je gaat winkelen.
Daarom draag ik handschoenen tijdens boodschappen doen en zoek een rustig tijdstip uit.

Vandaag is mijn buurman overleden door een besmetting met het coronavirus. 71 jaar en nog fit. Rookte al 30 jaar niet meer, twee keer per week een flinke wandeltocht van 20+km.
Mocht niet baten, heeft een maand in de IC gelegen maar uiteindelijk overleden.
Net de enige waar ik een warm contact had van de hele straat. Paar keer per jaar samen forel vissen, klus hulp voor elkaar bij grotere klussen.
Dogma F

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37979
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2020 18:52

Sterkte Raven en Ramon.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37979
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2020 19:00

53x11 schreef: 26 okt 2020 18:10 Ik vind het asociaal, ongevoelig en egocentrisch als je nu een groot feest gaat organiseren of bezoeken, maar mensen bestraffen omdat ze sociale omgang hebben met elkaar staat zo ontzettend lijnrecht tegenover zo ongeveer alles wat ik voor sta..!
Sociale omgang kan ook kleinschaliger dan op grote feesten waarbij willens en wetens de grenzen ruimschoots worden overtreden. En als je die grens zo overduidelijk zo ver over gaat mogen daar best consequenties tegenover staan.

De kunst is om het op een andere manier te doen nu. Ik heb voor mijn mensen op kantoor ook een ander schema bedacht om ze toch allemaal enkele dagen/wk op kantoor te hebben, hun nadrukkelijke wens. Puur ivm het sociale aspect, en prima te combineren met minimale bezetting en heel veel persoonlijke ruimte. Je moet alleen even creatief zijn en nee, het is geen letterlijke invulling van maximaal thuis werken. Wel ruimschoots binnen de grens.
En prive spreken we met hooguit 1 ander stel af. Geeft een andere dynamiek maar soms ook mooie andere momenten/gesprekken.
Less is bore

Gesloten