Keezx schreef: ↑25 okt 2020 11:43
Enzzo schreef: ↑24 okt 2020 22:46
Ik roep niet om zwaardere straffen. Ik roep
Om minder hufterig. Anti-sociaal gedrag!! Ik vind deze actie echt te grof voor woorden en een typisch voorbeeld van een maatschappij waar tolerantie en beschaafd handelen totaal verloren is gegaan.
Als deze man niet gedaagd wordt voor poging tot doodslag zou ik echt verwonderd zijn!!
Wat moet je toch steeds met die uitroeptekens....
Je legt wel degelijk een verband tussen lichte straffen en ongewenst handelen en dat zwaardere straffen het beter gaan maken.
Anders moet je het anders formuleren.
OK; Dit soort handelen zou mijns inziens als poging tot doodslag voor de strafrechter moeten verschijnen en niet als verkeersovertreding met als strafmaat een cursus en wat taakuurtjes dus:
niet als roekeloos rijden,
niet als gevaar of hinder veroorzaken op de weg.
niet als verlaten van de plaats van het ongeval,
en ook niet als wegpiraterij.
Eventueel zou in aanmerking komen: "schuld aan een verkeersongeval veroorzaken dat dood of letsel ten gevolg heeft," Alleen heeft dat verkeersdelict een strafoplegging van maximaal 3 jaar terwijl poging tot doodslag tot max 10 jaar gaat.
Voor de duidelijkheid: ik pleit dus niet voor zwaarder straffen in het algemeen, niet voor strafmaat verhogen in het algemeen en ook niet voor een ander rechtssysteem.
Wat ik zeg is dat dit soort gedrag in mijn bescheiden optiek valt onder het bewust aanbrengen van lichamelijk letsel aan iemand en dat daar dus qua rechtszaak en berechting iets bij hoort daar mee gepaard gaat.
Of deze idioot nu zijn autootje gebruikt als wapen op een staaf ijzer doet volgens mij niet terzake.
Gelukkig ben ik geen jurist en al helemaal geen rechter !
!!!