Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

trainingschema RVV - richting vuilnisbak

waterman
Forum-lid

waterman 09 feb 2010 19:23

ik heb mijn schema voor dit jaar ook in de prullenbak, want dat werkte niet met baan, huishoudelijke taken, slecht weer en andere factoren. Als toerfietser zie ik nu achteraf het nut er weinig van in. Deze winter verhinderde mij al om de nodige km's te maken die ik mij voorgenomen had, om 2 tochten van 200 km te maken in het voorjaar.
Ik fiets nu weer met wat meer plezier, (schema's zijn wat dwangmatig gevoel) en als het koud is, zijn de rondes korter. Heb geen zin om af te zien in weer en wind alleen om km. te halen. Moet leuk blijven dat fietsen. Dan maak ik maar wat vaker pauzes in de lange tochten.

_pino_
Forum-lid

_pino_ 09 feb 2010 19:42

[quote="hans darmstrong"]ik moet nog zien hoe 'muur van Geeraardsbergen' '245 km onderweg' en genieten in 1 zin passen[/quote]

Ze staan daar vijf rijen dik om jou omhoog te schreeuwen, het is dichts bij het echte RvV gevoel dat wij als gewone stervelingen kunnen komen, de wetenschap dat je er dan met eigenlijk al bijna bent. De muur, ik heb nu al weer kippenvel...

frigo
Forum-lid

frigo 09 feb 2010 19:44

Kop op; mits je een redelijke basisconditie hebt, moet het best lukken om de hele Ronde gewoon uit te rijden. De eerste 100 km zijn nagenoeg vlak, kun je eventueel rustig mee peddelen in groep die in een voor jou lekker tempo rijdt. De laatste 80 km zitten best veel klimmetjes in, maar dat is allemaal kort en explosief.

Gewoon de komende weken je basisconditie op peil houden (evt. met hardlopen?!) en als het beter weer wordt, dan zorgen dat je wat fietskilometers maakt. En op de dag zelf gewoon rustig beginnen en goed eten en drinken. Echt, dan komt alles goed...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 09 feb 2010 23:56

[quote="hans darmstrong"]ik moet nog zien hoe 'muur van Geeraardsbergen' '245 km onderweg' en genieten in 1 zin passen[/quote]

Dat is de goede instelling. Gewoon rijden en dan kun je het straks uitleggen.

fwr
Forum-lid

fwr 10 feb 2010 11:05

[quote="Buzz"]Wel had ik een redelijke hardloopconditie: halve marathon in 1u20'.[/quote]
Dat is geen 'redelijke hardloopconditie', dat is geweldig!

Daarmee zou je vorig jaar in de halve marathon van Schoorl 27e zijn geworden (van de 2500).
Ik doe daar als het goed is zondag aan mee en hoop in de top 1000 te komen (er doen er ws. wel een stuk meer mee overigens). Dát is een redelijke hardloopconditie!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 10 feb 2010 11:12

[quote="*Pino*"][quote="hans darmstrong"]ik moet nog zien hoe 'muur van Geeraardsbergen' '245 km onderweg' en genieten in 1 zin passen[/quote]

Ze staan daar vijf rijen dik om jou omhoog te schreeuwen, het is dichts bij het echte RvV gevoel dat wij als gewone stervelingen kunnen komen, de wetenschap dat je er dan met eigenlijk al bijna bent. De muur, ik heb nu al weer kippenvel...
[/quote]

Precies, de Muur is het probleem niet. Los van het feit dat het er misschien veel te druk is waardoor je wellicht van de fiets moet. Maar als dat het geval is moet je je maar bedenken dat menig groot renner je daarin is voorgegaan. :)

Gek is dat. Ik heb geen behoefte meer om aan die drukke grootschalige fietsevenementen mee te doen. Maar als ik een paar posts over de Vlaamse hoogmis lees dan begint het toch weer te kriebelen....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 feb 2010 12:21

Ik heb het met de meeste van die grote dingen wel gehad.
En de RVV heeft mij nog nooit getrokken. Misschien dat ik het een keer moet doen om het te proberen te snappen. Die gigantische drukte en de wetenschap dat je meerdere malen daar serieus last van zult hebben stoot mij enorm af.
Als je daar wilt fietsen is de Reuzen van Vlaanderen een fantastisch initiatief. Alle hellinkjes uit dat gebied in een prachtige, rustige toertocht.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 10 feb 2010 12:30

er was nog een trainingsschema dat naar mij zou worden gestuurd......
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 feb 2010 12:39

LOl, daar mocht je mij per mail aan herinneren had ik je al gezegd ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 11 feb 2010 12:13

met dank aan de reacties, helpt me vooruit.

Moet ik perse die 260 rijden. Uiteraard niet. Het plan is om in de toekomst cyclosportieven te proberen, te beginnen met de trois ballons. Bij wijze van test wil ik daarom eerst een klassieker dicht bij huis rijden: lukt het, vind ik het leuk, wat zegt mijn body,... Tilff kon ook, maar die valt nu al een aantal jaar samen met familiefeesten. Dus gekozen voor de rvv, die ik hoe dan ook eens helemaal wil rijden.

Ik heb wel training nodig, vooral om niet tegen een blessure aan te lopen, ben heel gevoelig voor overbelasting. Dus ik zie wel.
Ik heb er wel vertrouwen in. Ook omdat ik vorig jaar bv de Buissoniere (bordjesroute) alleen reed, en voor die 140k minder dan 6 U. nodig had. Dan moet ik in groep die 260 redden.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 11 feb 2010 22:08

That's the spirit. Gewoon beginnen eraan en kijken waar het schip strand. Hopelijk voor jou aan de finish van de RvV. Succes.

Plaats reactie