Giant
-
- Forum-lid
Dus gewoon voor een propel in L gaan chris?
Deze m/l is zeker te klein voor joufietsie123 schreef: ↑29 aug 2020 14:44 20200829_121027.jpgBeste lezers
Ik heb mooie giant propel advanced pro 1 disc gezien in de maat m/l . (Laatste maat) Volgens de leverancier zou deze voor mij zeer geschikt zijn.. (beter als een maat L), Ik rijdt een giant tcr 1 compositie uit 2013 in maat L. Hiervoor destijds opgemeten (zie bijlage) en deze zit prima...
Ik ben 186, bbl 90
Graag jullie mening/advies
Groet
Ik rijd al jaren op M/L Giant fietsen, 2x tcr gehad en 2x Propel.
Ik ben 1.79m bbl 84, en ik zit er perfect op
-
- Forum-lid
Thanks allen...
Dit.
Als je die Propel wil, en je wilt het zelfde zitten heb je al 2 cm extra spacers nodig.
Ik weet niet of fietsie123 nu spacers heeft, of juist altijd graag onderin de beugels rijdt.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik ga er vanuit dat die cm lager je zadel is, en niet je stuur.
Met zoveel spacers is dan een Defy niet een betere optie?
(ik zou er niet een andere fiets voor kopen, maar iets voor je volgende fiets).
Ps: mijn Donald Duck voeten hebben dezelfde schoenen
-
- Forum-lid
Ik ben wel een sportieve/snelle fietser... met een diepe zit... vandaar ik denk dat ik deze propel maar aan me voorbij laat gaan....En wacht op een aero die mij beter past... een trek madone lijkt me ook wel wat.... Zal ik hier dan een 58 van nodig hebben?
M/L zeker te klein idd.. Vd week proef gereden op een propel adv 1 disc in deze maat. Zelf ben ik 1,78 en BB 80 en deze maat was mij maar net te groot..zat iets te gestrekt wat betreft bovenlijf. Maar best blijft zelf gaan testen.
Als je serieus geld aan een fiets gaat uitgeven, is een goede bikefit zijn geld wel waard.fietsie123 schreef: ↑30 aug 2020 09:53 Ik ben wel een sportieve/snelle fietser... met een diepe zit... vandaar ik denk dat ik deze propel maar aan me voorbij laat gaan....En wacht op een aero die mij beter past... een trek madone lijkt me ook wel wat.... Zal ik hier dan een 58 van nodig hebben?
Een verkeerde maar fiets is zo gekocht. En het is wel zo mooi als je stack zo uitkomt dat je geen tot weinig spacers nodig hebt.
mhr-zip schreef: ↑30 aug 2020 09:21m'n zadel inderdaad.
en spacers... 2,5cm, dat valt toch wel mee?
ik reed eerst rond zonder spacers, dat was (ook) goed te doen, maar dit voelt (met het oog op langere tochten) wat relaxter aan.
lekkere schoen! maar in de wide uitvoering vind ik 'm soms nog steeds wat strak zitten
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl