Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 aug 2020 23:29

Ernie C. schreef: 26 aug 2020 21:55 Het enige land dat het EK serieus nam heeft terecht gewonnen.
laat ons eerlijk zijn.
Het EK.
Dat interesseert in België niemand één bal.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 27 aug 2020 08:57

Kiekeboe schreef: 26 aug 2020 23:29
Ernie C. schreef: 26 aug 2020 21:55 Het enige land dat het EK serieus nam heeft terecht gewonnen.
laat ons eerlijk zijn.
Het EK.
Als je niet wint is het weinig interessant nee. Net als dat de AGR ineens de belangrijkste race van het jaar was in 2019.

Wel fijn om Mathieu weer in topvorm te zien. Heb van hem genoten tijdens het NK en EK. Als hij iets meer massa sprinter was, dan had hij gister gewoon met gemak gewonnen. Nu had ik er ook wel vrede mee omdat het inderdaad niet de belangrijkste koers van het jaar is.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 aug 2020 09:12

Kiekeboe schreef: 26 aug 2020 23:29 laat ons eerlijk zijn.
Het EK.
Vorig jaar augustus had ik een stapel Vlaamse kranten onder ogen na het EK tijdrijden en er was toch heel, heel veel papier opgegaan aan een gouden EK medaille ;)

Verder een aardige (toch met plezier zitten kijken) koers maar toch een beetje te kort om daar een trui voor uit te delen die je dan een heel jaar mag dragen.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 27 aug 2020 09:30

Kiekeboe schreef: 26 aug 2020 20:01 Ik ben blij dat die franzoos niet gewonnen heeft.
Van mij mocht iedereen winnen, zolang het geen fransman was ...
Lekker sportief 😟
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 aug 2020 10:28

Er waren 2 landen die het serieus namen..,
De race was langer dan het NK (in afstand en tijd).., Maar het parcours was niet onderscheidend genoeg. Tussen de klimmetjes kon een ploeg daadwerkelijk veel betekenen om de boel bij elkaar te brengen, in tegenstelling tot de rondjes rond de VAM berg.

Mathieu sprintte prima, maar gokte de verkeerde kant..., duikt hij wel achter demare aan, was er ruimte gekomen. Maar dat is achteraf altijd makkelijk praten. Een massasprint is tot op zekere hoogte een loterij.
Sagan verwoord dat ook in zijn boek.., etappes waar hij zich kan mengen weet hij van te voren dat top 10, en meestal top 5, goed haalbaar zijn. Of hij dan als eerste over de streep komt hangt van vele onvoorspelbare factoren af. Tuurlijk zal een rassprinter een bepaalde intuitie hebben voor het juiste wiel, het juiste moment, het niet ingesloten raken etc. ;) Voor de rest is het toch een beetje gokken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 27 aug 2020 10:50

Mathieu reed wel de snelste sprint. Maar kwam iets te laat op gang volgens mij.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 aug 2020 10:55

Ja.., en raakte ingesloten. Je hebt niet zoveel aan de snelste sprint als je er niet voorbij komt of te ver van achteren moet komen ;-). En dan komt een deel van de snelheid ook nog voort uit het feit dat hij niet met zijn snuffert in de wind zit.
Canyon Ultimate AL 2013

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 27 aug 2020 11:37

En ook nog een keer inhouden en een keer remmen.
Als hij met deze snelheid de linkse route had genomen, zijn rechter kant dus, zou hij Démare voorbij zijn gegaan en wrschnlk nog gewonnen hebben ook.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 27 aug 2020 15:05

Ja en hij neemt geen dom risico, als hij dwars door het midden was gegaan, had hij waarschijnlijk niet eens op zijn plaat gegaan en was hem ook niets te verwijten. Maar ik ben blij dat ie het niet deed.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 aug 2020 15:57

Net de laatste 3km gezien van de dames.
Mooi gespeeld door van Vleuten op dat stuk.

Wat ik mij afvraag, zij rijdt hier in haar WK trui.
Maar gisteren reed vd Poel niet in zijn NK kampioenstrui.

Zijn hier regels voor? Op een kampioenschap wordt er gereden om een trui, dus die trui zelf zie je niet. Maar mag je op een NK wel in je EK of WK trui rijden?
Mag je op een EK ook in je NK trui rijden.., of alleen in een WK trui? soort van hyrarchie?
Of is het gewoon vreemd dat van Vleuten hier in een landenwedstrijd met haar WK trui rijdt?
Canyon Ultimate AL 2013

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 27 aug 2020 16:13

Voor zover ik het begrepen heb (want ik vroeg me dat ook af) mag je een nationale titel niet tonen omdat je al in een nationale trui rijdt. Overige verdiensten kunnen wel mits nog geldig. Zo niet dan middels een bandje om de mouw van je shirt.
Maar zeker weet ik het ook niet. De wk trui was niet aanwezig bij de mannen.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 aug 2020 16:14

MarkVeenstra schreef: 27 aug 2020 15:57 Wat ik mij afvraag, zij rijdt hier in haar WK trui.
Maar gisteren reed vd Poel niet in zijn NK kampioenstrui.

Zijn hier regels voor?
Ik moest eerst even aan de beademing voor ik antwoord kon geven. Hele uitzending gezien. Wat een koers.

Longo Borghini had van mij ook mogen winnen. Eerste vier en hele NL team wereldkoers gereden.

Truien dan.
kampioenstruien mag je aan bij kampioenswedstrijden als de trui die je hebt hoger is als het kampioenschap wat gereden wordt.

Bij leiderstruien moet je de hoogste trui dragen als je er meer hebt. En de nummer 2 in het betreffende klassement MOET dan de lagere trui aan.

Plaats reactie