Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 aug 2020 13:49

i-mac schreef: 09 aug 2020 13:01
Ik heb soms ook mijn gedacht over Lefevre, maar hij durft wel dingen te zeggen waar andere zwijgen. Er moet nu eenmaal iemand zijn nek uitsteken, ook al krijg je alles en iedereen over je heen. En dat moet hij hopen dat de andere mee willen in het verhaal. Want solidariteit is soms ver weg.
Pardon?
Die oud ploegleider van Mapei, een van de bekendste dopingploegen uit de wielerhistorie, al vanaf Mapei gewerkt met Ivan van Mol en nu ook Ibarguren, die steevast elke vorm van kennis over doping ontkent, Armstongiaans in de rechtzaak. De aanwijzingen staan in neon te knipperen, alleen voor de rechtbank ontbreekt “the smoking gun”.
En dan zeggen dat hij durft te zeggen waar anderen zwijgen?
Nee, Lefevere is een klassiek geval egoist en leugenaar die nooit iets heeft gedaan/doet wat niet in zijn eigen belang is. Zie ook het hiervoor aangehaalde voorbeeld van Scottpch, de selectieve verontwaardiging van Patje.
Nee, Lefevere is een van de minst gewenste personen in het wielrennen imho.
Feit dat die man nog zo’n positie en status heeft geeft al aan hoe rot het wereldje nog is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

supermasj
Forum-lid

supermasj 09 aug 2020 13:51

scottpch schreef: 09 aug 2020 13:18
Had ie moeten doen toen Cavendish in dienst van QuickStep Tom Veelers onderuit zwiepte een paar jaar geleden!
Of toen Sagan Cavendish een koekje van eigen deeg gaf in de sprint.
Maar toen kwam het niet in zijn straatje van pas.... :dislike:
Probeer eens te correct lezen
Dit gaat NIET over het gedrag van de individuele renners, dit gaat over parcours die onveilig zijn, veiligheidsnormen die onbestaande zijn of niet worden opgevolgd.

Hij verwijst onder meer naar het incident met Van Aert vorig jaar (volgens mij geen renner van QS) en naar de aankomst in Katowice.

Ik zag hier de voorbije dagen ook enkele mensen aangeven dat er iets moet verbeteren aan de aankomsten. Misschien moeten de renners dat gewoon afdwingen door te weigeren op de fiets te stappen?
Als één ploeg beslist om niet te rijden, gaan de andere ploegen dat gewoon zien als een extra kans om te winnen.

i-mac

i-mac 09 aug 2020 14:04

@daniel, ik hou het bij het onderwerk over de veiligheid van de renners.

Wat doping betreft wil ik voor geen enkele renner of ploegleider mijn hand in het vuur te steken.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 aug 2020 14:12

i-mac schreef: 09 aug 2020 14:04 @daniel, ik hou het bij het onderwerk over de veiligheid van de renners.

Wat doping betreft wil ik voor geen enkele renner of ploegleider mijn hand in het vuur te steken.

Het ging mij even over “zeggen wat niemand durft te zeggen”.
Hij doet dat alleen als het Hem uitkomt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 09 aug 2020 14:18

i-mac schreef: 09 aug 2020 14:04 @daniel, ik hou het bij het onderwerk over de veiligheid van de renners.
Daniël heeft 100% gelijk wat Lefevere betreft. De actie destijds van Mark Cavendish die met ruim 60 aan het uur op SCHANDALIGE wijze de Nederlandse wielrenner Tom Veelers (Argos) omver kwakte daar had meneer Lefevere geen commentaar op.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 aug 2020 14:20

hayes schreef: 09 aug 2020 13:44 En dan bye bye sponsors? En ze zijn verplicht deel te nemen aan World Tour wedstrijden toch?
Het is een moeilijk evenwicht.

Er circuleert gewoon te weinig geld in wielrennen. Ik weet niet hoeveel organisatoren van koersen er zijn in België maar velen hebben geen overschot dus moeten ze bij de steden/gemeentes materiaal vragen of huren.
Misschien moet de UCI zelf materiaal aankopen en strategisch inzetten bv zeker aan de finish.
Nog een paar van deze incidenten en de sponsors vertrekken even hard. Het doorschuiven van de zwarte piet naar de organisatie en de UCI ontslaat Lefevere niet van de verantwoordelijkheid voor zijn werknemers. Het is dus nogal hypocriet om met de vinger naar anderen te wijzen terwijl je zelf een deel van het probleem bent.

Het kan best zijn dat er andere ploegen van profiteren als je niet start of b.v. de laatste km lopend aflegd maar zal toch iemand moeten beginnen met het nemen van de verantwoordelijkheid.
Campagnolo Ultra Dork

hayes

hayes 09 aug 2020 15:21

Zwart/wit is het nooit in de echt wereld.
Op een forum daarentegen...

supermasj
Forum-lid

supermasj 09 aug 2020 18:36

Kijk eens wat er in de Formule 1 gebeurd is na het dodelijke ongeval van Senna. Bij Formule 1 hebben de mensen hun verantwoordelijkheid genomen.
Net hetzelfde bij het skiën, na het ongeval van Ulrike Mayer

Het wordt gewoon tijd dat de UCI actie onderneemt op dat vlak, en dat zal alleen gebeuren onder druk van de wielrenners zelf.

Die aankomsstrook in Katowice was totaal onaanvaardbaar, die palen van de finish lijn, zo dicht tegen de weg, zonder enige bescherming. Wat Groenewegen deed was onacceptabel, maar de gevolgen zijn vooral een gevolg van de manier waarop die finish was uitgewerkt.
In downhillskiën zie je echt geen paal meer langs het parcours zonder de nodige bescherming (netten in dat geval)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 aug 2020 19:33

Het is ook niet mijn vriend. Maar wat ie nu zegt heeft ie gelijk in.
Los wat zijn renners hebben gedaan.

Maar pak het dan nu op als wielerwereld. Maar er lijkt weer helemaal niets te gebeuren.
En al dat gelul, te weinig geld te weinig dat, pure onzin! Als er renners zijn die een paar miljoen verdienen kan het geld aan aan passingen er ook wel af. Want dat hoeft niet duur te zijn.

En lijn in de laatste 300m, 75cm uit de kant scheelt waar je niet over mag sxheelt al een hoop bv.

Dude
Forum-lid

Dude 09 aug 2020 20:09

Wellicht kan Patrick ook eens zijn helmen leverancier vragen hoe het kan dat Fabio tijdens de crash zijn helm verliest. Best opmerkelijk, naar mijn mening.
Abide.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 aug 2020 20:36

Als leest welke letsels hij heeft, kun je concluderen dat de onderkant van zijn hoofd/gezicht een aardige stukje "ingedeukt" moet zijn. Dan past dat kinbandje niet meer. Dat heeft weinig met het merk helm te maken.
Campagnolo Ultra Dork

Dude
Forum-lid

Dude 09 aug 2020 20:43

Ik dacht net op een foto te zien dat zijn helm al af was voordat hij op het plaveisel terecht kwam. Het kan ook anders zijn geweest.
Abide.

Plaats reactie