Wielerseizoen 2020
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Wat een gigantisch dikke poten hangen daar toch ook onder.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
1.48 wegrijden in 50km, bij kleppers als fugelsang... Dat is toch wel straf. Al heb ik 't koersverloop erachter niet gezien. Maar pure klasse toch.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
El Pistolero
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Ik weet dat hij op dit forum niet zo geliefd is, maar vandaag staat er een opiniestuk van Patrick Lefevere in de krant dat nagels met koppen slaat.
De wielrenners zouden met hun vakbond moeten opkomen voor hun veiligheid. Niet langer accepteren dat de dranghekkens aan de aankomst de hekken zijn die de gemeente hen levert. Eisen dat gevaarlijke situaties worden aangepast.
Zo werkt dat bvb bij de Formule 1.
De wielrenners zouden met hun vakbond moeten opkomen voor hun veiligheid. Niet langer accepteren dat de dranghekkens aan de aankomst de hekken zijn die de gemeente hen levert. Eisen dat gevaarlijke situaties worden aangepast.
Zo werkt dat bvb bij de Formule 1.
-
Swedish Chef
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik ken het stuk niet, daarom maar in het algemeen.
Ik denk dat PL er beter aan doet bij zichzelf te rade te gaan wat HIJ aan die veiligheid kan doen als teambaas. Nu moeten de renners de kastanjes uit het vuur halen. Die kijken wel mooi uit, want ze hebben allemaal eens een aflopend contract. PL kan als ploegleider veel meer invloed op dit soort zaken uitoefenen.
Ik denk dat PL er beter aan doet bij zichzelf te rade te gaan wat HIJ aan die veiligheid kan doen als teambaas. Nu moeten de renners de kastanjes uit het vuur halen. Die kijken wel mooi uit, want ze hebben allemaal eens een aflopend contract. PL kan als ploegleider veel meer invloed op dit soort zaken uitoefenen.
-
i-mac
Ik heb soms ook mijn gedacht over Lefevre, maar hij durft wel dingen te zeggen waar andere zwijgen. Er moet nu eenmaal iemand zijn nek uitsteken, ook al krijg je alles en iedereen over je heen. En dat moet hij hopen dat de andere mee willen in het verhaal. Want solidariteit is soms ver weg.Swedish Chef schreef: ↑09 aug 2020 12:31 Ik ken het stuk niet, daarom maar in het algemeen.
Ik denk dat PL er beter aan doet bij zichzelf te rade te gaan wat HIJ aan die veiligheid kan doen als teambaas. Nu moeten de renners de kastanjes uit het vuur halen. Die kijken wel mooi uit, want ze hebben allemaal eens een aflopend contract. PL kan als ploegleider veel meer invloed op dit soort zaken uitoefenen.
-
scottpch
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Had ie moeten doen toen Cavendish in dienst van QuickStep Tom Veelers onderuit zwiepte een paar jaar geleden!supermasj schreef: ↑09 aug 2020 12:11 Ik weet dat hij op dit forum niet zo geliefd is, maar vandaag staat er een opiniestuk van Patrick Lefevere in de krant dat nagels met koppen slaat.
De wielrenners zouden met hun vakbond moeten opkomen voor hun veiligheid. Niet langer accepteren dat de dranghekkens aan de aankomst de hekken zijn die de gemeente hen levert. Eisen dat gevaarlijke situaties worden aangepast.
Zo werkt dat bvb bij de Formule 1.
Of toen Sagan Cavendish een koekje van eigen deeg gaf in de sprint.
Maar toen kwam het niet in zijn straatje van pas....
Laatst gewijzigd door scottpch op 09 aug 2020 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hayes
En dan bye bye sponsors? En ze zijn verplicht deel te nemen aan World Tour wedstrijden toch?
Het is een moeilijk evenwicht.
Er circuleert gewoon te weinig geld in wielrennen. Ik weet niet hoeveel organisatoren van koersen er zijn in België maar velen hebben geen overschot dus moeten ze bij de steden/gemeentes materiaal vragen of huren.
Misschien moet de UCI zelf materiaal aankopen en strategisch inzetten bv zeker aan de finish.
Het is een moeilijk evenwicht.
Er circuleert gewoon te weinig geld in wielrennen. Ik weet niet hoeveel organisatoren van koersen er zijn in België maar velen hebben geen overschot dus moeten ze bij de steden/gemeentes materiaal vragen of huren.
Misschien moet de UCI zelf materiaal aankopen en strategisch inzetten bv zeker aan de finish.
-
hayes
Het zijn wel drukke tijden als wielerliefhebber.
Gisteren Tour de l'Ain, Milaan - San Remo en Polen bekeken.
Genieten zo lang het kan, want ergens verwacht ik toch dat het niet blijft duren.
Gisteren Tour de l'Ain, Milaan - San Remo en Polen bekeken.
Genieten zo lang het kan, want ergens verwacht ik toch dat het niet blijft duren.
