stuurpen
Finetunen kan niet direct doen, dat gebeurd wanneer je lichaam meer getraind is waardoor je bijvoorbeeld dieper kunt zitten etc. Dan pas je gaande weg je zit wat aan. Net zoals je nu hebt besloten je zadel iets naar voren te schuiven etc. Pas daarbij wel op dat je niet de setback (zadel terugstand) gaat aanpassen om dichterbij te kunnen zitten.
In de regel zet je eerst het zadel goed tov je trapas (om te voorkomen dat je te ver naar voren zit) en dan pas je de lengte van je stuurpen aan je bovenlichaam (lengte romp en armen) aan.
In de regel zet je eerst het zadel goed tov je trapas (om te voorkomen dat je te ver naar voren zit) en dan pas je de lengte van je stuurpen aan je bovenlichaam (lengte romp en armen) aan.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je hebt je zadel naar voor geschoven om niet te gestrekt te zitten, mogelijk zit je nu te ver naar voor ten opzichte van je pedaalas.
Zadelstand tov je pedaalas, zadel hoger, lager.
Onder je stuurpen zitten toch nog wel wat spacers, je kan proberen met 1 minder.
Of in combinatie met je bestelde stuurpen van 10 cm zelfs 2 spacers als je de drop aankan.
Als je er spacers onderuit haalt kan je je kortere stuurpen monteren om even gestrekt te zitten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb mijn zadel iets naar voren gezet omdat ik het gevoel had dat ik iets achter mijn trapas zat met mijn voorkant knie , en omdat ik een beetje last kreeg in mijn linkerbeen ,
dat was daarna beter .
heb nu nog even gemeten van voorkant knieschijf met een schietlood en blijkt volgens mij vrij goed te zijn .
ik probeer van ook iets meer mijn rug door te buigen zo krijg ik een kleine knik in mijn armen .
probleem is dat ik enkele jaren met een stadsfiets ( electrisch ) woon werkverkeer heb gedaan en dus gewoon ben van vrij recht op een fiets te zitten .
dat was daarna beter .
heb nu nog even gemeten van voorkant knieschijf met een schietlood en blijkt volgens mij vrij goed te zijn .
ik probeer van ook iets meer mijn rug door te buigen zo krijg ik een kleine knik in mijn armen .
probleem is dat ik enkele jaren met een stadsfiets ( electrisch ) woon werkverkeer heb gedaan en dus gewoon ben van vrij recht op een fiets te zitten .
Dat heeft echt geen zin (google the myth of KOPS) en ALS je het doet, moet je niet uitgaan van de voorkant van de knieschijf....
De setback moet worden bepaald door de volgende factoren:
Goede verdeling van trapkracht over de beschikbare spiergroepen, heb je last van 1 , te zwaar belaste spiergroep, dan aanpassen.
De gewenste "oprichtende kracht' op het bovenlichaam (denk aan hand , arm. of schouderklachten) , meer setback geeft meer oprichtende kracht, bij een ligstuur speelt dit geen rol...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik zou die 10cm stuurpen wel proberen. Deze fiets in deze maat met 12cm stuurpen is toch wel een erg grote combinatie voor iemand van 1,80m.
Van deze generatie Roubaix prefereerde ik, met mijn 1,86m de 56 nog boven de 58.
Van deze generatie Roubaix prefereerde ik, met mijn 1,86m de 56 nog boven de 58.
Campagnolo Ultra Dork
Ernie ,
Bedankt voor je ervaring te delen .
Ik verwacht de stuurpen morgen en heb ook al gedacht van het te proberen .
zoals Lcsmet al voorstelde van de stuurpen van 100 mm en ook het stuur eens wat te laten zakken .
is niet zoveel werk en wie weet .
Ga het zeker proberen
Bedankt voor je ervaring te delen .
Ik verwacht de stuurpen morgen en heb ook al gedacht van het te proberen .
zoals Lcsmet al voorstelde van de stuurpen van 100 mm en ook het stuur eens wat te laten zakken .
is niet zoveel werk en wie weet .
Ga het zeker proberen
Zo de stuurpen is gemonteerd , en heb het stuur ook 1 cm laten zakken , ga er morgen een testritje mee doen
ben benieuwd .
Toch één vraagje , op de stuurpen staat vastzetten op 5 nw , nu ik heb mijn momentsleuteltje op 4 nw gezet en vond dat al vrij vast , dus ik durfde niet zo goed naar 5 nw gaan .
de waard op de stuurpen is dat de maximum of moet het op deze kracht vast gezet worden ?
ben benieuwd .
Toch één vraagje , op de stuurpen staat vastzetten op 5 nw , nu ik heb mijn momentsleuteltje op 4 nw gezet en vond dat al vrij vast , dus ik durfde niet zo goed naar 5 nw gaan .
de waard op de stuurpen is dat de maximum of moet het op deze kracht vast gezet worden ?
Heeft het geholpen met die spacers? Ik zit in een soortgelijke situatie (tourfiets naar race) en ben niet zeker of mijn houding goed is. Echt comfortabel is het niet (maar ja, in vergelijking met een tourfiets dus haha). Ben dus benieuwd naar wat bij jou werkt