Wel of niet rechtop?
Altijd laag dus. Het komt zelden tot nooit voor dat het harder waait dan dat je fietst. Die straffe oostenwind van een week geleden was ongeveer 8 m/s. Dat is 28.8 kmh. Zelfs met een bietje druk op de pedalen, ga je echt wel harder dan 30.
Live fast; die young. mijn blog
Het gaat hier om de luchtweerstand die je zelf veroorzaakt door met een bepaalde snelheid door de lucht heen te verplaatsen. Je zit laag om die luchtweerstand zo laag mogelijk te krijgen. Dat doe je dus ook met wind mee. Ik ga ervan uit dat bij storm mee de opgeleverde extra snelheid door rechtop te zitten totaal teniet wordt gedaan door de extra luchtweerstand die je hiermee veroorzaakt.
Ga eens aan een water zitten waar ze zeilen.....
Werkelijke wind, schijnbare wind, eigen snelheid, wind vlagen uit andere richtingen, langs dijken loef of lij wind breken/richting verandering, bomen en gebouwen. Ze zijn continu aan het trimmen om meters te maken en hoogte winnen, soms vaart houden en meters verliezen om later weer beter uit te komen.
Dit kan dus ook voor jou gelden op de fiets. Enkel heb je geen last van het getijde en ook niet zo snel van stroming.
Resumé lekker fietsen dus.
en als je een power meter hebt zul je zien dat je houding veel maakt maar hoelang kan je jezelf dubbel plooien?
Werkelijke wind, schijnbare wind, eigen snelheid, wind vlagen uit andere richtingen, langs dijken loef of lij wind breken/richting verandering, bomen en gebouwen. Ze zijn continu aan het trimmen om meters te maken en hoogte winnen, soms vaart houden en meters verliezen om later weer beter uit te komen.
Dit kan dus ook voor jou gelden op de fiets. Enkel heb je geen last van het getijde en ook niet zo snel van stroming.
Resumé lekker fietsen dus.
en als je een power meter hebt zul je zien dat je houding veel maakt maar hoelang kan je jezelf dubbel plooien?
Nou met windkracht 8 vol in de rug begin februari ging ik maximaal ongeveer 65km/h ongeveer de ondergrens van windkracht 8. Je voelt dan gek genoeg geen enkele wind tegen. Je zult iets weerstand hebben door de lucht, maar met zulke wind wordt die zeker teniet gedaan!bartaspin schreef: ↑27 apr 2020 16:21 Het gaat hier om de luchtweerstand die je zelf veroorzaakt door met een bepaalde snelheid door de lucht heen te verplaatsen. Je zit laag om die luchtweerstand zo laag mogelijk te krijgen. Dat doe je dus ook met wind mee. Ik ga ervan uit dat bij storm mee de opgeleverde extra snelheid door rechtop te zitten totaal teniet wordt gedaan door de extra luchtweerstand die je hiermee veroorzaakt.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Dus je wilt zeggen dat je 65 reed met je handjes op het stuurlaurens87 schreef: ↑27 apr 2020 17:31Nou met windkracht 8 vol in de rug begin februari ging ik maximaal ongeveer 65km/h ongeveer de ondergrens van windkracht 8. Je voelt dan gek genoeg geen enkele wind tegen. Je zult iets weerstand hebben door de lucht, maar met zulke wind wordt die zeker teniet gedaan!bartaspin schreef: ↑27 apr 2020 16:21 Het gaat hier om de luchtweerstand die je zelf veroorzaakt door met een bepaalde snelheid door de lucht heen te verplaatsen. Je zit laag om die luchtweerstand zo laag mogelijk te krijgen. Dat doe je dus ook met wind mee. Ik ga ervan uit dat bij storm mee de opgeleverde extra snelheid door rechtop te zitten totaal teniet wordt gedaan door de extra luchtweerstand die je hiermee veroorzaakt.
Op de remgrepen, telt dat als op het stuur?bartaspin schreef: ↑27 apr 2020 18:29Dus je wilt zeggen dat je 65 reed met je handjes op het stuurlaurens87 schreef: ↑27 apr 2020 17:31
Nou met windkracht 8 vol in de rug begin februari ging ik maximaal ongeveer 65km/h ongeveer de ondergrens van windkracht 8. Je voelt dan gek genoeg geen enkele wind tegen. Je zult iets weerstand hebben door de lucht, maar met zulke wind wordt die zeker teniet gedaan!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Heb je ooit een tijdrit gezien waar ze windkracht 6-7+ in de rug hadden
Maar +1. Laag zitten lijkt me altijd het snelste. Probleem voor eenieder die anders nooit laag zit dat het meer vermogen kost dan het oplevert of niet lang vol te houden is. Af en toe even oefenen is wel fijn.