Vandaag gefietst 2020
Gisteren maar naar de Holterberg gereden, 3x over Holten-Nijverdal en weer terug naar Hengelo. Vooral om nog wat te klimmen, want de grens over naar Duitsland is toch een risco, Tot zo'n 30km vanaf de grens doen ze daar nog steekproef controles. Vraag me wel af of wielrenners daar gewoon tussen door glippen ?
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
Swedish Chef
- Forum-lid
Heb zaterdag een rondje Enschede-Neuenhaus gedaan. Bij vertrek bedacht dat ik wel zou kijken hoe het aan de grens zou zijn, bij drukte of controle gewoon omkeren. Geen enkele indicatie van douane gezien bij de verschillende (rustige) grensovergangen. Heb ook overwogen richting de Sallands Heuvelrug te gaan, maar bedacht me dat het daar drukker zou zijn dan in het grensgebied rond Ootmarsum-Vasse-Uelsen-Neuenhaus. Amper mensen en verkeer tegengekomen. Als je corona zou hebben en iemand had willen besmetten dan had je echt heel goed je best moeten doen om iemand te vinden (gaat om het beeld mensen, niet te serieus nemen dit
).
Ik ben erg benieuwd hoe het rond het anders zo rustige Tecklenburg zal zijn, normaal al vrij uitgestorven.
Ik ben erg benieuwd hoe het rond het anders zo rustige Tecklenburg zal zijn, normaal al vrij uitgestorven.
@bigfloor: Gisteren vanuit Groningen naar Duitsland gefietst. Bewust twee kleinere grensovergangen (alleen voor fietsers/wandelaars) gekozen en daar stond niemand te controleren. Een kennis is bij een grotere grensovergang wel tegengehouden (of tenminste gevraagd: is de reis noodzakelijk? Daarna keerde hij om). Verder begrijp ik uit lokale media dat vooral hotspots zoals benzinepompen en supermarkten in de gaten worden gehouden.
Dus kies een obscure grensovergang en koop niks en je zit goed.
Dus kies een obscure grensovergang en koop niks en je zit goed.
Nee. Gewoon zelf proberen. Maar de routes in dit rondje zijn nagenoeg allemaal gewone fietsroutes.
Fietsers uit de omgeving Gouda zullen op de eerste foto het fietspad langs de Vlist herkennen. Vanaf Haastrecht is het eerst stuk gravel. Is een paar jaar geleden gedaan toen de landerijen ten oosten van het fietspad zijn teruggegeven aan de natuur. Mooie vogelspotplek begrijp ik.
De tweede foto is het fietspad van de Polstok verspring club die langs de Vlist zit richting Oudewater. 99% van de fietsers fiets die afslag voorbij. Jammer want is daar prachtig.
Dat pad (staat bordje slecht wegdekl) loopt ook door een natuurgebied en is nagenoeg helemaal gravel
De laatste twee foto's zijn van de Tiendweg die tussen Haastrecht en Oudewater loopt.
Deze is met de racefiets alleen te doen als het droog is en wordt eigenlijk alleen door boeren en wandelaars gebruikt. Een deel is gravel, een deel klei en een deel graspad.
Ik ben vooral van het proberen en dat doe ik al m'n hele leven en dan bouw je een leuke catalogus mooie weggetjes op.
Ik zit momenteel heel dicht op de Duitse grens, zeg maar als ik uit het raam kijk dan kijk ik Duitsland in. Nu met oostenwind ga ik dus meteen de grens over. De afgelopen drie weken bijna elke dag in Duitsland gefietst. Juist op die ene dag dat ik in Nederland ging rijden stond de politie te controleren (ik zit dus op de (kleine) grensovergang bij Well lb naar Weeze/Kevelaer). Kan dus niet zeggen of ze mij tegen hadden gehouden. Maar eenmaal in Duitsland zullen ze je niet snel stoppen. Hoe kunnen ze zien dat je een Nederlander bent? En buiten sporten is in Duitsland gewoon toegestaan. Ik zou mij daar niet druk om maken. En al houden ze je tegen op de weg terug naar Nederland, dan laten ze je toch zeker door?bigfloor schreef: ↑20 apr 2020 21:52 Gisteren maar naar de Holterberg gereden, 3x over Holten-Nijverdal en weer terug naar Hengelo. Vooral om nog wat te klimmen, want de grens over naar Duitsland is toch een risco, Tot zo'n 30km vanaf de grens doen ze daar nog steekproef controles. Vraag me wel af of wielrenners daar gewoon tussen door glippen ?
Ride bikes, not tanks!
Zondag met mijn vrouw een rondje Salzbergen-Neuenkirchen gereden vanaf Oldenzaal. Geen controles, wel de kleine, groene grens oversteken gedaan. Gildehaus en Losser. Dus delen onverhard.bigfloor schreef: ↑20 apr 2020 21:52 Gisteren maar naar de Holterberg gereden, 3x over Holten-Nijverdal en weer terug naar Hengelo. Vooral om nog wat te klimmen, want de grens over naar Duitsland is toch een risco, Tot zo'n 30km vanaf de grens doen ze daar nog steekproef controles. Vraag me wel af of wielrenners daar gewoon tussen door glippen ?
https://www.strava.com/activities/3323081523
Ik zit een beetje in dubio om komend weekend de auto te pakken met de fiets achterin en naar tecklenburg of eifel te gaan om wat te fietsen. Als ik het goed begrijp is dat toegestaan in duitsland maar is het alleen wel te hopen dat ik bij de grens niet aangehouden word en in het ergste geval moet omkeren?! correct?
Dat is heel erg correct en terecht! Fietsen doe je momenteel vanuit huis.hopjes schreef: ↑21 apr 2020 12:27Ik zit een beetje in dubio om komend weekend de auto te pakken met de fiets achterin en naar tecklenburg of eifel te gaan om wat te fietsen. Als ik het goed begrijp is dat toegestaan in duitsland maar is het alleen wel te hopen dat ik bij de grens niet aangehouden word en in het ergste geval moet omkeren?! correct?
- Supergrover
- Forum-lid HC
Niet vandaag maar afgelopen zondag met kleine Grover gefietst, lekker de polder bij Tienhoven/Maartensdijk in... heerlijk rustig in een prachtige natuur.
Nee, nog nooit meegepakt.buzz schreef: ↑17 apr 2020 12:56Leuke route, Theo! Overigens reed je nabij Barsingerhorn vlak langs de Gouwweg. Heb je dat geinige weggetje (3,5 km lang, inclusief 2 km gravel) ook weleens meegepikt?Theo V schreef: ↑17 apr 2020 09:46 Gisteren weer thuiswerken.
Dus tussendoor maar de fiets op.
De wind vond ik wa te veel van het goede dus ik was niet van plan om ver van huis te gaan.
Beetje draaien en keren in de polder(s).
Daarna lekker de tuin in om in het zonnetje de mails te checken en te beantwoorden.
https://www.strava.com/activities/3306359202
Maar wel toevallig dat ik daar dus van de week aan dacht om deze een keer te pakken.
Wetgeving verschilt per Bundesland, Tecklenburg-Bad Iburg ligt deels in Niedersachsen/Nordrhein Westfalen (NRW). Wat je mag als buitenlander is erdoor heen rijden met de auto, je eindbestemming mag NIET in Niedersachsen/NRW zijn (tenzij het om een 'triftige' reden gaat). Triftig = goede reden. Deze hoef je NIET met papieren te onderbouwen, maar moet dus wel een goed verhaal zijn.
Ik zit een beetje in dubio om komend weekend de auto te pakken met de fiets achterin en naar tecklenburg of eifel te gaan om wat te fietsen. Als ik het goed begrijp is dat toegestaan in duitsland maar is het alleen wel te hopen dat ik bij de grens niet aangehouden word en in het ergste geval moet omkeren?! correct?
In het slechtste geval moet je 14 dagen ter plekke in quarantaine.
Hier de FAQ van NRW (moet je wel Duits kunnen lezen)
https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen ... 1#0a57cfbb
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Er stond weer een beste wind uit het Oosten.
Wat zeg ik. EEN BESTE WIND!
Weer een rondje over Oudewater. Alleen terug met de wind in de rug val ik dan bijna in slaap.
Tegen de wind zit je te denken "keren, keren, keren" en je hoort constant je binnenblad verleidelijke dingen roepen.
Maar met zoveel wind recht in de rug vind ik fietsen bijna saai worden.
Een klim of kasseistrook zo dan wel lekker zijn. Maar ja die zijn er niet veel in het Groene Hart. Zeg maar niet.
Dan is een beetje speels over wat onverharde strookjes wel een leuke afwisseling.
Dus nadat ik van Oudewater naar Gouda was geblazen bij Waddinxveen nog even het Weegje in.
Bizar rustig was het er. Geen plek om kilometers te maken, maar gewoon een mooi stukje natuur als afwisseling voor het gaperige voor de wind fietsen.
Het is een strookje van niks maar ik kan het eigenlijk nooit laten dit sluisje mee te nemen

Het Weegje

Meer Weegje

Jullie voelen hem vast wel aankomen

.....

Dochterlief had koekjes gebakken. Dat is dan zo lekker als je thuiskomt.
Nu koffie met verse koekjes en een lekker muziekje........
Even geen wind is ook wel lekker
Wat zeg ik. EEN BESTE WIND!
Weer een rondje over Oudewater. Alleen terug met de wind in de rug val ik dan bijna in slaap.
Tegen de wind zit je te denken "keren, keren, keren" en je hoort constant je binnenblad verleidelijke dingen roepen.
Maar met zoveel wind recht in de rug vind ik fietsen bijna saai worden.
Een klim of kasseistrook zo dan wel lekker zijn. Maar ja die zijn er niet veel in het Groene Hart. Zeg maar niet.
Dan is een beetje speels over wat onverharde strookjes wel een leuke afwisseling.
Dus nadat ik van Oudewater naar Gouda was geblazen bij Waddinxveen nog even het Weegje in.
Bizar rustig was het er. Geen plek om kilometers te maken, maar gewoon een mooi stukje natuur als afwisseling voor het gaperige voor de wind fietsen.
Het is een strookje van niks maar ik kan het eigenlijk nooit laten dit sluisje mee te nemen

Het Weegje

Meer Weegje

Jullie voelen hem vast wel aankomen

.....

Dochterlief had koekjes gebakken. Dat is dan zo lekker als je thuiskomt.
Nu koffie met verse koekjes en een lekker muziekje........
Even geen wind is ook wel lekker