Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
16 apr 2020 19:22
RobertvD schreef: ↑16 apr 2020 16:23
Jans schreef: ↑16 apr 2020 16:18Nou ja, wel een beetje, ze willen graag dat de oudjes weer bezoek gaan krijgen.
Nou, in Belgie willen ze dat helemaal niet. Ze zijn zeer verontwaardigd dat de regering beslist heeft dat (zeer beperkt) bezoek aan woonzorgcentra mogelijk moet zijn. Daar zitten ze helemaal niet op te wachten.
Hoe moet ik het schrijven zonder bot over te komen. Een paar maanden geleden was het mensonwaardig dat de oudjes in een verpleeghuis zaten weg te kwijnen. Vooral vaak dement, soms niet dement, maar die liever morgen niet meer wakker willen worden. Nu willen we koste wat kost deze mensjes eenzaam in een kamertje, zonder bezoek, verder weg laten kwijnen?
Gelukkig dat er in Nederland wel gekeken gaat worden wat er wel mogelijk is. Al heeft de minister vanavond bezoek ook nog niet toe willen staan.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
16 apr 2020 19:27
synapse schreef: ↑16 apr 2020 18:09
Bijzondere reactie.
Dat stukje over ging over draagvlak.
Ik ben trouwens razend benieuwd hoe dat in Denemarken gaat uitpakken.
Juist het terugdraaien van de maatregelen is korte termijn denken.
Maar goed, ook dat is maar een mening..
Ik durf gerust te stellen dat het draagvlak, dat nooit groot geweest is bij mij, inmiddels tot nul gereduceerd is. Hoezo korte termijn denken? Nu alles op alles zetten om het risico op overlijden van kwetsbare groepen te minimaliseren, en dan maar hopen dat de rest van de maatschappij, die sociaal en economisch systematisch naar de klote wordt geholpen, zich ooit weer gaat herstellen, DAT is pas korte termijn denken.
Laatst gewijzigd door
53x11 op 16 apr 2020 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
mao
- Forum-lid HC
mao
16 apr 2020 19:29
daniel1975 schreef: ↑16 apr 2020 17:27

50% van de schoolleiders vind het te vroeg om na de meivakantie open te gaan.
Waar baseren ze dat *piep* op? 100% onderbuik, geen enkel bewijs want het onderzoek is nog niet klaar maar alvast wel stemming maken. In de commerciele wereld zeggen we dan “niet geschikt”.
En tennis kan ook nog niet volgens Rutte? Als er 1 sport is wat afstand houdt is het wel tennis
Hoe verpest ik draagvlak......
Nog erger niet mogen golfen... je loopt buiten ruime afstand van elkaar en je speelt met je eigen bal.
Over de scholen dat is zo opgelost hoor, niet werken is 50% loon. Moet je eens kijken hoe snel men weer wilt gaan werken.

-
SiO2
- Forum-lid
SiO2
16 apr 2020 19:36
Jans schreef: ↑16 apr 2020 19:22
RobertvD schreef: ↑16 apr 2020 16:23
Jans schreef: ↑16 apr 2020 16:18Nou ja, wel een beetje, ze willen graag dat de oudjes weer bezoek gaan krijgen.
Nou, in Belgie willen ze dat helemaal niet. Ze zijn zeer verontwaardigd dat de regering beslist heeft dat (zeer beperkt) bezoek aan woonzorgcentra mogelijk moet zijn. Daar zitten ze helemaal niet op te wachten.
Hoe moet ik het schrijven zonder bot over te komen. Een paar maanden geleden was het mensonwaardig dat de oudjes in een verpleeghuis zaten weg te kwijnen. Vooral vaak dement, soms niet dement, maar die liever morgen niet meer wakker willen worden. Nu willen we koste wat kost deze mensjes eenzaam in een kamertje, zonder bezoek, verder weg laten kwijnen?
Gelukkig dat er in Nederland wel gekeken gaat worden wat er wel mogelijk is. Al heeft de minister vanavond bezoek ook nog niet toe willen staan.
De gemiddelde (resterende) levensverwachting in een verpleegtehuis schijnt 9 maanden te zijn. Nog even volhouden met deze maatregelen en we hebben bereikt dat deze mensen alsnog overleden zijn, maar dan zonder bezoek in de laatste maanden van hun leven.
-
synapse
- Forum-lid
synapse
16 apr 2020 20:10
53x11 schreef: ↑16 apr 2020 19:27
synapse schreef: ↑16 apr 2020 18:09
Bijzondere reactie.
Dat stukje over ging over draagvlak.
Ik ben trouwens razend benieuwd hoe dat in Denemarken gaat uitpakken.
Juist het terugdraaien van de maatregelen is korte termijn denken.
Maar goed, ook dat is maar een mening..
Ik durf gerust te stellen dat het draagvlak, dat nooit groot geweest is bij mij, inmiddels tot nul gereduceerd is. Hoezo korte termijn denken? Nu alles op alles zetten om het risico op overlijden van kwetsbare groepen te minimaliseren, en dan maar hopen dat de rest van de maatschappij, die sociaal en economisch systematisch naar de klote wordt geholpen, zich ooit weer gaat herstellen, DAT is pas korte termijn denken.
Hoe jouw persoonlijk draagvlak is kan ik niets van zeggen. Het maatschappelijk draagvlak is gelukkig nog steeds groot.
Stellen dat de maatschappij sociaal en economisch systematisch naar de kloten wordt geholpen zie ik als doem- (en complot) denken, of dat nou op korte of lange termijn is..
Maar ik denk niet dat wij het eens worden.
Courir c'est mourir un peu
-
codex
- Forum-lid
codex
16 apr 2020 20:23
Grootste probleem is en blijft ....dat je altijd voor en tegenstanders zult hebben voor verruiming van de bezoekregels in tehuizen/verpleeghuizen/gehandicaptenzorg e.d.
Als je 40 bewoners hebt waarvan 25 het prima vinden om bezoek te hebben, dan zullen de andere 15 daar heftig tegen protesteren.Bang om te worden besmet door anderen of via anderen.
Laat het nu eens over aan de verpleeghuizen zelf(en dat soorte tehuizen alsmede gehandicaptenzorg e.d.) en hun eigen personeel.
Die weten het beste wat mogelijk is.Elke situatie en type verpleeghuis qua patienten is weer anders.
En wat scholen betreft en het mogelijk heropenen:Dat moet je wel provinciaal doen in samenspraak met de onderwijsraad.(en de scholen).
Een lagere school in een achterstandswijk in bv Den Haag of Arnhem....met grote(re) sociale problemen bij de ouders,en waarvan de kinderen meer leerproblemen en mogelijk gedragsproblemen hebben .....is vanzelf weer compleet anders dan een school in Blaricum of een plattelandsschooltje hier in Friesland.
Zelfde uiteraard in het vervolgonderwijs.
Hoe wil je 1400 scholieren in een hele grote MBO veilig naar school laten?
Je kan toch niet zeggen.In Dokkum en Balk, gaat de middelbare school weer open en die in Leeuwarden en Drachten(meer grote stadsproblematiek bij ouders en kinderen qua opvoeding en gedrag) ........laten we dicht.
En de overheid wil natuurlijk ook niet dat de helft(in een regio/provincie)....... van dezelfde typescholen open gaat en de rest niet.Dan wordt het een "zootje"en willen alle ouders dat hun kinderen die bv in een achterstandwijk niet naar school mogen...ook naar de scholen die wel open mogen.
Dat gaat natuurlijk niet. Iedereen wel of iedereen niet.
Het zal vast per provincie gaan. Kan me niet anders voorstellen.Anders krijg je grote sociale onrust.En terrecht.Het lyceum wel in Amsterdam open en een (probleem)MBO in den Haag niet.Dat kan niet.
solidariteit is belangrijk en de grote gemene deler nemen bij beslissingen.Rekening houdend met de grote meerderheid en niet met de luide roepers of juist diegene waarvan je niets hoort.
Laatst gewijzigd door
codex op 16 apr 2020 20:34, 4 keer totaal gewijzigd.
-
SiO2
- Forum-lid
SiO2
16 apr 2020 20:28
synapse schreef: ↑16 apr 2020 20:10
53x11 schreef: ↑16 apr 2020 19:27
Hoe jouw persoonlijk draagvlak is kan ik niets van zeggen. Het maatschappelijk draagvlak is gelukkig nog steeds groot.
Stellen dat de maatschappij sociaal en economisch systematisch naar de kloten wordt geholpen zie ik als doem- (en complot) denken, of dat nou op korte of lange termijn is..
Maar ik denk niet dat wij het eens worden.
Tja, een recessie is er wel of niet, dat heeft niets met doemdenken te maken. Mensen verliezen hun baan, dat is nu al gaande, dus dat er bewust een economische puinhoop wordt gecreërd door de overheid is ook geen doem- of complotdenken. Als je bepaalde sectoren verbiedt om open te gaan en de bevolking constant oproept om thuis te blijven, dan help je de maatschappij economisch naar de kloten (om de terminologie van 53x11 te gebruiken

). Op lange termijn levert dat enorme sociale problemen op. Plus minder belastinginkomsten, waardoor er weer minder geld is voor gezondheidszorg, wat weer meer doden betekent etc. etc. Dan heb je op korte termijn het aantal doden beperkt, maar op lange termijn waarschijnlijk vergroot. Plus een forse vermindering van kwaliteit van leven voor veel mensen. Helaas wordt alleen het eerste (aantal doden nu) gemeten en met hoofdletters door verschillende media rondgetoeterd, de rest is niet of nauwelijks meetbaar en levert geen clicks op.
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
16 apr 2020 21:14
mao schreef: ↑16 apr 2020 19:29
daniel1975 schreef: ↑16 apr 2020 17:27

50% van de schoolleiders vind het te vroeg om na de meivakantie open te gaan.
Waar baseren ze dat *piep* op? 100% onderbuik, geen enkel bewijs want het onderzoek is nog niet klaar maar alvast wel stemming maken. In de commerciele wereld zeggen we dan “niet geschikt”.
En tennis kan ook nog niet volgens Rutte? Als er 1 sport is wat afstand houdt is het wel tennis
Hoe verpest ik draagvlak......
Nog erger niet mogen golfen... je loopt buiten ruime afstand van elkaar en je speelt met je eigen bal.
Over de scholen dat is zo opgelost hoor, niet werken is 50% loon. Moet je eens kijken hoe snel men weer wilt gaan werken.
Heb je wel door wat voor een onzin je hier aan het uitkramen bent? Hoezo denk jij dat er door leerkrachten niet wordt gewerkt? Het enige probleem, en dat zit velen dwars, is dat we op afstand met onze leerlingen werken. Hierdoor is het voor ouders een stuk lastiger om hun eigen thuiswerk te doen. Maar dat is wel wat er wordt gedaan, thuiswerken ( of gewoon vanuit school).
Zullen we iedereen die nu niet naar het werk gaat, maar thuis achter de computer zit dan maar allemaal 50% gaan korten op hun salaris?
-
synapse
- Forum-lid
synapse
16 apr 2020 21:32
+1
Courir c'est mourir un peu
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
16 apr 2020 21:36
Zoals gisteren iemand al zei bij een van de praatprogramma's, het is de uitruil van kwaliteit van leven tegen quarantainetijd.
-
Vicenza
- Forum-lid
Vicenza
16 apr 2020 21:42
SiO2 schreef: ↑16 apr 2020 20:28
Tja, een recessie is er wel of niet, dat heeft niets met doemdenken te maken. Mensen verliezen hun baan, dat is nu al gaande, dus dat er bewust een economische puinhoop wordt gecreërd door de overheid is ook geen doem- of complotdenken. Als je bepaalde sectoren verbiedt om open te gaan en de bevolking constant oproept om thuis te blijven, dan help je de maatschappij economisch naar de kloten (om de terminologie van 53x11 te gebruiken

). Op lange termijn levert dat enorme sociale problemen op. Plus minder belastinginkomsten, waardoor er weer minder geld is voor gezondheidszorg, wat weer meer doden betekent etc. etc. Dan heb je op korte termijn het aantal doden beperkt, maar op lange termijn waarschijnlijk vergroot. Plus een forse vermindering van kwaliteit van leven voor veel mensen. Helaas wordt alleen het eerste (aantal doden nu) gemeten en met hoofdletters door verschillende media rondgetoeterd, de rest is niet of nauwelijks meetbaar en levert geen clicks op.
Ja, maar wat van de verpleegkundigen en artsen die nu omkomen, en waarvan er meer omkomen als de IC's vol liggen, dat is ook weer lange-termijn schade, want die kunnen in de toekomst niet meer voor patienten zorgen. Kortom dat is een som die niet te overzien is.
Die recessie komt er hoe dan ook in Nederland, en het beleid hier zal daar maar heel marginaal effect op hebben. Daarvoor is de invloed van COVID direct, wat er in het buitenland gebeurt veel te groot.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
16 apr 2020 22:15
@robbebobber
Ik had gisteren begrepen dat een gedeelte van de leerkrachten/directie niet open wilde gaan, omdat de “veiligheid “ niet gegarandeerd kon worden, en geen proefkonijn wilde zijn.
Hoe “hard” er thuis word gewerkt door de leraren nu kan ik niet beoordelen.