Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Gelukkig ben ik dat gespannen gevoel op het moment even kwijt. Samen met vrijdag vier dagen vrij van werk, lijkt te hebben geholpen. Zaterdag nog op de MTB nog huiverig voor iedereen die een beetje in de buurt kwam, lukte het gisteren toch beter om ontspannen op de MTB te zitten.
Zelfs bij het tussen twee wandelaars doorslingeren, (na te hebben gebeld)
Eigenlijk passeer ik anderen altijd al op ruime afstand of duik een ander paadje in als ik de verte wandelaars zie.
Zelfs bij het tussen twee wandelaars doorslingeren, (na te hebben gebeld)
Eigenlijk passeer ik anderen altijd al op ruime afstand of duik een ander paadje in als ik de verte wandelaars zie.
-
anderson99
- Forum-lid
Bij zulke weggetje kies ik ook om links te lopen dat zijn van die sluiproutes voor automobilisten met drank op of drugs in de neus of kiezen. Dan kan je snel de berm in duiken.
Sorry,maar dit is geen sluiproute.Je redenatie om maar aan de andere kant te gaan lopen is onzin.anderson99 schreef: ↑14 apr 2020 20:06Bij zulke weggetje kies ik ook om links te lopen dat zijn van die sluiproutes voor automobilisten met drank op of drugs in de neus of kiezen. Dan kan je snel de berm in duiken.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Altijd tegen het verkeer inlopen. Zoals anderson99 opmerkt.
Ik heb op een vrachtwagen gereden en dan is het veel beter om opzij te stappen als je denkt dat de chauffeur je niet opmerkt...dan dat hij van achteren komt en dwars over je heen rijdt.
.IK raad het ook iedereen aan om echt zo te lopen/draven...................,omdat een vrachtwagenchauffeur hoog zit en verder weg kijkt dan een buschauffeur of personenwagenchauffeur. Je blik is dus verderweg .....ook al op goed te kunnen anticiperen opbv stilstaand verkeer verderop, stoplichten en afslagen van opzij. e.d.
Ook al omdat je niet gelijk stil staat als je remt en je hoeft maar 3-4 sec even afgeleid te zijn (je weet het wel telefoon/dvd/ergens vreemd/je ziet iets wat je bezig houdt) en je ziet zo een persoon over het hoofd. Verleden week zag ik nog 2 jonge moeders met kinderwagen die naast elkaar liepen aan de rechterkant. Ik heb het ze uitgelegd en ze bedankten me.
Die begrepen het tenminste.Ik was op de fiets.
Hoe denk je dat het komt, dat er staart botsingen plaatsvinden met vrachtautoś op bv stilstaand verkeer in file,voor stoplichten, rotondes. Juist omdat er veel afleiding is in de auto.Daar komt het van.
Maar dat heb ik 35 jaar terug geleerd.
Maar ga nu niet ....voor/in dezelfde richting als het verkeer lopen/draven.... want om zoveel vertrouwen te hebben in verkeer dat je achterop komt...is iets wat ik persoonlijk nooit zal doen.
Ik heb op een vrachtwagen gereden en dan is het veel beter om opzij te stappen als je denkt dat de chauffeur je niet opmerkt...dan dat hij van achteren komt en dwars over je heen rijdt.
.IK raad het ook iedereen aan om echt zo te lopen/draven...................,omdat een vrachtwagenchauffeur hoog zit en verder weg kijkt dan een buschauffeur of personenwagenchauffeur. Je blik is dus verderweg .....ook al op goed te kunnen anticiperen opbv stilstaand verkeer verderop, stoplichten en afslagen van opzij. e.d.
Ook al omdat je niet gelijk stil staat als je remt en je hoeft maar 3-4 sec even afgeleid te zijn (je weet het wel telefoon/dvd/ergens vreemd/je ziet iets wat je bezig houdt) en je ziet zo een persoon over het hoofd. Verleden week zag ik nog 2 jonge moeders met kinderwagen die naast elkaar liepen aan de rechterkant. Ik heb het ze uitgelegd en ze bedankten me.
Die begrepen het tenminste.Ik was op de fiets.
Hoe denk je dat het komt, dat er staart botsingen plaatsvinden met vrachtautoś op bv stilstaand verkeer in file,voor stoplichten, rotondes. Juist omdat er veel afleiding is in de auto.Daar komt het van.
Maar dat heb ik 35 jaar terug geleerd.
Maar ga nu niet ....voor/in dezelfde richting als het verkeer lopen/draven.... want om zoveel vertrouwen te hebben in verkeer dat je achterop komt...is iets wat ik persoonlijk nooit zal doen.
Laatst gewijzigd door codex op 15 apr 2020 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet hoe het op dit moment in Nederland geregeld is, als het al geregeld is. In Duitsland zijn er wel regels voor: "Voetgangers zijn in Duitsland verplicht om buiten de bebouwde kom aan de linkerkant van de weg te lopen als een voetpad ontbreekt. Binnen de bebouwde kom mogen ze ook rechts van de weg lopen als een voetpad ontbreekt."
Altijd tegen het verkeer in hardlopen. Dan zie ik tenminste of de naderende bestuurder mij ziet. Maar ik spring wel in de berm (mits dat mogelijk is) om het tegemoet komend verkeer zijn doorgang te geven.
Verdiep je eens in de kiesreglementering en de wijze van berekenen, zoals door Walter aangehaald.Lcsmet schreef: ↑14 apr 2020 18:43Voor alles is er een uitleg.
Feit blijft dat de PS (een Waalse partij) met 641 000 stemmen 20 zetels haalt in het federale parlement.
Terwijl het VB (een Vlaamse partij) met 25% meer stemmen (nl 810 000 stemmen) "maar" recht heeft op 10% minder (nl 18) zetels in datzelfde federale parlement.
https://datawrapper.dwcdn.net/luRTW/1/
Maar we dwalen af.
Het bashen van Walen is bij velen in België een hobby. Wat is het volgende?
Limburgers, want zouden trager zijn, Alleenstaande moeders, want vaak kansarm, mensen met obesitas want hebben vaak hogere medische kosten, enz, enz.
Misschien even de geschiedenis induiken, na de industriële revolutie was Wallonië welvarend en gingen geldstromen richting Vlaanderen dat nog zeer agrarisch was.
Die oude industrie (metaal, mijnen, ...) kreeg enorme klappen o.a. dankzij delokalisatie naar lage(re) loonlanden, toevallig ook landen waar werknemers heel wat minder rechten hebben.
Bijgevolg verarmde de bevolking en door de solidariteit, het basisprincipe van onze sociale zekerheid, zijn er nu geldstromen richting het zuiden.
Ik kom bijna wekelijks in Wallonië, zie er hard werkende mensen die fier zijn op hun land, die op het vlak van ecologie mooie zaken realiseren én die veel jovialer zijn dan de doorsnee Vlaming. Het kille ultra liberale en rechtsnationale gedachtengoed heeft er inderdaad minder aanhangers.
Dit gezegd zijnde, laat het Belgische politieke krakeel aub de sfeer op dit forum niet bepalen. Maar enige nuance vond ik wel nodig.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Nu gaan we wel heel off-topic.
Als je dan toch de geschiedenis wil vertellen.
Toen het geld uit Wallonië kwam lag ook de beslissingsmacht in Wallonië.
Bij de verschillende staatshervormingen hebben de Walen bekomen dat zonder hen er in België niet erg veel kan gebeuren.
Nu komt het geld uit Vlaanderen en ................
Punt blijft dat meer dan 40%, en volgens de polls zouden het er bij de volgende verkiezingen nog meer zijn, van de Vlamingen op partijen hebben gestemd die België het liefst zouden zien ophouden te bestaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Mijn mening, als af en toe trailrunner, is dan weer dat het lopen op MTB routes asociaal is (en vaak ook niet toegestaan). Je hebt als loper 1001 mogelijkheden, waarom moet je je dan op de specifieke doelgroep parcours van de fietsers je gaan begeven?daniel1975 schreef: ↑14 apr 2020 19:43 Die snap ik dan weer wel van de trailrunners, mits ze netjes aan de kant gaan. Laat die trailrunners lekker hun gang gaan.
Dan is het ook nog zo dat je, met het profiel en afzet, zeker op heuveltjes, de tracks vernield. En loop je er tegenin, kom je met een 30 a 40 km/u op elkaar af..., loop je met het parcours mee, is het een 10 a 20 km/u. Zeker in snelle stukken met bultjes/bochten etc. verwacht je nogal wat van je reactiesnelheid als er ineens een mountainbiker aan 20+ km/u om de bocht komt zetten.
mbt tegen het verkeer inlopen en veiligheid. Op een weg, zeker waar vrachtverkeer of landbouwverkeer komt, ja.. dan is links lopen al snel veiliger voor jezelf.
Maar je ziet hardopers én wandelaars ook veelvuldig op fietspaden links lopen. Daar lijkt het mij veel minder noodzakelijk.
En misschien wel het grootste probleem van tegenwoordig. Men eist het stukje weg op, alsof het een recht is om daar te mogen lopen. Tuurlijk, als er een auto of vrachtauto aan komt en je vermoed dat hij je niet ziet, zal iedereen uiteindelijk wel aan de kant springen. Maar in geval van oogcontact, of fietsers etc. 99 van de 100 lopers houden hun koers.., en maken niet de ruimte. En dat zal in 80% van de gevallen geen problemen geven.., maar op drukke fietspaden of smalle wegen, geeft dat wel problemen.
Dus misschien ligt het niet zo zeer aan de plaats op de weg, maar meer aan de algehele mentaliteit
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Dan sta je te dicht bijj, en dat mag niet
(of je hebt een hele lange reach)
Van de week tijdens mijn trainingsrondje ook twee mensen gezien die ongelofelijk dicht achter elkaar fietsten, Zij snuffelde zelfs aan zijn nek, dus kan me niet voorstellen dat ze uit één huishouding kwamen. En dan kan je wel als excuus aanvoeren dat je op een tandem zit, maar daar heb ik verder geen boodschap aan. 1,5 m is 1,5 m!!!
Verder gaat alles best goed.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Het democratisch startpunt is dat er per inwoner van een regio ongeveer per 77.000 inwoners 1 parlementslid verkozen worden. Toevallig eindigt dat met een uitkomst zoals jij die beschrijft.Lcsmet schreef: ↑14 apr 2020 18:43Voor alles is er een uitleg.
Feit blijft dat de PS (een Waalse partij) met 641 000 stemmen 20 zetels haalt in het federale parlement.
Terwijl het VB (een Vlaamse partij) met 25% meer stemmen (nl 810 000 stemmen) "maar" recht heeft op 10% minder (nl 18) zetels in datzelfde federale parlement.
https://datawrapper.dwcdn.net/luRTW/1/
Maar we dwalen af.
Uit je uitleg vermoed ik dat je vindt dat in Vlaanderen bv per 50.000 inwoners een parlementslid moet verkozen worden, in Wallonië 1 parlementslidlid per 90.000 inwoners? - afschaffen we de kieskringen zou het ook veranderen.