Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 12 apr 2020 22:14

@Bigfoot
2 nieuwe fietsen, dat klinkt als een geschenk uit dw hemel!
Fantastisch mooie fiets die rode Trek Emonda, daar ga je veel plezier aan beleven. Vandaag al op gereden?
Giant TCR Advanced 1

bigfoot48
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 jun 2019 19:53

bigfoot48 12 apr 2020 22:23

DeeJeeEric schreef: 12 apr 2020 22:14 @Bigfoot
2 nieuwe fietsen, dat klinkt als een geschenk uit dw hemel!
Fantastisch mooie fiets die rode Trek Emonda, daar ga je veel plezier aan beleven. Vandaag al op gereden?


toch al 2 mooie ritjes mee gedaan met de Emonda , en al een weekje mee naar het werk gefietst. met de FX6 enkel nog maar met men vrouw en dochter effe gaan fietsen, rijd volledig anders, maar denk dat het een toppertje word voor naar het werk te gaan :)

morgen staat er wel een ritje van 80 km gepland

dachero
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2018 20:15

dachero 19 apr 2020 14:00

Na enkele jaren zonder te kunnen fietsen door gebrek aan tijd door mijn klein bedrijfje en serieus bijgekomen qua gewicht, was ik in de mogelijkheid na verkoop van mijn zaak mijn oude hobby terug op te pakken. Ik ben niet van de jongste en wou ook af en toe eens van het gravel rijden proeven.
Ik heb hier uren op het forum liggen lezen en vergelijken (dank aan allen die hier posten ,zodat ik mijn keuze kon bepalen)en was tot de conclusie gekomen dat een Trek domane SL5 qua budget wel bij me zou passen.
Bij mijn lokale dealer geïnformeerd en deze had een Domane SL7 staan in mijn maat ,maar afgemonteerd zoals een SL5 . Ik kon deze bekomen met een zeer mooie korting.
Dan nog wat mooi spul kunnen overnemen van een vriend dat mooi zou passen bij mijn fiets en het resultaat is het volgende:
Trek Domane SL7 met 105 afmontage en bontrager affinity wielen met vredestein aventura gravelbanden 38mm en een extra wielset Fulcrum racing4db met Shimano Dura-ace SM-RT900 ice-tech voor op de weg... Schijven waren niet echt goedkoop maar mijn vriend wou ze wegdoen voor een mooie prijs en ze staan wel leuk in mijn fietsje...

Ik heb er al een 200 km mee kunnen rijden en ik ben zeer tevreden van mijn keuze....
Het is geen lichte fiets en dat merk je maar hij zit me als gegoten en is zeer comfortabel.

Ik twijfel alleen nog om de stickers van de Fulcrum te verwijderen ...

Nogmaals mijn dank aan allen voor de schat aan info die hier te vinden is...... het maakt het kiezen soms wel niet gemakkelijk ;-)
Bijlagen
20200419_103531_resized.jpg

chris80
Forum-lid
Berichten: 1185
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 19 apr 2020 17:53

Mooie fiets, veel plezier er mee!

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 20 apr 2020 13:07

Ben sinds vorig jaar de trotse eigenaar van een madone slr7 project one met xxx6 wielen... Nu bij de aankoop direct problemen gehad met de zadelpen. De bout die het geheel met de elastomeer vast hield. Was los gekomen. Best kut. Fm alles vastgezet en geborgd zodat ik minieme flex heb... Sindsdien alles inorde MAAR sinds enkele ritten weer een vervelende kraak te horen. Bladbouten ingevet. Zadelpen eruit en nieuw vet en de Zadelrails etc met kruipolie behandeld. Nog steeds een kraak als ik kracht zet op het zadel. Recht op de trappers hoor ik hem niet... Iemand een idee wat ik nog kan doen. De fm kan me pas einde deze week begon volgende week verder helpen omwille van de corona toestanden en zou toch graag met dit mooie weer met deze bolide kunnen rijden 😁

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16124
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 apr 2020 13:19

Je zadel demonteren en de zadelrails met carbon/montagepasta insmeren ipv kruipolie?
Misschien de interne zadelbevestiging eens losmaken en terug invetten.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 20 apr 2020 15:44

Beetje panisch omdat ik al die problemen met die constructie heb gehad... Dan ma op safe spelen en de andere fiets pakken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16124
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 apr 2020 19:12

TomVanbuel schreef: 20 apr 2020 13:07 Ben sinds vorig jaar de trotse eigenaar van een madone slr7 project one met xxx6 wielen... .............
Dan zijn het uiteindelijk toch de XXX wielen geworden.
Dan rest nog enkel een foto plaatsen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

JorenS
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jan 2019 23:20

JorenS 21 apr 2020 00:35

TomVanbuel schreef: 20 apr 2020 13:07 Ben sinds vorig jaar de trotse eigenaar van een madone slr7 project one met xxx6 wielen... Nu bij de aankoop direct problemen gehad met de zadelpen. De bout die het geheel met de elastomeer vast hield. Was los gekomen. Best kut. Fm alles vastgezet en geborgd zodat ik minieme flex heb... Sindsdien alles inorde MAAR sinds enkele ritten weer een vervelende kraak te horen. Bladbouten ingevet. Zadelpen eruit en nieuw vet en de Zadelrails etc met kruipolie behandeld. Nog steeds een kraak als ik kracht zet op het zadel. Recht op de trappers hoor ik hem niet... Iemand een idee wat ik nog kan doen. De fm kan me pas einde deze week begon volgende week verder helpen omwille van de corona toestanden en zou toch graag met dit mooie weer met deze bolide kunnen rijden 😁
Toevallig heb ik ook sinds vorig jaar een Madone. Ook ik had redelijk snel gekraak in (wat ik toen dacht) zadelpen. Bij mij bleek dit echter het zadel zelf te zijn wat defect was. De FM heeft deze vervolgens gemaakt (iets gelijmd) en het gekraak was weg. Nu weet ik niet welk zadel je erop hebt zitten, maar ik heb de Bontrager Aeolus Pro.

Succes iig!

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 21 apr 2020 08:22

Rij zelf met het bontrager montrose pro zadel. Bevalt erg goed maar ja deze word blijkbaar niet meer gemaakt. Erg jammer haha.

Ene hoe post ik een foto dan komt ie er gelijk aan!

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 21 apr 2020 08:32

Op volledige bewerker & voorbeeld klikken en dan op bijlage. Dan kun je de foto selecteren en toevoegen.

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 21 apr 2020 09:23

IMG_20200417_102734__01.jpg
Zo se dat is hem dan. My beauty 🥰

Plaats reactie