Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15
Dus:
Clincher u vorm, centerlock, 25mm(wil 28mm banden) 45mm hoogte.
Adviseren jullie nog andere spaken of hub?
Clincher u vorm, centerlock, 25mm(wil 28mm banden) 45mm hoogte.
Adviseren jullie nog andere spaken of hub?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4974
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Waarom niet tubeless ready? Kan je tenminste daar mee experimenteren mocht je dat in de komende jaren willen. Met alleen clincher wielen sluit je dat al bij voorbaat uit.
japiecarbon schreef: ↑16 jan 2020 12:20Geen info???
Klikte op beschrijving en er kwam niks.
Maar idd: onderaan de pagina staat meer info.
Ik rijd momenteel met een setje DB 50mm,25U, sapim spokes, dt swiss 350 van farsports (+/- 1700gr). Ben er na 2 jaar nog steeds zeer tevreden van. Enkel het verschil met een ander setje van fulcrum is dat ze niet 100% maar 98% draaien. als ik mijn ventiel op 3u zet, dan valt deze niet naar beneden (6u) wat bij mijn fulcrum wielen wel het geval is... Is dit te servicen of best afblijven?
Verder zoals gezegd zeer tevreden, stijf setje waar ik na 2 jaar nog niets mee voor heb gehad!
Verder zoals gezegd zeer tevreden, stijf setje waar ik na 2 jaar nog niets mee voor heb gehad!
It's just a hill - Get over it
Neem het gemiddelde (50+38)=42mm afgerond 45mm
Farsport heeft deze wielen in ruime keuze.
Kheb deze ook met DT240 hubs. Top Wieltjes en 1485gr (zelf gewogen) TLR
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ben op wheesfar aan het kijken naar wielsets voor disc brakes. Nu valt mij op dat tubular wielsets beduidend lichter zijn dan clinchers:
https://www.wheelsfar.com/38mm-x-23mm-r ... s-hub.html
https://www.wheelsfar.com/38mm-x-23mm-d ... c-hub.html
Grts,
Wiedse
https://www.wheelsfar.com/38mm-x-23mm-r ... s-hub.html
https://www.wheelsfar.com/38mm-x-23mm-d ... c-hub.html
Grts,
Wiedse
It's just a hill - Get over it
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16866
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Niet enkel bij wheelsfar en niet enkel voor discs trouwens.
Velgen voor tubes hebben een heel ander profiel.
Daardoor is het net iets makkelijker om voor een gelijke sterkte de velg lichter te bouwen.
Maar dan moet je wel met tubes willen rijden he.
En dat is weer een gans ander topic.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ok, vandaar. aan tubes ga ik mij toch niet wagen. Heb dit setje 'feder' gezien en lijkt mij wel wat (zit rond de 1300 gr met een dt 240 hub). niet slecht, toch?Lcsmet schreef: ↑02 feb 2020 16:29Niet enkel bij wheelsfar en niet enkel voor discs trouwens.
Velgen voor tubes hebben een heel ander profiel.
Daardoor is het net iets makkelijker om voor een gelijke sterkte de velg lichter te bouwen.
Maar dan moet je wel met tubes willen rijden he.
En dat is weer een gans ander topic.
https://www.wheelsfar.com/feder-carbon- ... pokes.html#
It's just a hill - Get over it