Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

KNWU Fondo

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 19 jan 2020 13:10

knwufondo schreef: 19 jan 2020 12:31 ... Voor het volgen van nieuwe trainingsprogramma's en nieuwe functionaliteiten zoals een koppeling met (Garmin) fietscomputers, gaan we een maandelijks bedrag vragen. Dit Fondo 'Premium' abonnement ...
Ik vrees dat Fondo dan geen lang leven meer beschoren zal zijn.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 19 jan 2020 19:08

De Tukker schreef: 19 jan 2020 13:10
knwufondo schreef: 19 jan 2020 12:31 ... Voor het volgen van nieuwe trainingsprogramma's en nieuwe functionaliteiten zoals een koppeling met (Garmin) fietscomputers, gaan we een maandelijks bedrag vragen. Dit Fondo 'Premium' abonnement ...
Ik vrees dat Fondo dan geen lang leven meer beschoren zal zijn.
Want, zijn de alternatieven beter/goedkoper? Ik vind de ambitie van KNWU met hulp van die coaches wel goed. Of is trainersroad (oid) niet te verslaan?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 19 jan 2020 19:14

jberends schreef: 19 jan 2020 19:08
De Tukker schreef: 19 jan 2020 13:10 ,,,
Ik vrees dat Fondo dan geen lang leven meer beschoren zal zijn.
Want, zijn de alternatieven beter/goedkoper? Ik vind de ambitie van KNWU met hulp van die coaches wel goed. Of is trainersroad (oid) niet te verslaan?
Oh, dat niet per se, maar ik geloof gewoon niet dat er veel mensen zijn die hier voor willen betalen. Alsthans niet zo veel mensen dat het een project wordt dat zichzelf kan bedruipen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2020 20:55

Ook even een account aangemaakt en wat mee geprutst. Werkt allemaal prima en gebruiksvriendelijk.

Wat mij opvalt is dat er nogal ouderwets getraind wordt. Alleen mogelijk op HR, veel D2. HIT intervallen met een HR meter: niet uitvoerbaar. Anno 2020 zou je toch modernere trainingen verwachten.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 jan 2020 10:02

knwufondo schreef: 19 jan 2020 12:31
Kiekeboe schreef: 18 jan 2020 22:58 leuke app!
Deze week eens bekeken.
Vraag me af hoelang deze gratis gaat blijven?
... De app blijft in de basis gratis, dus de artikelen en huidige trainingsprogramma's voor de voorjaarsklassiekers zullen vrij toegankelijk blijven...
Goed om te horen, dat de mensen die zich nu aangemeld hebben voor een programma, dit ook gaan kunnen afwerken. Ik heb me bijvb. aangemeld voor het AGR programma, wat loopt tot midden april.

Gebruikersavatar
knwufondo
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 dec 2019 09:34
Locatie: Papendal
Contact

Gebruikersavatar knwufondo 21 jan 2020 16:27

havana schreef: 19 jan 2020 20:55 Wat mij opvalt is dat er nogal ouderwets getraind wordt. Alleen mogelijk op HR, veel D2. HIT intervallen met een HR meter: niet uitvoerbaar. Anno 2020 zou je toch modernere trainingen verwachten.
Op dit moment alleen op basis van hartslag inderdaad. Die keuze is gemaakt vanwege de toegankelijkheid van hartslagmeters. Alhoewel het trainen met een vermogensmeter veel 'makkelijker' is, beschikt het meerendeel van de prestatieve fietsers nog niet over een vermogensmeter. Dat verandert langzaam, dus we overwegen zeker om op termijn ook ondersteuning voor vermogensmeters toe te voegen.

Wat betreft 'veel D2' - dat verschilt natuurlijk per trainingsprogramma en de fase waarin je in het trainingsprogramma zit. Er zitten veel verschillende trainingsvormen in de app (zie ook de kennisbank met informatie hierover) die afhankelijk van het trainingsdoel en niveau allemaal aan bod komen.

Wat betreft de HIT intervallen met een hartslagmeter: dat is inderdaad een uitdaging, maar leggen we ook uit in de instructies bij de training.

---
De Tukker schreef: 19 jan 2020 19:14 Oh, dat niet per se, maar ik geloof gewoon niet dat er veel mensen zijn die hier voor willen betalen. Alsthans niet zo veel mensen dat het een project wordt dat zichzelf kan bedruipen.
Of we het project volledig kunnen financieren met inkomsten van gebruikers is inderdaad de vraag cq. de uitdaging. Vergeet echter niet dat de Benelux bijna een miljoen fanatieke fietsers telt die we met Fondo potentieel kunnen bereiken. Naast inkomsten van gebruikers onderzoeken we voor Fondo ook andere inkomstenstromen, zoals partnerships en het aanbieden van clinics die gekoppeld zijn aan de trainingsprogramma's in Fondo.
Laatst gewijzigd door knwufondo op 21 jan 2020 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiets beter met Fondo, de trainingsapp van de KNWU, in samenwerking met Fiets Magazine.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 jan 2020 19:26

Toch een mooi initiatief, de KBWB zie ik nog niet onmiddellijk met zo een app op de markt komen.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 21 jan 2020 19:40

Als jullie trainen op vermogen in de app toevoegen en dan tegen een kleine betaling/maandelijks abo dat goedkoper is dan TP ga ik over. Voorals nu vind ik trainen op hartslag waardeloos.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2020 20:17

Kiekeboe schreef: 21 jan 2020 19:26 Toch een mooi initiatief, de KBWB zie ik nog niet onmiddellijk met zo een app op de markt komen.
KNWU is weer bezig met een kansloos project om geld te zoeken bij de: (alle sportieve fietsers in nederland) - (paar duidend licentiehouders) = 1 miljoen fietsers.

Waar het uiteindelijk op uit draait is dat dit natuurlijk nooit geld op gaat leveren, maar dan nog wel weer een aantal jaar in leven gehouden wordt en wie mogen dat allemaal betalen? Schoenmaker blijf bij je leest.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
knwufondo
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 dec 2019 09:34
Locatie: Papendal
Contact

Gebruikersavatar knwufondo 21 jan 2020 21:20

Najieto schreef: 21 jan 2020 19:40 Als jullie trainen op vermogen in de app toevoegen en dan tegen een kleine betaling/maandelijks abo dat goedkoper is dan TP ga ik over. Voorals nu vind ik trainen op hartslag waardeloos.
Bedankt voor de input, nemen we mee!


Kiekeboe schreef: 21 jan 2020 19:26 Toch een mooi initiatief, de KBWB zie ik nog niet onmiddellijk met zo een app op de markt komen.


Leuk om te horen, dankjewel. We zien gelukkig ook al veel Vlaamse gebruikers in de app (en op de chat)!


amclassic-fan schreef: 21 jan 2020 20:17 KNWU is weer bezig met een kansloos project om geld te zoeken bij de: (alle sportieve fietsers in nederland) - (paar duidend licentiehouders) = 1 miljoen fietsers.

Waar het uiteindelijk op uit draait is dat dit natuurlijk nooit geld op gaat leveren, maar dan nog wel weer een aantal jaar in leven gehouden wordt en wie mogen dat allemaal betalen? Schoenmaker blijf bij je leest.
Onze 'leest' is het beter maken van álle sportieve fietsers. Dat doen we op verschillende niveaus en voor verschillende disciplines. Met Fondo richten we ons op de prestatieve fietser die (nog) niet per se wedstrijden rijdt, maar zichzelf wel serieuze doelen stelt, zoals bijvoorbeeld het beklimmen van de Mt. Ventoux of deelname aan de Amstel Gold Race. Ook voor die fietser willen we er als KNWU zijn. Niet alleen met Fondo, maar ook met andere initiatieven zoals jointherace.nl Niet om geld aan te verdienen, maar omdat we als bond een verantwoorde voorbereiding belangrijk vinden. En omdat we op deze manier ook nieuwe fietsers kunnen interesseren voor de clubs en wedstrijdsport. Zodoende zetten we in op een moderne, toekomstbestendige wielersportbond.

Ik begrijp overigens wel waar je scepsis vandaan komt. IT-projecten zijn kostbaar en lopen lang niet altijd als gepland. Fondo rollen we daarom stapsgewijs en voorzichtig uit. Dat doen we niet alleen om kosten en risico's te beperken, maar vooral om de behoefte van de doelgroep beter te kennen, en zo te begrijpen waar we echt van toegevoegde waarde kunnen zijn. Dat is in de eerste versie van Fondo gelukt met het bieden van flexibele, gebruiksvriendelijke trainingsschema's. Sinds de lancering wordt de app door bijna 6.000 fietsers gebruikt en hebben we heel veel positieve en waardevolle feedback ontvangen. Op basis van die feedback en onze eigen visie wordt de app nu doorontwikkeld. Bijvoorbeeld door een koppeling met Garmin fietscomputers toe te voegen, en door op termijn ook vermogensmeters te ondersteunen.

Ik nodig je van harte uit om Fondo eens uit te proberen :)
Fiets beter met Fondo, de trainingsapp van de KNWU, in samenwerking met Fiets Magazine.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jan 2020 22:30

kunt u ook ontkennen dat uiteindelijk de licenties niet weer verhoogd worden om dit te bekostigen?

Gebruikersavatar
knwufondo
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 dec 2019 09:34
Locatie: Papendal
Contact

Gebruikersavatar knwufondo 22 jan 2020 08:17

Jans schreef: 21 jan 2020 22:30 kunt u ook ontkennen dat uiteindelijk de licenties niet weer verhoogd worden om dit te bekostigen?
Fondo wordt gefinancierd vanuit het Innovatiefonds van NOC*NSF, alsmede partnerships en - op korte termijn - ook inkomsten van gebruikers.

Nu weer terug naar de app; afgelopen weken hebben we trainingsprogramma's toegevoegd voor de voorjaarsklassiekers: Amstel Gold Race, Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik en Parijs-Roubaix. Alle trainingsprogramma's starten maandag 10 februari en zijn op verschillende niveaus te volgen. Wie hier zijn er van plan om ook mee te doen?
Laatst gewijzigd door knwufondo op 22 jan 2020 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiets beter met Fondo, de trainingsapp van de KNWU, in samenwerking met Fiets Magazine.

Plaats reactie