Hallo,
In augustus wil ik een paar dagen fietsen naar Limburg (B). Ik kan maar niet beslissen of ik met mijn trekkingsfiets (trek navigator) of met mijn koersfiets (trek domane al3) zou gaan.
Op mijn trekkingsfiets zit ik comfortabeler, houd ik langer vol. Ook makkelijk om mijn fietstas aan te hangen.
Maar, ik woon in een platte regio, ik heb ook wel zin om met mijn koersfiets op de Limburgse hellingen te rijden... voor mijn koersfiets heb ik nog geen fietstas, dan zou ik een kopen die je aan het zadel kan hangen (topeak).
Ik fiets veel minder dan de gemiddelde fietser op dit forum. Ik twijfel of ik 100km op mijn koersfiets op de Limburgse hellingen aankan.... t is wel de moment om het te testen natuurlijk
Mijn verstand zegt de trekkingsfiets, mijn hart neigt meer naar de koersfiets....
Jullie gedacht?
Welke fiets voor 2daagse?
De koersfiets. Gewoon omdat ik tussen de regels doorlees dat je dat het liefst wil uitproberen. Redeneren met je verstand schakelt soms de fun factor teveel uit. Een beetje 'avontuur' is soms veel leuker
Live fast; die young. mijn blog
ik wil de combinatie van beide, da's mijn probleemchrissiewizzie schreef: ↑21 jun 2019 09:25 Als je lekker rustig wil toeren, wat alternatieve paden wil fietsen en spullen mee wil nemen: de trekkingfiets. Als je door wil rijden met een redelijke snelheid over doorgaande wegen en makkelijker en wat sneller klimmen: de racefiets. Het belangrijkste is dat je er van geniet. Dan maakt de fiets IMHO niet eens zoveel uit.
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
da's wel een belangrijk argument
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
Je hebt nog meer dan voldoende tijd trouwens om je conditie wat verder op peil te brengen.
Die 100km gaat dus echt wel lukken.
Ik ben ook niet zo'n fietser en heb een paar keer de korte versie met heuvels van Limburgs Mooiste gedaan (ca. 110km). Mijn voorbereiding ging ook niet veel verder dan een paar trainingen op het vlakke van 3 uur. Als je dat kunt, dan lukt dat extra uurtje ook wel als je gewoon lekker fietst en jezelf niet over de kop fietst.
Die 100km gaat dus echt wel lukken.
Ik ben ook niet zo'n fietser en heb een paar keer de korte versie met heuvels van Limburgs Mooiste gedaan (ca. 110km). Mijn voorbereiding ging ook niet veel verder dan een paar trainingen op het vlakke van 3 uur. Als je dat kunt, dan lukt dat extra uurtje ook wel als je gewoon lekker fietst en jezelf niet over de kop fietst.