Garmin Connect: naam route wijzigen
Vroeger kon je inderdaad in de Connect app de routenaam wijzigen. Sinds een aantal updates geleden kan dat niet meer. Sowieso onbegrijpelijk dat de app met elke update groter en minder functioneel wordt, maar dat terzijde.
Via je browser inloggen op Garmin Connect en daar de routenaam aanpassen zou wel moeten lukken. Althans, bij mij werkt dat gewoon.
Via je browser inloggen op Garmin Connect en daar de routenaam aanpassen zou wel moeten lukken. Althans, bij mij werkt dat gewoon.
t.a.f.k.a.e.h.
Kun je de route exporteren ?
Zo ja exporteren als GPX en openen met een editor, naam zoeken en wijzigen. Opslaan en importeren
Wel heel raar.....
YFood !!!
Een gereden route kan je gewoon bewerken.evilhomer schreef: ↑10 jun 2019 12:34 Vroeger kon je inderdaad in de Connect app de routenaam wijzigen. Sinds een aantal updates geleden kan dat niet meer. Sowieso onbegrijpelijk dat de app met elke update groter en minder functioneel wordt, maar dat terzijde.
Dus die bij je activiteiten staat.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Kan nog altijd, nu moet je die zwarte balk langs onder waar de afstand en nog een paar zaken staan naar boven slepen. Bij een opgeslagen route moet je dan op wijzig koers tikken, dan nog eens die zwarte balk naar boven doen en dan kun je bij naam koers zelf iets invullen.evilhomer schreef: ↑10 jun 2019 12:34 Vroeger kon je inderdaad in de Connect app de routenaam wijzigen. Sinds een aantal updates geleden kan dat niet meer. Sowieso onbegrijpelijk dat de app met elke update groter en minder functioneel wordt, maar dat terzijde.
Als de route nog niet eerder opgeslagen is en het een nieuwe is kun je de eerste keer dat je die balk naar boven sleept bij naam koers al beginnen typen.
Heb ook even moeten zoeken de eerste keer.
- alliance_0
- Forum-lid
Dus zelfs iets simpels als de naam van een route wijzigen is bij Garmin al ingewikkeld en omslachtig!
Gewoon mijn opgeslagen routes vinden heeft me al een kwartier gekost. Sinds de update staan die dus onder trainingen.alliance_0 schreef: ↑10 jun 2019 15:10 Dus zelfs iets simpels als de naam van een route wijzigen is bij Garmin al ingewikkeld en omslachtig!
Ja het is wat.....alliance_0 schreef: ↑10 jun 2019 15:10 Dus zelfs iets simpels als de naam van een route wijzigen is bij Garmin al ingewikkeld en omslachtig!
YFood !!!
-
heikoarjen
- Forum-lid
@evilhomer en @csteenbe: dank voor jullie reacties, ben blij met mensen die willen helpen, doe ik zelf ook graag.
Via de browser inloggen is juist wat ik al deed en daar lukt het me dus niet......, mijn -zeer omslachtige oplossing is inderdaad exporteren, in mijn 'Finder' (de verkenner van Apple) de route een andere naam geven en hem dan weer importeren............. zucht............ Bijkomend probleem is dat Garmin Connect mijn Edge nooit in één keer ziet dus ik moet ook steeds allerlei stappen doorlopen om hem zichtbaar te krijgen in mijn interface....... (uitzetten, reset knop ingedrukt houden, aansluiten op laptop, wachten, drie keer bij middernacht rond de oude eik, je kent het vast wel........).
En het begon 10 jaar geleden alleen maar met lekker fietsen..... Heb de neiging om alle gedoe met die computer aan de kant te schuiven maar ben te eigenwijs. Ik laat me er toch niet onder krijgen door een 'stukje' (ik haat dat woord) techniek? Het zou me toch moeten helpen?
Is Wahoo (roam?) in dit opzicht beter? Hoor verschillende ervaringen/meningen......
Via de browser inloggen is juist wat ik al deed en daar lukt het me dus niet......, mijn -zeer omslachtige oplossing is inderdaad exporteren, in mijn 'Finder' (de verkenner van Apple) de route een andere naam geven en hem dan weer importeren............. zucht............ Bijkomend probleem is dat Garmin Connect mijn Edge nooit in één keer ziet dus ik moet ook steeds allerlei stappen doorlopen om hem zichtbaar te krijgen in mijn interface....... (uitzetten, reset knop ingedrukt houden, aansluiten op laptop, wachten, drie keer bij middernacht rond de oude eik, je kent het vast wel........).
En het begon 10 jaar geleden alleen maar met lekker fietsen..... Heb de neiging om alle gedoe met die computer aan de kant te schuiven maar ben te eigenwijs. Ik laat me er toch niet onder krijgen door een 'stukje' (ik haat dat woord) techniek? Het zou me toch moeten helpen?
Is Wahoo (roam?) in dit opzicht beter? Hoor verschillende ervaringen/meningen......
-
heikoarjen
- Forum-lid
@marcuse: daar zit juist de crux, dat kan bij mij niet........ ik ga zo nog weer eens proberen maar het potloodje wordt bij mij niet meegeleverd........ zo duur zijn ze niet, 1,- bij de hema.......