Wielerseizoen 2019
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik heb de herhaling nog eens gekeken, ik denk dat boven aan de Bemelerberg het gat zelfs nog groter dan een minuut was. de 2 J’s hebben met name in en vlak na het dorp Terblijt enorm veel tijd verloren, je zag daar Julian ook zijn benen losschudden en ze vielen bijna stil, Toen ze gasthuis uitreden zag je nog enorme gaten vanuit de heli en toen ze na Terblijt de grote weg Sibbe-Vilt opdraaiden zat alles heel dicht bij elkaar en had het groepje Vdp alle losse renners er tussen al opgeraapt.

Alsof hij het hele stuk met die groep in zijn wiel rondgefietst heeft. Er was een paar keer beeld van die groep en daar werd gewoon rondgedraaid. Dat was ook de belangrijkste reden waarom ze terug konden komen.fiedoo schreef: ↑22 apr 2019 15:31 toch niet vergeten dat hij ook tussendoor mollema, schachmann (recente winnaar van 3 ritten in het baskenland) , kwiatkowski, trentin en nog iemand opraapte, er de laatste 3 kms 7 man in zijn wiel zaten en hij ze allemaal aan de meet ter plaatse liet na nota bene 260 kms voor een cyclocrosser!
Heeeel sterke prestatie dus, zelden of bijna nooit gezien voorheen. En ik ga daar net zoals bij andere sterke prestaties verder niks achter zoeken maar als je bvb wanneer een ex-topcyclocrosser na 7 jaar koersen zijn tweede (min of meer) grote koers wint en je zit dan op dit forum uit te bazuinen hoe abnormaal deze prestatie wel is dan kun je nu ook niet doen of er niks aan de hand is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- Enzzo
- Forum-lid HC
naar eigen zeggen had hij krampen. Dus zal hij de Fuglsang ook wel gemaand hebben even terug rustig aan te doen want die zat ook niet fris meer als je de berichtgeving mag geloven.ericpeters schreef: ↑22 apr 2019 15:36 ... de 2 J’s hebben met name in en vlak na het dorp Terblijt enorm veel tijd verloren, je zag daar Julian ook zijn benen losschudden en ze vielen bijna stil, ..
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
moest wat wielrennen betreft nederland evenveel info geven als in vlaanderen je zou al in de pers van renners ( o.a. Bjorg Lambrecht) vernomen hebben dat VDPoel de laatste 3 kms omzeggens alleen op kop heeft gereden (is in mijn herhalingen op TV ook gebleken).Karl66 schreef: ↑22 apr 2019 15:46Alsof hij het hele stuk met die groep in zijn wiel rondgefietst heeft. Er was een paar keer beeld van die groep en daar werd gewoon rondgedraaid. Dat was ook de belangrijkste reden waarom ze terug konden komen.fiedoo schreef: ↑22 apr 2019 15:31 toch niet vergeten dat hij ook tussendoor mollema, schachmann (recente winnaar van 3 ritten in het baskenland) , kwiatkowski, trentin en nog iemand opraapte, er de laatste 3 kms 7 man in zijn wiel zaten en hij ze allemaal aan de meet ter plaatse liet na nota bene 260 kms voor een cyclocrosser!
Heeeel sterke prestatie dus, zelden of bijna nooit gezien voorheen. En ik ga daar net zoals bij andere sterke prestaties verder niks achter zoeken maar als je bvb wanneer een ex-topcyclocrosser na 7 jaar koersen zijn tweede (min of meer) grote koers wint en je zit dan op dit forum uit te bazuinen hoe abnormaal deze prestatie wel is dan kun je nu ook niet doen of er niks aan de hand is.
Ik begrijp niet goed ( of misschien toch) waarom je de prestatie van VDPoel probeert te minimaliseren?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

en effe niet vergeten zijn prestaties in de vorige wedstrijden (als je in de achtervolging 1 a 2 minuten kunt toefietsen zoals in de RVV kon hij eveneens gewonnen hebben - P-R reed hij gelukkig voor de rest niet meeKarl66 schreef: ↑22 apr 2019 15:46Alsof hij het hele stuk met die groep in zijn wiel rondgefietst heeft. Er was een paar keer beeld van die groep en daar werd gewoon rondgedraaid. Dat was ook de belangrijkste reden waarom ze terug konden komen.fiedoo schreef: ↑22 apr 2019 15:31 toch niet vergeten dat hij ook tussendoor mollema, schachmann (recente winnaar van 3 ritten in het baskenland) , kwiatkowski, trentin en nog iemand opraapte, er de laatste 3 kms 7 man in zijn wiel zaten en hij ze allemaal aan de meet ter plaatse liet na nota bene 260 kms voor een cyclocrosser!
ter herinnering:
1e etappe Ronde van Antalya
GP Denain
Dwars door Vlaanderen
1e etappe Ronde van de Sarthe
Brabantse Pijl
Amstel Gold Race
Niks speciaals aan hoor als je VDPoel noemt, maar als je als Stybar noemende na 7 jaar nog eens een semiklassieker wint, dat kan niet, onmogelijk!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Je bent er dus al achter dat VdP niet de hele tijd op kop heeft gereden, maar alleen de laatste drie km. Dan heeft iemand in dit topic ook nog uitgerekend wat de snelheden waren. VdP reed een gemiddelde van ca. 46 km/u en Alaphilippe en Fuglsang iets van 36 km/u. Drie km met een gemiddelde van 46 km/u rijden is nou niet bepaald buitenaards. Het buitenaardse aan VdP is dan ook niet hoe hard hij daar rijdt, maar dat hij met een groep in zijn wiel gewoon doorrijdt en niet gaat zitten omkijken. Het tweede wat hem bijzonder maakt is de manier waarop hij het afmaakt. Hij kan zo belachelijk diep gaan, dat hij na de finish letterlijk tegen de grond klapt.
Wat deze finale zo bijzonder maakte was zijn wil om te winnen en dat hij daarom bereid was om andere renners in zijn wiel door te gaan, waar het de gewoonte is om te gaan linkeballen en anderen aan het werk te zetten. Dat is de reden waarom hij vanuit een verloren positie toch nog kon winnen.
Ik vind het prima als jij zo nodig Calimero wilt spelen omdat eentje van jouw team voorbijgereden is. Maar hou je wel even bij de feiten en die feiten zijn dat hij helemaal niet zo'n hele bijzondere prestatie leverde in de achtervolging met 45km/u over drie km en dat andere renners niet zo belachelijk diep kunnen gaan als hij.
Wat deze finale zo bijzonder maakte was zijn wil om te winnen en dat hij daarom bereid was om andere renners in zijn wiel door te gaan, waar het de gewoonte is om te gaan linkeballen en anderen aan het werk te zetten. Dat is de reden waarom hij vanuit een verloren positie toch nog kon winnen.
Ik vind het prima als jij zo nodig Calimero wilt spelen omdat eentje van jouw team voorbijgereden is. Maar hou je wel even bij de feiten en die feiten zijn dat hij helemaal niet zo'n hele bijzondere prestatie leverde in de achtervolging met 45km/u over drie km en dat andere renners niet zo belachelijk diep kunnen gaan als hij.
- daniel1975
- Forum-lid HC
blijkbaar speel je graag toch altijd de man, maar kom uw frustraties zijn u vergeven. 't is Pasen geweest voor ietsKarl66 schreef: ↑22 apr 2019 20:02 Je bent er dus al achter dat VdP niet de hele tijd op kop heeft gereden, maar alleen de laatste drie km. Dan heeft iemand in dit topic ook nog uitgerekend wat de snelheden waren. VdP reed een gemiddelde van ca. 46 km/u en Alaphilippe en Fuglsang iets van 36 km/u. Drie km met een gemiddelde van 46 km/u rijden is nou niet bepaald buitenaards. Het buitenaardse aan VdP is dan ook niet hoe hard hij daar rijdt, maar dat hij met een groep in zijn wiel gewoon doorrijdt en niet gaat zitten omkijken. Het tweede wat hem bijzonder maakt is de manier waarop hij het afmaakt. Hij kan zo belachelijk diep gaan, dat hij na de finish letterlijk tegen de grond klapt.
Pers, tv-kijkers, renners, iedereen is het er over eens dat matthieu een fenomenale prestatie heeft geleverd en jij zit hier een beetje te minimaliseren ondertussen?
Ik zoek niks achter zijn presteren , niet bij hem maar ook niet bij andere renners die presteren. Kun jij hetzelfde zeggen ( of ben je toch heel selectief bezig?). En dat "jouw team" is ook belachelijke lulkoek, als je de moeite nu eens deed zou je al gelezen hebben dat ik een supporter ben van VDPoel en allerminst van Alaphilippe (integendeel) maar hier beken je eigenlijk , wschlk onbewust, dat favoritisme bij jou de bovenhand heeft.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 22 apr 2019 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik kan VdP wel waarderen, vooral omdat hij gewoon doet waar hij zelf zin in heeft. Maar op het moment dat er sterke aanwijzingen zijn dat hij doping gebruikt, dan ben ik ook heel snel klaar met hem. En hou nou een keer op met je gezeik dat ik het altijd op renners speel. Ik heb het de hele tijd over de begeleiding bij die ploeg, maar blijkbaar lees je niet eens wat ik schrijf...
blijkbaar klopt dat wel dat jij vnl de ploegleiding en zijn artsen bekritiseert en niet de prestaties van de renners op zich. Je op één hoop met een paar anderen gegooid blijkbaar.
Misschien moeten we beiden wat meer moeite doen om onze emails wat beter te lezen?
Misschien moeten we beiden wat meer moeite doen om onze emails wat beter te lezen?

Iemand anders is nog iets specifieker snelheden aan het berekenen geweest.
https://mobile.twitter.com/LudovicVoet/ ... 25952?s=19
https://mobile.twitter.com/LudovicVoet/ ... 25952?s=19