Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 19 nov 2018 11:21

Ik had ook verwacht in de tweede batch te zitten, maar heb ook al mijn gegevens door mogen geven

De Tukker
Forum-lid

Gebruikersavatar De Tukker 23 nov 2018 11:21

Opnieuw een update-mail over de IQ2 gehad. Daarin staat onder andere:

We’re still extremely excited about the test results! Below is a new picture of the data of a short bike ride, comparable to an earlier update. This time, as many of you requested it, we added a link (https://analyze.dcrainmaker.com/#/publi ... cad412bac4) to the DC Rainmaker analyzing tool, where you can find and access this graph in high resolution and more detail.

Het hele artikel (uit de email) is te vinden op: https://www.kickstarter.com/projects/14 ... ts/2348128

Ziet er hoopvol uit :-), tot zo ver het goede nieuws, maar helaas ook:
… we do have another important topic to discuss: we’re going to need a little bit more time to deliver the first power meters.

First Half of January
So, yes. The good news is that we have a power meter that is showing accurate results; we’ll update you on that in more detail next week. The bad news is that tying together all separate processes isn’t only exact science, but sometimes a bit of an art. We’re putting in the work and are excited about seeing it all come together, but we have to admit it’s a bit of a tough pill to swallow when you’re this close to delivery.

Ik blijf er vertrouwen in houden maar dat begint nu wel een heeeel klein deukje op te lopen. Telkens nét voor het verstrijken van een termijn ...
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 23 nov 2018 13:13

Tsja als ze nu inderdaad nog een melding doen dat de printplaat een aanpassing ondergaat ivm waterdichtheid, dan zijn ze nog niet klaar met ontwikkeling.
Als het product dat ik krijg maar aan de basis verwachting voldoet, welke je aan een vermogensmeter mag stellen..

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 23 nov 2018 14:43

Tja, ik roep het eigenlijk al vanaf dag één dat die timeline veel te optimistisch was. Volgens mij liep de campagne ergens in juni af en wouden ze 3-4 maanden later in september de boel al uitgaan leveren. Zelfs als alles goed gaat is dat aan de optimistische kant, en ze moesten nog leveranciers vinden, een productielijn opbouwen etc.

Vind het ergens wel jammer dat ze telkens stug volhielden "We are still on schedule" om op het laatste moment weer sorry te moeten zeggen. In dit bericht zeggen ze nu eigenlijk voor het eerst dat het toch wel een tight schedule was.

Nogmaals, heb er totaal geen problemen mee, maar je kan wel duidelijk zien dat het engineers zijn die de term 'verwachtingsmanagement' niet beheersen. Ze hebben zichzelf onnodige druk/kritiek opgelegd door telkens te communiceren dat het goed komt om bij de geringste tegenslag weer vertraging op te lopen.

Hoe dan ook, mijn vertrouwen neemt alleen maar toe. Ze zijn aan het testen en fine-tunen, de software wordt in de tussentijd mooi doorontwikkeld en uiteindelijk ging ik er vanuit dat ze die tijd toch wel nodig hadden om er een werkzaam product van te maken. Nu hoeft dat hopelijk niet achteraf met allemaal patches en updates, maar kunnen we er direct gebruik van maken zodra hij door de brievenbus valt.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 nov 2018 16:46

Tja, ik had niet anders verwacht, zeker als je dan ook nog besluit dat het handig is om een nationaal triathlon team op te gaan zetten. Ik vond het typisch gestelde prioriteiten nog voordat je één werkend product hebt geleverd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 23 nov 2018 17:37

amclassic-fan schreef: 23 nov 2018 16:46 Tja, ik had niet anders verwacht, zeker als je dan ook nog besluit dat het handig is om een nationaal triathlon team op te gaan zetten. Ik vond het typisch gestelde prioriteiten nog voordat je één werkend product hebt geleverd.
Er zijn geruchten dat een deel van het geld gebruikt is voor de sponsoring van het triathlon team.
What makes the boat go faster?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 23 nov 2018 17:42

Niks mis mee toch? Ze moeten ook aan de toekomst na Kickstarter denken en in de wielerwereld bestaat dat uit sponsoring. Ik hoop dat er over 3 jaar ook nog een merk in staat is om support te leveren op het product en dat Kickstarter niet het einde is.

Verder snijdt het elkaar niet echt. Neem aan dat ze met het campagne budget iemand aangenomen hebben die zich hier mee bezig houdt, en dat het niet de software developer of product tester is die zijn tijd daarin investeert wat ten koste zou gaan van het eindproduct.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 23 nov 2018 17:56

Je haalt voor een product geld op, als je het aan iets anders gaat uitgeven moet je hierover metname in Kickstarter campagnes transparant ovr zijn.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 23 nov 2018 18:06

Livio Livius schreef: 23 nov 2018 17:56 Je haalt voor een product geld op, als je het aan iets anders gaat uitgeven moet je hierover metname in Kickstarter campagnes transparant ovr zijn.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is geen winkel, de naam is 'Kickstarter'. Je steunt ondernemers door een investeringsronde waarmee ze hun autonoom hun bedrijf kunnen starten.

In het geval van iQ2 was het beoogde doel iets van €100.000 op te halen en daar een 300 PM's van te bouwen. Dat bedrag is uiteindelijk ruim €2m geworden en gaf hun de ruimte om zowaar een hele productielijn op te starten en schijnbaar ook voor sponsoring om brandawareness te creëren. Door het schaalvoordeel houden ze ook ruimte over om nieuwe dingen te proberen. Of sponsoring van een team de juiste methode is zal moeten blijken, maar bijvoorbeeld een Canyon zou zonder nooit zo groot zijn geweest.

De hele PM markt kent al een aantal grote spelers (Quarq, P2M, SRM) en een aantal grote merken die zich er ook in zijn gaan mengen (Garmin, Shimano), maar deze markt is nog lang niet set-in-stone (zoals bijvoorbeeld Microsoft en Apple). Met een 'Affordabe powermeter' hebben ze een vrij unieke propositie, er vanuitgaande dat het product in 1x goed is.

De Tukker
Forum-lid

Gebruikersavatar De Tukker 23 nov 2018 20:39

Zoals Eric Idle ooit zei: "Always Look on the Bright Side of Life";

Van alle 3536 'bakcers' komt slechts 10,8% (381 om precies te zijn) uit Nederland. De overigen uit de rest van de wereld.
Die 381 hebben bijna 0ngeveer 75% van het gevraagde bedrag van € 100.000, bijeen gebracht. Amerikanen en Engelsen hebben al meer dan 3 x zoveel opgebracht dan wij Nederlanders. Belgen daarentegen slechts 20% van wat de Nederlanders opbrachten. Per saldo … mooi toch dat die 'rest van de wereld' een triathlonclubje in ons kikkerlandje sponsort? :like:

En … volgens https://dictionary.cambridge.org/dictio ... aset-cald4:

"backer" in English
backer
noun [ C ] uk ​ /ˈbæk.ər/ us ​ /ˈbæk.ɚ/

someone who gives financial support to something:
We need financial backers for the project.

Een backer is 'gewoon' een financier niks meer en niks minder. Wil jij je meer? Dan moet je aandeelhouder worden; kost je waarschijnlijk meer en loop je zeker nog meer risico. Nu, met die 200 euri is het nog te overzien.

Vraag me trouwens af of ze meer sponsoren dan de website (ziet er fraai en strak uit) en wat kleding, maar dat terzijde.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 23 nov 2018 20:58

De Tukker schreef: 23 nov 2018 20:39
Vraag me trouwens af of ze meer sponsoren dan de website (ziet er fraai en strak uit) en wat kleding, maar dat terzijde.
Huis gekocht en Jorik doet echt niet gratis mee.

Maruss
Forum-lid

Maruss 23 nov 2018 21:14

Tsja is wel even een tegenvaller en meteen een flinke. Hopelijk blijft het bij deze ene vertraging, maar genoeg voorbeelden die uiteindelijk de ene op de andere vertraging stapelen om dan uiteindelijk met een niet zo enorm uitontwikkeld product op de markt te komen, ondanks allerlei mooie worden en beelden. Maar wie weet valt het mee en ligt het voor april op de deurmat.

Plaats reactie