Veldritseizoen 2018 / 2019
de grondlegger van het huidig succes van het veldrijden in vlaanderen en van de vlaamse veldrijders de laatste 20 jaar was wel De Vlaeminck ( maar dan wel zijn broer eric
Als er iemand in de toekomst VDpoel technisch zou kunnen overtreffen zal het de zoon van sven nys zijn. Maar of hij dezelfde fysieke kwaliteiten zal hebben is natuurlijk twijfelachtig.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Typisch hollander, alles naar zich toetrekkend.
Hmm, wat hebben de Belgen de afgelopen 20 jaar gewonnen in de cross..., Hoeveel kampioenschappen met 8 man in de top 10 eindigen. En welke veelwinnaars kunnen we daar aanwijzen?
Dat is toch niets anders dan ook alles naar zich toetrekkend?
Het enige verschil is dat de belgen nog wel eens tegen elkaar reden. En vd Poel nu veel beter is en dat in ronde 2 of 3 dan ook maar beslist. Ik vraag mij nu af, is vd Poel zo goed, zeg beter dan de Sven Nys in zijn topjaren? Of is de concurrentie momenteel minder, in de breedte, dan die tijd van Nys, Groenendaal, en de rest van het vlaamse leger?
Hmm, wat hebben de Belgen de afgelopen 20 jaar gewonnen in de cross..., Hoeveel kampioenschappen met 8 man in de top 10 eindigen. En welke veelwinnaars kunnen we daar aanwijzen?
Dat is toch niets anders dan ook alles naar zich toetrekkend?
Het enige verschil is dat de belgen nog wel eens tegen elkaar reden. En vd Poel nu veel beter is en dat in ronde 2 of 3 dan ook maar beslist. Ik vraag mij nu af, is vd Poel zo goed, zeg beter dan de Sven Nys in zijn topjaren? Of is de concurrentie momenteel minder, in de breedte, dan die tijd van Nys, Groenendaal, en de rest van het vlaamse leger?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Mijn vermoeden is dat MVDP minstens de evenknie is van Sven Nys, qua vermogen over 1h. En dat hij sowieso een stuk explosiever is, en ook technisch wat beter. En dat alles zou een duidelijk verschil geven moesten ze (op welk punt in de carrière van Sven ook) tegen elkaar gekoerst hebben.MarkVeenstra schreef: ↑19 nov 2018 11:26 Ik vraag mij nu af, is vd Poel zo goed, zeg beter dan de Sven Nys in zijn topjaren? Of is de concurrentie momenteel minder, in de breedte, dan die tijd van Nys, Groenendaal, en de rest van het vlaamse leger?
En Roger De Vlaeminck, tja... altijd lachen als die voor de microfoon wordt gehaald, maar een beetje zielig tegelijkertijd.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Das toch leuk voor de media? Wij krijgen bij Tour du Jour ook zelden gasten aan tafel te zien die écht iets inhoudelijks te vertellen hebben
.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
En ondertussen aankondigen dat hij Kim van de Steene nog even zal interviewen maar als die aan komt rijden is het geneuzel van de oude garde blijkbaar zo belangrijk dat hij haar gewoon maar laat wachten. Na zowat een minuut vond Kim het duidelijk mooi geweest en ze ging er weer van tussen. Geeft meteen weer eens aan hoezeer de dameskoers als bijzaak wordt gezien.robbebopper schreef: ↑18 nov 2018 22:38 Trouwens in de voorbeschouwingen bij Sporza lieten ze Roger de Vlaeminck nog eens een potje ouderwets zeveren:
Een beetje triest was het wel vond ik:
https://sporza.be/nl/2018/11/18/de-vlae ... -van-aert/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
scottpch
- Forum-lid HC
De Vlaeminck is een karikatuur van zichzelf, begint meteen over zichzelf te praten en hoe goed het vroeger wel niet was.
Vond hem vroeger een geweldig koereur in de Brooklyn kleuren, maar helaas is die zuurpruim in het verleden blijven hangen.....
Hij was ook beter dan Merckx....... volgens DeVlaeminck!

Vond hem vroeger een geweldig koereur in de Brooklyn kleuren, maar helaas is die zuurpruim in het verleden blijven hangen.....
Hij was ook beter dan Merckx....... volgens DeVlaeminck!
Dat is nu juist letterlijk waar ze VDP al weken om smeken.
fietsen doe ik net als een prof,
-
Deleted_User
- Forum-lid
Toneelstukjes? Gisteren was toch al een beetje genant, hoe blij Tom Meeusen ook was.
"Zijn we al bij de finish mathieu?"
"Nog even doorfietsen"
"Maar ik ben een beetje moe"
"Ja je hebt ook nog van die kleine beentjes he"
(vrij naar de Roosvice reclame)
"Zijn we al bij de finish mathieu?"
"Nog even doorfietsen"
"Maar ik ben een beetje moe"
"Ja je hebt ook nog van die kleine beentjes he"
(vrij naar de Roosvice reclame)