Wel een gast met gevoel voor humor. dit shirtje is geniaal:

Fiets Magazine nr. 8-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik vraag me nog steeds af vanuit welke discipline je dit allemaal beweert. De analytisch chemicus hier in huis vertelt toch echt dat bij gelijke voorschriften er ook gelijkwaardige uitkomsten zijn.Enzzo schreef: ↑04 okt 2018 21:43 Het gaat dus expliciet niet over meetfouten maar over verschillen.
En argumentatie als “moet gewoon zorgen dat” en “de enige reden is” is zo absoluut dat daar verder geen debat mogelijk is.
In één van je vorige posten over collegegeld suggereer je dat je zelf in de laboratoriumtechnologie zit. Als dat zo is verbaast het me dat je niet weet dat met name biochemische testresultaten nogal uiteen kunnen lopen per lab/methode
Er heeft helemaal niemand beweert dat ze een lab nodig hebben. Jij kwam alleen met de bewering dat Sky geen fatsoenlijk onderzoek kan doen, vanwege onbetrouwbaarheid van labs.Enzzo schreef: ↑04 okt 2018 20:23 Precies mijn punt. Met de toevoeging dat ik niet denk dat ze zullen gaan investeren in een eigen lab (initiële vraagstelling) om die randjes op te zoeken. Vanwege A) de mogelijke verschillen en B) de verantwoording van die geldelijke investering richting sponsor en belasting.
Maar ik val in herhaling![]()
Op deze hypothetische vraag antwoordde ik:vermeulen schreef: ↑26 sep 2018 16:53Het is niet zo heel lastig, maar de wetenschap heeft wel wat beters te doen dan heel netjes uitzoeken of je harder gaat fietsen/schaatsen/rennen van een willekeurig medicijn.
Ze zien je al aankomen als je een half miljoen subsidie gaat aanvragen bij NWO:
-kandidaat 1 wil graag een nieuw ontdekte stof uit een rare schimmel testen tegen longkanker
-kandidaat 2 wil graag uitzoeken of een chemotherapie beter werkt als je hem onderhuids in micro-partikeltjes inbrengt in plaats van intraveneus.
-kandiaat 3 heeft mogelijk een nieuw antibioticum ontdekt in de kokon van de bedwants
-kanditaat 4 wil onderzoeken of wielrenners harder gaan fietsen van thyrax (bijvoorbeeld door ze in wedstrijdvorm tegen elkaar de mont ventoux op te laten fietsen).
De financiering zal dus echt vanuit de bonden moeten komen, maar er zijn nogal wat medicijnen in omloop die mogelijk prestatiebevorderend zijn, dus het is een eindeloos werk.
Wat ik me wel afvraag is of een team als Sky zelf wél dit soort onderzoeken doet, in hun zoektocht naar legale doping.
Da’s alles.Probleem daarbij is dat ze nooit zeker kunnen zijn wat de meetbare waarde in het bloed gaat zijn. Elk labo heeft andere methoden en meet ook andere waarden.
Dan lees ik de vraag van Vermeulen toch net iets anders dan jij.Enzzo schreef: ↑04 okt 2018 22:57Op deze hypothetische vraag antwoordde ik:vermeulen schreef: ↑26 sep 2018 16:53 (...)
-kandidaat 4 wil onderzoeken of wielrenners harder gaan fietsen van thyrax (bijvoorbeeld door ze in wedstrijdvorm tegen elkaar de mont ventoux op te laten fietsen).
(...)
Wat ik me wel afvraag is of een team als Sky zelf wél dit soort onderzoeken doet, in hun zoektocht naar legale doping.Da’s alles.Probleem daarbij is dat ze nooit zeker kunnen zijn wat de meetbare waarde in het bloed gaat zijn. Elk labo heeft andere methoden en meet ook andere waarden.
Ik zit niet in de laboratoriumtechnologie maar ben van oorsprong scheikunde docent. Dat betekent dat ik ook gekwalificeerd ben om laboranten op te leiden.Enzzo schreef: ↑04 okt 2018 21:43 Het gaat dus expliciet niet over meetfouten maar over verschillen.
En argumentatie als “moet gewoon zorgen dat” en “de enige reden is” is zo absoluut dat daar verder geen debat mogelijk is.
In één van je vorige posten over collegegeld suggereer je dat je zelf in de laboratoriumtechnologie zit. Als dat zo is verbaast het me dat je niet weet dat met name biochemische testresultaten nogal uiteen kunnen lopen per lab/methode