Da's niet iedereen met je eens..
Wat is het nut/doel van 'ceramicspeed'
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
kcnc maakt een vergelijkbaar product maar wel goedkoper.
Overigens lijkt het mij dat de diameter en speling in het lager van het bovenste derailleur wieltje bepalen hoe direct je derailleur schakelt.
En dus kan ik me niet echt voorstellen dat je derailleur er beter van gaat schakelen. Ondanks dat Ceramicspeed beweert fantastische lagers te maken.
Mischien zie je ze daarom vaker bij LD triathleten.
Overigens lijkt het mij dat de diameter en speling in het lager van het bovenste derailleur wieltje bepalen hoe direct je derailleur schakelt.
En dus kan ik me niet echt voorstellen dat je derailleur er beter van gaat schakelen. Ondanks dat Ceramicspeed beweert fantastische lagers te maken.
Mischien zie je ze daarom vaker bij LD triathleten.
triathlon
Neen. Schakelen (geïndexeerd) gebeurt met het onderste wieltje. Het bovenste houdt alleen de ketting voldoende rond het kransje. Om de ketting van het ene naar het andere kransje te laten glijden, heeft het zijdelings speling.
Vorsprung durch Pedantik
Neen, schakelen gebeurt met het bovenste wieltje.
Het onderste dient om de ketting gespannen te houden.
Om kleine afwijkingen in uitlijning tussen krans en kettingte kunnen compenseren heeft het bovenste wieltje ofwel iets lagerspeling ofwel is het iets smaller dan het onderste
Het onderste dient om de ketting gespannen te houden.
Om kleine afwijkingen in uitlijning tussen krans en kettingte kunnen compenseren heeft het bovenste wieltje ofwel iets lagerspeling ofwel is het iets smaller dan het onderste
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Eh? Leg eens uit dan
Bij mijn weten dient het bovenste om de ketting naar een ander kroontje te verleggen en het onderste om de ketting te spannen. Zoals Kees het al uitlegt...
Met het onderste wieltje weg kan ik nog steeds schakelen alleen sleept mijn ketting dan bijna over de grond
Bij mijn weten dient het bovenste om de ketting naar een ander kroontje te verleggen en het onderste om de ketting te spannen. Zoals Kees het al uitlegt...
Met het onderste wieltje weg kan ik nog steeds schakelen alleen sleept mijn ketting dan bijna over de grond
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
En daarom stel je dat bovenste wieltje ook kort op de cassette met de b-schroef. om de schakelprestatie zo goed mogelijk te maken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Je kan het van 2 kanten bekijken.
De oudste derailleurs uit de jaren '30 hadden 1 wieltje dat alles deed.
Voor 3 versnellingen werkte dat nog, maar voor meer moest er iets gebeuren en dat was een extra wieltje.
Beide wieltjes spannen zowel de ketting als duwen de ketting opzij bij het schakelen.
De oudste derailleurs uit de jaren '30 hadden 1 wieltje dat alles deed.
Voor 3 versnellingen werkte dat nog, maar voor meer moest er iets gebeuren en dat was een extra wieltje.
Beide wieltjes spannen zowel de ketting als duwen de ketting opzij bij het schakelen.
Herhaal dit niet onnodig