Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Problemen met bluethoot garmin

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 09 jul 2018 08:30

Koppel je de unit wel via Garmin Connect? Zo ging dat bij mij in elk geval. Dus niet koppelen via de bleutooth functie van de telefoon maar via de functie koppelen garmin in de app. Als het goed is staat hij daar in de lijst met apparaten gekoppeld aan jou Garmin account en kan je hem toevoegen.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 09 jul 2018 08:35

Inderdaad moet je ook koppelen via Garmin Connect. Maar volgens mij doet dat Juliska dat ook. En doet ze niets verkeerd. Dat is juist het irritante (heb het zelf ook ondervonden).

Het is gewoon handig om Bluetooth te gebruiken als je geen Wifi, zeker als die functie erop zit. Op vakanties vind ik dat zeker handig om ritjes gelijk te kunnen uploaden zonder PC of WiFi.

Om die reden wilde ik ook kunnen koppelen met mijn telefoon. Zeker om geen Kudo's mis te lopen op Strava, wanneer je pas thuis kunt uploaden na een korte of lange vakantie. :lol:

Dus ik begrijp Juliska wel dat ze graag heeft dat het werkt. Het is gewoon irritant als het niet werkt. En met Bluetooth kun je nog veel meer doen i.c.m. de Edge 1030.

Optie zou nog kunnen zijn om de WiFi tethering functie van je iPhone te gebruiken wanneer je het alleen wil kunnen koppelen om te uploaden onderweg of tijdens vakanties.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 09 jul 2018 09:09

Suntoro schreef: 09 jul 2018 08:35 Inderdaad moet je ook koppelen via Garmin Connect. Maar volgens mij doet dat Juliska dat ook. En doet ze niets verkeerd. Dat is juist het irritante (heb het zelf ook ondervonden).

Je wilt niet weten hoeveel mensen dit vergeten.
Overigens is bij mijn edge 820 de koppeling met mijn galaxy A5(2016) wel gelukt, alleen koppelen ze pas als ik de app open. Elke keer als ik de 820 aanzet dien ik dus ook de connect app op de telefoon te openen als ik ze gekoppeld wil hebben. (inderdaad wanneer ik verder van huis finish)

Aspide83
Forum-lid

Aspide83 09 jul 2018 12:15

Ik heb dit probleem ook met Garmin Edge 510. Lukt niet om te syncen met Huawei P10 Lite. Vind dat echt balen, want Strava app werkt daar ook al niet op. Terwijl ik voor zowel syncen als Strava-app alle instellingen goed heb. Ik kan mijn Edge 510 wel syncen via me tablet, gelukkig maar.

Maar hoop dat er iemand nog een oplossing weet

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jul 2018 12:46

Aspide83 schreef: 09 jul 2018 12:15 Ik heb dit probleem ook met Garmin Edge 510. Lukt niet om te syncen met Huawei P10 Lite. Vind dat echt balen, want Strava app werkt daar ook al niet op. Terwijl ik voor zowel syncen als Strava-app alle instellingen goed heb. Ik kan mijn Edge 510 wel syncen via me tablet, gelukkig maar.

Huawei en Garmin gaan niet echt goed samen.
Staat ook ergens te te lezen op een Garmin support pagina.

Google op Garmin Huawei issues
I know myself like no one else
Nothing to defend

Juliska
Forum-lid

Juliska 09 jul 2018 21:21

Wifi op de camping is een drama, maar ik denk dat ik het probleem heb opgelost.
Ik heb alles verwijderd van de foon, daarna via instelling en dan bluethooth naar nieuwe apparaten laten zoeken en zowaar die vondt ie en toen kon ik koppelen.
In de handleiding staat echter een hele andere instructie., dat je via de garmin connect app moet koppelen.
Nu maar hopen dat ie gekoppeld blijft.
Garmin zelf daar had ik dus niks aan, ik moest maar contact met de winkel opnemen waar ik hem gekocht had, das lekker makelijk.

Aspide83
Forum-lid

Aspide83 10 jul 2018 09:27

Lcsmet schreef: 09 jul 2018 12:46
Aspide83 schreef: 09 jul 2018 12:15 Ik heb dit probleem ook met Garmin Edge 510. Lukt niet om te syncen met Huawei P10 Lite. Vind dat echt balen, want Strava app werkt daar ook al niet op. Terwijl ik voor zowel syncen als Strava-app alle instellingen goed heb. Ik kan mijn Edge 510 wel syncen via me tablet, gelukkig maar.

Huawei en Garmin gaan niet echt goed samen.
Staat ook ergens te te lezen op een Garmin support pagina.

Google op Garmin Huawei issues
Bedankt voor je bericht. Gelukkig heb ik een Samsung tablet :)

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 10 jul 2018 11:54

Door de afwijkende bluetooth chip werkt Huawei op wel meer fietsnavigatiesystemen heel beroerd/niet.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 10 jul 2018 17:00

Wel gek dat zowel mijn Edge 25 als mijn Edge 1030 goed communiceren met mijn Huawei Y6 2018.

Terwijl mijn Microsoft Lumia 950 alleen communiceerde met mijn Edge 1030, maar totaal niet meer met mijn Edge 25 na 1x. Maar met Google vind je over weinig issues over Microsoft Lumia 950 en Garmin Connect. Of er zijn blijkbaar weinig Windows 10 gebruikers en ook een Garmin gebruiken.

Dus wat Google zegt, zegt voor mij ook niet alles.

Zonder er bij na te denken kocht ik vorige week uit nood een Huawei Y6 2018, juist om met Garmin Connect te kunnen gebruiken en Strava. Had me niet genoeg verdiept in een "goedkope" Android telefoon die met Garmin Connect zou werken, maar liep de Mediamarkt uit met een Huawei. Wel een beetje door de verkoper ook wat het meeste waar voor ongeveer 100,- euro was. Maar dacht dat elke Android telefoon gewoon zou werken.

bartgossen
Forum-lid

bartgossen 10 jul 2018 17:20

Hier werkt het ook niet lekker met iPhone en Edge 820. Ik verdenk ook iOS en met name het bluetoothknopje in het menu als je vanaf onderen van je scherm sleept (vroeger betekende dat knopje dat Bluetooth uitgezet werd tegenwoordig wordt alleen de bestaande verbinding een dag vergeten). De koppeling lukt namelijk wel als ik echt via instellingen Bluetooth uitzet en paar seconden later aanzet. Ook de Connect-app sluit ik af en veeg ik weg uit scherm en start ik na enkele seconden weer op.

Juliska
Forum-lid

Juliska 10 jul 2018 18:45

Was dat mijn vriend ook opeens zijn koppeling van de edge 1000 kwijt was, die verbond hem weer door vergeet dit apparaat bij de bluethoonth bij de instellingen op de foon te verwijderen.
En toen opnieuw laten zoeken naar nieuwe apparaten.
Toen heb ik de 1030 ook zo geprobeert te koppelen en dat werkte dus, vanmorgen gps aangezet en hij vondt direct de foon😜

Polly1950
Forum-lid

Polly1950 01 aug 2018 17:40

Hier een edge 820 met een Huawei p9 lite. Koppelen geen probleem. Berichten geen probleem. Live track wel probleem. Soms na start livetrack geen signaal en dus geen mail naar contactpersoon. Soms tijdens rijden valt de koppeling weg en na een rustpauze altijd. Ik hou het maar op dat het aan de Huawei ligt. Nog een half jaar en dan een nieuwe telefoon. Misschien dan maar een Samsung proberen.

Plaats reactie