Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Opnieuw dus want 2e is geen KOM 
Die 46,2 is niet het gemiddelde volgens mij, maar de snelheid aan het begin van het segment.Jeapie schreef: ↑20 jun 2018 17:01 strava.pngik heb vandaag een poging gedaan om een KOM te halen bij mij in de buurt, ik heb hier 46.2 gemiddeld gereden. mijn PR blijft op 43.1 staan. de strava app geeft ook een gemiddelde van 46.2 km/u aan en ik zou hiermee 2e komen te staan in het klassement ik sta echter nog steeds 7e met mijn vorige poging. heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Met t schuifbalkje onderaan kun je door de grafiek scrollen.
Je zit nergens echt boven 46.2 en waar de weg wat oploopt er ver onder, dus die 43 geloof ik wel.
Laatst gewijzigd door Gravelist op 20 jun 2018 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
dank voor je reactie, dat is inderdaad mijn start snelheid op dat segment, ik heb op strava bij analyse van het segment gekeken en daar staat mijn gemiddelde op 47.8 km/u, ik snap het niet meer helemaal, volgende x maar gewoon nog harder fietsent2300 schreef: ↑20 jun 2018 19:32Die 46,2 is niet het gemiddelde volgens mij, maar de snelheid aan het begin van het segment.Jeapie schreef: ↑20 jun 2018 17:01 strava.pngik heb vandaag een poging gedaan om een KOM te halen bij mij in de buurt, ik heb hier 46.2 gemiddeld gereden. mijn PR blijft op 43.1 staan. de strava app geeft ook een gemiddelde van 46.2 km/u aan en ik zou hiermee 2e komen te staan in het klassement ik sta echter nog steeds 7e met mijn vorige poging. heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Met t schuifbalkje onderaan kun je door de grafiek scrollen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Segmentenlijsten gaan op tijd en niet op gemiddelde snelheid (nu is dat een afgeleide van de tijd en afstand). Maar alle 3 jouw pogingen uit je eerdere screenshot geven 30 seconden aan. Dus dat wordt gebruikt.
Die uberkorte segmenten zijn gewoon ruk wat dit betreft. 1 sec harder is meteen aardig verschil in snelheid. Dus kleinere snelheidsverschillen verzuipen in de afronding van de tijd. Plus de invloed van GPS meting is vrij groot (zeker als er ook nog een haakse bocht in het segmentje zou zitten). als de GPS metingen niet elke seconde gelogd worden, maar elke 2, 5 of 10 sec. heb je risico op nog grotere afwijkingen uiteindelijk.
Die uberkorte segmenten zijn gewoon ruk wat dit betreft. 1 sec harder is meteen aardig verschil in snelheid. Dus kleinere snelheidsverschillen verzuipen in de afronding van de tijd. Plus de invloed van GPS meting is vrij groot (zeker als er ook nog een haakse bocht in het segmentje zou zitten). als de GPS metingen niet elke seconde gelogd worden, maar elke 2, 5 of 10 sec. heb je risico op nog grotere afwijkingen uiteindelijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Met meer dan 24 uur hebben ze wel eens moeite
Bij mij staat ie er overigens bij, ook al deed ik er zowat 50% langer over.
Ik heb na een tip ergens op dit forum, Stravistrix eens geinstalleerd. Damn, ik twijfelde of ik premium strava zou verlengen, maar daar zie ik niet eht het nu meer van in.
Dit weekend misschien ook maar eens goldencheetah installeren op pc.
Dit weekend misschien ook maar eens goldencheetah installeren op pc.
Strava premium is alleen leuk voor de heatmap, verder inderdaad via Stravistrix.
Strava premium is voor de inspnnings analyses toch wel ideaal hoor. Zeker op je iPhone waar je mooie wekelijkse overzichten kunt inzien op basis van he hartslagzones. Aparte Google Chrome extensies op de computer is leuk en aardig maar ik gebruik voor 99,5 procent mijn telefoon voor Strava. En ach die 55 euro per jaar. Ik zie het ook als een stukje support naar Strava toe. Zonder Strava zou ik heel anders met het fietsen en hardlopen bezig zijn. Zeker minder gemotiveerd.