Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix vcr 10juni

GVW
Forum-lid

GVW 02 jun 2018 09:02

Gastheerg schreef: 02 jun 2018 08:31 Nou ik vind de 110 niet echt een mietjestocht. Alle 5 sterren stroken zitten daarin inckusief de zeer zware finale vanaf Mons en Pevele.
De 110km versie van PR is wat mij betreft zwaarder dan een 200km rit in het Groene Hart. Veel zwaarder!

Ik organiseer ieder jaar (dit keer met m'n verjaardag) een Parijs-Roubaix teaser voor vrienden. Fietsen we van Roubaix naar Mons en Pevele en doen we laatste 50km van het parcours EN koffiepauze. En bij mooi weer bij 6 Bonniers een biertje.
Dat mag een mietjes versie heten :mrgreen:

In de laatste 10 jaar zeker 50 verschillende fietsers mee die kant op genomen en bijna allemaal zijn ze daarna een Challenge of VCR toertocht gaan rijden :winkthumb:
Sommige de lange en ander kiezen voor iets minder. Prima toch? Niet ieder heeft even veel talent of tijd om te trainen. Overigens is PR voor mij ook een uitzondering van boven de 150km fietsen.
Ik heb jaren tientallen 200km ritten per jaar gereden en enkele 300 en een paar keer zelfs 400.
Buiten de statistieken voegen al die 200+ ritten ook niet zoveel toe. 100-150 km vind ik ideale ritten als je een hele dag de tijd hebt. Kan je gewoon op je gemak ontbijten en ben je in de middag op tijd thuis om een beetje knap te koken.
Parijs-Roubaix is voor mij echter de mooiste koers die er is en zolang dit ouder (volgende maand 62) wordende lijf het op kan brengen doe ik de 200+.
Lukt dat niet meer maar kan ik het nog wel opbrengen om de 110 te doen?
Dan ga ik van die 110 net zo genieten en ook de 110 is een straf stukje toerfietsen.

Nadeel van de 110 vind ik wel dat je gelijk met het Bos van Wallers begint. Ik heb drie keer de VTT Paris-Roubaix Rally Raid (MTB tocht) gedaan en dan mag je vanachter je ontbijt ook gelijk het Bos van Wallers doen :shock:
Die VTT versie is trouwens geen flauw ritje!

Afbeelding
Ik doe de 70km. Meegedaan met de 145km Paris Roubaix challenge maar op 70km van het einde de kader van mijn koersfiets gebroken....
Nu de 70km maar wel met de MTB.
@Gastheerg, ik zie op de foto ook je MTB. Ik vraag mij af hoeveel druk ik op mijn banden moet steken?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 jun 2018 09:47

Deze foto is van de specifieke MTB versie. Dan zal ik max 2 bar hebben gehad bij 87 kilo.
Als ik een wegversie van PR met de mtb zou rijden zou ik iets meer druk zetten denk ik omdat het asfalt anders wel heel stroperig gaat worden.

Kijk met de MTB ook uit op de wielerbaan. Heb er al wat omlaag zien schuiven. Alleen hoog in de baan fietsen als je voldoende druk in de band hebt EN/OF voldoende snelheid.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 jun 2018 17:31

Volgende week nog maar een kassei toevoegen ;)

Afbeelding

Critic
Forum-lid

Critic 02 jun 2018 19:59

Ik bedoelde het ook met knipoog. Heb zelf echt geen lol aan tochten van boven de 200..
Beloofd veel regen te komen de 5dgn voor de start pfff

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jun 2018 17:44

Critic schreef: 02 jun 2018 19:59Heb zelf echt geen lol aan tochten van boven de 200..
Een beetje sociaal kwaaltje moet je dan ook wel hebben ;)

Maar zondag doe ik toch lekker de 200 plus. Is ook de enige dag dat ik mij naar mijn vrouw wat minder sociaal gedraag.
Ze rijdt de volgauto (zie hieronder) en het is vroeg op, niet een erg leuke omgeving (huizen worden daar standaard opgeleverd met de luiken dicht)
Ze is al bijna tien keer op die wielerbaan geweest. Dus een plezier doe ik haar hier niet mee terwijl normaal fietsuitjes (zeker tijdens vakantie) wel leuk te combineren zijn met autotoertjes, stad bezoeken, markt, musea etc.
Zaterdag gaan we in San Quentin een beetje knap eten en dat is het wel voor haar dit weekend :roll:
Enige wat ik kan doen is doortrappen dat ik rap binnen ben 8-)

Dus net een stel nieuwe wieltjes in orde staan maken. Laatste hele edities heb ik met een retrofiets gereden. Dus met handgespaakte wielen.
Ik rij nu wel met een stalen fiets maar met een moderne groep en er gaan ook moderne wielen in.
Met Challenge bandjes. Rijden geweldig maar als je lek rijdt ben je aan de beurt. Zeker als je Campa velgen hebt. Gaan er echt lastig op en af.
Dus nog even naar de sportschool geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Nog even nieuw stuurlint en morgen even test rijden.

Volgauto:
Parijs-Roubaix Cyclotourisme is een toertocht en ik hoef op geen enkele manier een voordeel te hebben. Desnoods kom ik als laatste binnen, rij ik tien keer lek of moet ik door een gebroken frame opgeven. Het kan allemaal.
Ik heb hard getraind en zal er alles aan doen om netjes aan de meet te komen.
Zelf heb ik de mazzel dat m'n lief de volgauto rijdt. Niet ieder heeft deze luxe.
Voel je vrij om van onze auto gebruik te maken. Er zijn genoeg bandjes en gereedschap en water aan boord en als je een hongerdip hebt hebben we ook wel wat voor je!

Witte Skoda Octavia Break (zoals de ploegen gebruiken) bestuurd door een leuke (ja ze is jonger dan ik :mrgreen: ) rode dame. Als je hulp nodig hebt zeg gewoon dat je Gastheerg of het Fietsforum kent en het komt goed.

Dan nog het weer. Er zou aanvankelijk wind uit het noorden staan en droog zijn. Zwaar maar ok.
De kans is nu groot dat zaterdagnacht de wind gaat keren en dat er regen komt.
Wel redelijk gunstige wind maar MET regen!
Maar prima temperaturen dus regenjack blijft thuis :winkthumb:

#voorpret

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 05 jun 2018 19:34

Veel succes en plezier GG, mag aannemen dat je weer eea op de gevoelige digitale plaat vast legt??

We kunnen wel weer een boeiend sfeerverslag gebruiken hier..

:winkthumb:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jun 2018 07:46

Supergrover schreef: 05 jun 2018 19:34
Zo slecht is m'n productie toch niet de laatste weken ;)

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 06 jun 2018 08:57

Gastheerg schreef: 06 jun 2018 07:46
Supergrover schreef: 05 jun 2018 19:34
Zo slecht is m'n productie toch niet de laatste weken ;)
Denk dat we een beetje verwend geraakt zijn hier met je avonturen....

:mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Critic
Forum-lid

Critic 06 jun 2018 09:11

Ik heb gister ook mijn 28mm challenge tractorbanden gezet op paar oude aksium wielen. Vandaag maar eens met 5 bar erin naar m'n werk fietsen en kijken hoe dat is..
Neem uiteraard mijn eigen spul mee en ik hoop dat alles heel enzo blijft maar altijd fijn om te weten dat er schone rode dames langs het parcours staan als ik er even doorheen zit ;-)
Laatst gewijzigd door Critic op 06 jun 2018 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Critic
Forum-lid

Critic 06 jun 2018 09:13

Oh en het weer.. Tsja 4 verschillende sites bekeken en allemaal voorspellen ze iets anders.. Ik ga het wel meemaken..
Mijn eerste keer kasseien, dus dacht.. Pak de vcr tocht, in juni dus vast droog en warm.. Nu moet ik met wat pech alsnog glibberen en glijden

Critic
Forum-lid

Critic 07 jun 2018 20:50

Laatste vraagje gastheerg.. Weet jij nog een goed restaurantje voor een goed bord pasta, ergens tussen Roubaix en Wallers?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jun 2018 22:07

Ik zou met een restaurantje zoeken niet wachten tot je in Wallers-Arenberg bent want dan ben je aangewezen op een porti vinkenbrood :(
Vinkenbrood zijn restje eten van mijnwerkers die werkte ONDER de strook van het Bos van Wallers.
Vinkenbrood is ook de naam van een paar prachtige stripalbums met Parijs-Roubaix als decors.

Het stadje Orchies is verreweg de beste plek om wat te gaan eten.
In noodgevallen zit er zelfs een McDonalds ;)
In Orchies al eens voor een gesloten deur gestaan bij "Le Pave Gourmant" vrij vertaald de gulzige kassei. Wie wil daar niet eten de avond voor Parijs-Roubaix?
Lijkt me een wat luxere tent maar wel leuk lijkt me.
113 rue Leon Rudent, 59310 Orchies

Ligt vlak bij (100 meter) de kasseistrook direct na Orchies. Op de hoek van die kasseistrook zit een cafe dat heet Cafe de la Villette. Op de gevel staat een pijl naar Roubaix en dat stuk kasseistrook heet Chemin des Abattoirs :mrgreen: In het cafe hangen vaak bijzondere dingen betreffende Parijs-Roubaix.

Maar aan de rand van Orchies zit een prima Italiaan. Relatief eenvoudig (beetje luxe bedrijsrestaurant) maar pizza's zijn daar goed en pasta's zullen ook wel ok zijn.
Goeie naam ook: Le Sambuca Di Sicilia
Geen rood/wit geblokte kleedjes maar voor de avond voor zo'n rit prima denk ik.
Tent zit op een soort bedrijven terein waar allemaal grote supermarkten zitten. Heb daar de auto eens geparkeerd toen ik bij de verkenning ben wezen kijken/fietsen.
Het is aan de D938 (in Orchies dus) schuin tegen de Lidl.

Iets westelijk van Orchies ligt Bersee. Kom je ook door met de rit zelf. Daar is op het "dorpsplein" een eettent die heet "Au Pave". Geen idee of het wat is maar wel een mooi naam!

Andere tips die ik heb zijn veel zuidelijker in de buurt van de start van de lange afstand.
En veel tentjes waar ik rond het parcours geweest ben was ik alleen voor koffie. cola en de wc. Alleen over de Noord Franse wc's kan ik al een boek schrijven.

Ik zou lekker naar de Italiaan in Orchies gaan. Ligt aan de doorgaande weg. Goed, niet duur, geen fratsen.

Maar..............het is altijd een feest om in deze omgeving in een zijstraatje een tent in te duiken :mrgreen:

Over eten! Je hebt na het Bos van Wallers TWEE bevoorradingen (op de lange afstand 4 totaal) voor je bij de finish bent. Bevoorradingen zijn echt mega royal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie