Jean Nelissen Classic Vianden 09-06-2018
1e editie voor mij. Intentie is 220 km. Heb er speciaal een 12-28 tiagra cassette voor gekocht want 39-23 lijkt me veel te zwaar. Hopen op mooi fietsweer.
Weet eigenlijk niet goed wat te verwachten, eerste keer dat ik zo'n tocht ga doen.
Weet eigenlijk niet goed wat te verwachten, eerste keer dat ik zo'n tocht ga doen.
Prachtig landschap, mooie strakke asfaltwegen, goed verzorgde en uitgezette rit. Beperkt aantal deelnemers. Mooie klimmetjes die net wat langer zijn dan de Ardenne. Veel mooier gaat het niet worden!
o'7o
Ik ga de 165km doen. Hotel net over de grens in Duitsland gereserveerd. We gaan vrijdag 's middags rijden. Ik heb er zin an. Zojuist de 27 tands cassete en een nieuwe ketting gemonteerd.feddesman schreef: ↑03 jun 2018 21:33welke afstand ga je doen? Ik fa voor de 145 km.
Hotel is al gereserveerd en vrijdag zaterdag heb ik wel vrij genomen dus ga waarschijnlijk ook gewoon
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Beter kan het niet verwoord worden
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Update wat betreft route,s
https://www.dtcnet.nl/buitenland/jean-n ... ing-routes
https://www.dtcnet.nl/buitenland/jean-n ... ing-routes
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Lijkt me geweldig. Ardennen vind ik persoonlijk veel leuker dan de korte klimmen van Limburg. De weersverwachting verandert met de minuut. Nu lijkt het super fiets weer te worden. Het wordt sowieso niet koud, dat is het enige wat mij zou tegenhouden om er heen te gaan.
Ik ben zaterdag ook van de partij, hotel in het centrum van Vianden geboekt zodat er niet te ver naar de start gereden hoeft te worden 's morgens.
De weervoorspellingen zijn momenteel redelijk maar het kan nog alle kanten op, erger dan de AGR 2017 kan het bijna niet worden.
Mocht het extreem slecht worden of blijven maken ik er een gezellig weekendje Luxemburg van.
De fiets staats klaar, alleen nog even de 11-32 erop steken.
De weervoorspellingen zijn momenteel redelijk maar het kan nog alle kanten op, erger dan de AGR 2017 kan het bijna niet worden.
Mocht het extreem slecht worden of blijven maken ik er een gezellig weekendje Luxemburg van.
De fiets staats klaar, alleen nog even de 11-32 erop steken.
Ivm aardverschuivingen door regenval zijn een aantal routes gewijzigd. De nieuwe gpx-bestanden staan nu op de website.
Gisteren een fraaie JNC gereden. Ons groepje (Jaco, twee anderen van Velo heuvelrug en ik) reed de 125km.
De vorige gereden edities waren erg nat, maar dit keer niets van dat al. Het was warm en benauwd, maar (behalve veel zweet) geen druppel gezien.
De routes waren “andersom” gelegd en daarna nog wat aangepast ivm aardverschuivingen tgv de regenval vorige week. Nu zat de zware Mont Sint Nicolas, normaal de eerste klim, ruim 2km, 11% gemiddeld en max 21% als laatste in het parcours. Deze perste de laatste druppels energie wel uit de benen!
Overigens bood de organisatie de mogelijkheid deze klim te ontlopen, door ook een vlak alternatief voor de laatste kilometers aan te geven. Hiervan zagen we veel mensen gebruik maken.
De rit was prachtig. Het is een zware tocht maar blijft (méér dan) de moeite waard. Fraaie beklimmingen, lekkere afdalingen, prachtige uitzichten over mooi Luxemburg. Ondanks de “last-minute” wijzigingen in het parcours uitstekend gepijld. En ook nog een goeie verzorging.
Omdat ik van ons groepje “de langzaamste” was, heb ik de anderen snel laten gaan om zo m'n eigen tempo te kunnen rijden. Dus grotendeels alleen gereden, maar dat maakte het genieten er niet minder om! Top dag gehad.
De vorige gereden edities waren erg nat, maar dit keer niets van dat al. Het was warm en benauwd, maar (behalve veel zweet) geen druppel gezien.
De routes waren “andersom” gelegd en daarna nog wat aangepast ivm aardverschuivingen tgv de regenval vorige week. Nu zat de zware Mont Sint Nicolas, normaal de eerste klim, ruim 2km, 11% gemiddeld en max 21% als laatste in het parcours. Deze perste de laatste druppels energie wel uit de benen!
Overigens bood de organisatie de mogelijkheid deze klim te ontlopen, door ook een vlak alternatief voor de laatste kilometers aan te geven. Hiervan zagen we veel mensen gebruik maken.
De rit was prachtig. Het is een zware tocht maar blijft (méér dan) de moeite waard. Fraaie beklimmingen, lekkere afdalingen, prachtige uitzichten over mooi Luxemburg. Ondanks de “last-minute” wijzigingen in het parcours uitstekend gepijld. En ook nog een goeie verzorging.
Omdat ik van ons groepje “de langzaamste” was, heb ik de anderen snel laten gaan om zo m'n eigen tempo te kunnen rijden. Dus grotendeels alleen gereden, maar dat maakte het genieten er niet minder om! Top dag gehad.
Complimenten voor de DTC, een van de leukste toertochten die ik ken.
Super omgeving, strakke wegen, mooie klimmen. Veel leuker dan de tochten in Limburg of de Ardennen,
Super omgeving, strakke wegen, mooie klimmen. Veel leuker dan de tochten in Limburg of de Ardennen,
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
Ik sluit me volledig aan bij de bovenste reactie . Het ging lekker gisteren , al had de Sint Nicolas weinig meer met fietsen te maken . De laatste 5 beklimmingen hakte er behoorlijk in . Ondanks dat Hans de minst snelle was van onze groep van 4 , hebben we hem bij bijde stops weer gezien , dus zo erg was het nou ook weer niet. Ouwe topper 
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
100% mee eens. Ook ik heb enrom genoten. Het prachtige weer erbij maakte het de reid er naar toe dubbel en dwars waard!