italie rood-wit gestreept bord verplicht op fietsendrager
Hllo, zijn er hier leden die met de auto en fietsendrager achteraan in Italie hebben gereden? Hebben jullie daar een rood-witgestreept bord op aangebracht en, indien niet, zijn jullie beboet geworden?
Waar hebben jullie eventueel zo een bord aangeschaft?
Waar hebben jullie eventueel zo een bord aangeschaft?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Gewoon bij de ANWB
Winkels waar ze carvan spullen verkopen hebben deze vast ook
-
scottpch
- Forum-lid HC
Ik ga al vele jaren naar Italie met fietsendrager achterop de auto en nog nooit een rood wit gestreept bord erop aangebracht.
Nog nooit aangehouden of bekeurd geworden vanwege het ontbreken van zo'n bord.....
Nog nooit aangehouden of bekeurd geworden vanwege het ontbreken van zo'n bord.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Same here. Laatste 3 jaar 5x met drager in italie geweest, nooit problemen mee gehad.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Als ik het goed begrepen heb, is het enkel voor Italianen verplicht. Inwoners van andere EU landen moeten het niet op de auto hebben (want niet verplicht in hun land)
Je gaat het nooit uitgelegd krijgen aan een agent maar wettelijk ben je in je recht (net zoals je als Belg in België een brandblusser in de auto moet hebben maar een Nederlander moet die niet in de auto hebben want niet verplicht in NL)
Je gaat het nooit uitgelegd krijgen aan een agent maar wettelijk ben je in je recht (net zoals je als Belg in België een brandblusser in de auto moet hebben maar een Nederlander moet die niet in de auto hebben want niet verplicht in NL)

Het eengemaakte EuropaTL@ schreef: ↑31 mei 2018 08:15 Als ik het goed begrepen heb, is het enkel voor Italianen verplicht. Inwoners van andere EU landen moeten het niet op de auto hebben (want niet verplicht in hun land)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Nooit gedaan, geen enkel probleem mee gehad.
Ik snap nooit zo goed dat mensen niet gewoon even een betrouwbare bron zoeken. Is gewoon VERPLICHT! Dat je nooit een bekeuring hebt gekregen is mazzel!
https://www.anwb.nl/vakantie/italie/inf ... eersregels
Volgens mij hoeft het niet, zolang de fiets op een trekhaakdrager staat, die voorzien is van verlichting. Ik denk dat het verhaal van de ANWB te kort door de bocht is.Gastheerg schreef: ↑31 mei 2018 08:49 Ik snap nooit zo goed dat mensen niet gewoon even een betrouwbare bron zoeken. Is gewoon VERPLICHT! Dat je nooit een bekeuring hebt gekregen is mazzel!
Jans een helm op de racefiets is ook niet verplicht
Voor 7 euro hing ik hem er gewoon aan! Zien ze je fietsen ook beter en heb je zelf alleen maar belang bij.
Fietsen van duizenden euro's en dan over 7 euro lopen zeiken. Wat Hollands!
Voor 7 euro hing ik hem er gewoon aan! Zien ze je fietsen ook beter en heb je zelf alleen maar belang bij.
Fietsen van duizenden euro's en dan over 7 euro lopen zeiken. Wat Hollands!
Volgens mij mis ik hier de essentie. Als er nog lichten achter de fiets zitten dan is het gewoon een onderdeel van de auto. Die helm heeft er echt helemaal niets mee te maken.