Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hooikoorts en stramme benen

beni
Forum-lid

beni 29 mei 2018 14:48

Carrera, je brengt het leuk maar het is precies wat jans schrijft in het topic lactaat, het zijn de standaard adviezen. En dan harder trappen en niet piepen mij hoor je niet piepen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 29 mei 2018 15:56

beni schreef: 29 mei 2018 14:48 Carrera, je brengt het leuk maar het is precies wat jans schrijft in het topic lactaat, het zijn de standaard adviezen. En dan harder trappen en niet piepen mij hoor je niet piepen.
Heb ik echt iets geschreven in het topic lactaat?
Misschien zou het je meer sieren als je je woorden over huisartsen recht zou zetten.

beni
Forum-lid

beni 29 mei 2018 21:43

Sorry was de reactie in het topic pijn in de bil daar was je ook niet al te positief over de huisarts. En ik zet niks recht en waarom omdat precies wat je zelf zegt, rust nemen of meer drinken allemaal die standaard verhalen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 29 mei 2018 21:47

beni schreef: 29 mei 2018 21:43 Sorry was de reactie in het topic pijn in de bil daar was je ook niet al te positief over de huisarts. En ik zet niks recht en waarom omdat precies wat je zelf zegt, rust nemen of meer drinken allemaal die standaard verhalen.
Oh nee hoor, je moet me niet verkeerd begrijpen. Lage rugpijn gaat bij 90% vanzelf over binnen een paar dagen of weken, dus waarom zou je van alles optuigen?
En van hetgeen overblijft van lage rugpijn wordt heel vaak de oorzaak niet gevonden. Dus is mijn reactie: de huisarts geeft het eerst (terecht) de kans voordat je voor niks gebruik gaat maken van het medische circuit.
Waar schrijf ik over meer drinken?

beni
Forum-lid

beni 30 mei 2018 07:25

Dat gaf ik als voorbeeld zijn meestal de standaard adviezen van een huisarts. Een vriend van mij cardioloog bijna met pensioen vind wat er rondloopt aan huisartsen van een rampzalig niveau.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 mei 2018 08:56

beni schreef: 30 mei 2018 07:25 Dat gaf ik als voorbeeld zijn meestal de standaard adviezen van een huisarts. Een vriend van mij cardioloog bijna met pensioen vind wat er rondloopt aan huisartsen van een rampzalig niveau.
Misschien kun je beter stoppen met deze onzin. Er is altijd iemand te vinden die zijn gal wil spuwen.
Ja, er zijn soms standaardadviezen, enig idee waarom die standaard zijn? Omdat gebleken is dat die heel vaak de beste zijn.
Wees gerust, ik heb ook wel eens bedenkingen bij een advies, maar dat heb ik bij jou veel vaker.

erikkie39
Forum-lid

erikkie39 30 mei 2018 09:48

beni schreef: 30 mei 2018 07:25 Dat gaf ik als voorbeeld zijn meestal de standaard adviezen van een huisarts. Een vriend van mij cardioloog bijna met pensioen vind wat er rondloopt aan huisartsen van een rampzalig niveau.
Als internist i.o. loop ik ook weleens te mopperen als een patiënt in mijn ogen onterecht wordt doorverwezen. Maar daarmee zijn huisartsen niet meteen 'van rampzalig niveau'. Ze hebben een ongelofelijk moeilijk en belangrijk vak, waarin ze de 90% onschuldige klachten die vanzelf over gaan moeten scheiden van de 10% ernstige medische aandoeningen.

En precies wat Jans zegt, de standaard adviezen zijn niet voor niets standaard. En vaak is zelfs dat alleen maar om het lichaam de tijd te geven zichzelf te herstellen. Bijna alle onschuldige klachten gaan namelijk vanzelf weer over, het probleem is alleen dat mensen dat niet willen accepteren en het gevoel willen hebben dat ze er echt wat mee doen. Dus geef je ze dan bepaalde oefeningen, of algemene tips om meer rust te houden of meer te drinken. Daarmee behandel je uiteindelijk iemand zijn ongeduld, en niet zijn kwaaltje waar geen behandeling voor nodig is.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Carrera87
Forum-lid

Carrera87 30 mei 2018 11:42

erikkie39 schreef: 30 mei 2018 09:48
Als internist i.o. loop ik ook weleens te mopperen als een patiënt in mijn ogen onterecht wordt doorverwezen. Maar daarmee zijn huisartsen niet meteen 'van rampzalig niveau'. Ze hebben een ongelofelijk moeilijk en belangrijk vak, waarin ze de 90% onschuldige klachten die vanzelf over gaan moeten scheiden van de 10% ernstige medische aandoeningen.

En precies wat Jans zegt, de standaard adviezen zijn niet voor niets standaard. En vaak is zelfs dat alleen maar om het lichaam de tijd te geven zichzelf te herstellen. Bijna alle onschuldige klachten gaan namelijk vanzelf weer over, het probleem is alleen dat mensen dat niet willen accepteren en het gevoel willen hebben dat ze er echt wat mee doen. Dus geef je ze dan bepaalde oefeningen, of algemene tips om meer rust te houden of meer te drinken. Daarmee behandel je uiteindelijk iemand zijn ongeduld, en niet zijn kwaaltje waar geen behandeling voor nodig is.
Helemaal mee eens

beni
Forum-lid

beni 30 mei 2018 11:54

Bedankt jans voor je bijdrage.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 mei 2018 16:01

@errieke39 :winkthumb:

En succes met de opleiding ;)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 30 mei 2018 16:28

Gastheerg schreef: 30 mei 2018 16:01 @errieke39 :winkthumb:

En succes met de opleiding ;)
Ik hoop dat erikkie39 als arts minder fouten maakt dan jij in zijn naam ;). Maar niemand is feilloos.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 30 mei 2018 18:59

Errieke??

Zo spreekt Daniel Mageas toch de voornaam van oa Breukink uit?

Madames et monsieurs, Errieke Broikinke....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie