Nare ervaring alom ...
En jij vindt het normaal dat mensen aangezet worden tot serieus ondergewicht??mao schreef: ↑15 mei 2018 16:27 https://nos.nl/teletekst#668
Wat moet ik hier nu weer van denken?....
Zo raar is het toch niet dat er tegen een renner word gezegd dat gewicht belangrijk is.....
-
El Pistolero
- Forum-lid
Als ik zo naar het profwielrennen kijk op tv lijkt het dat veel wielrenners hierin wel doorslaan. Lang niet het extreemste voorbeeld maar Nibali is 181 cm lang en weegt 65 kg.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Tegen modellen wordt ook gezegd dat gewicht belangrijk is, daar is het al heel lang tot in het zwaar ongezonde doorgeslagen. Het enige verschil is dat je als wielrenner nog een zware prestatie moet leveren, maar daar zijn dan gelukkig weer pilletjes of spuitjes voor...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Wel als je ermee gepest en vernederd wordt, wat ik gelezen heb werd er tegen toch al redelijk afgetrainde renster gezegd, dat ze nog steeds een dikke reet hadden.mao schreef: ↑15 mei 2018 16:27 https://nos.nl/teletekst#668
Wat moet ik hier nu weer van denken?....
Zo raar is het toch niet dat er tegen een renner word gezegd dat gewicht belangrijk is.....
Wat een van de renster zegt "Je mensbeeld en wat gezond is raakt verknipt" met eetstoornissen tot gevolg.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Zo extreem is dat toch niet? Ik ben 188 cm met 73 kg, maar 10 jaar geleden woog ik 65 kg bij (uiteraard) dezelfde lengte. En om nu te zeggen dat ik erg mager ben.El Pistolero schreef: ↑15 mei 2018 18:15 Als ik zo naar het profwielrennen kijk op tv lijkt het dat veel wielrenners hierin wel doorslaan. Lang niet het extreemste voorbeeld maar Nibali is 181 cm lang en weegt 65 kg.
De benchmark in de gewone maatschappij ligt gewoon veel te hoog. Een beetje overgewicht is inmiddels de norm geworden, terwijl dat allerlei gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Mits onder de juiste medische begeleiding, de juiste voedingsadviezen is er niet veel aan de hand. Je vetpercentage mag niet té laag worden. Voor mannen niet lager dan 5% dacht ik. Voor vrouwen niet onder de 20% anders stopt bij hen de menstruatie