Vandaag gefietst in 2018
- daniel1975
- Forum-lid HC
Niet mijn ding, maar door die sfeerfotos zou je spontaan op je ouwe stalen ros springen 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nadat mevr75 gisteren de 29km van de Koning van Spanje trail had gelopen ben ik vanmiddag nog ff op de fiets gesprongen. Niet te gek lang om ook met mijn twee dames van het mooie weer te genieten. 66km, 1100hm.
Mooi rondje Vaals, Henri-Chapelle, Aubel, De Plank en afgetopt met Loorberg, Camerig, Wolfhaag, 3LP. De natuur is op z’n mooist nu, dus was genieten.
Mooi rondje Vaals, Henri-Chapelle, Aubel, De Plank en afgetopt met Loorberg, Camerig, Wolfhaag, 3LP. De natuur is op z’n mooist nu, dus was genieten.
Energie krijg je vanzelf als je zoveel fietst, soms beetje stramme benen maar als je dan eenmaal weer op de fiets zit gaat het prima.
En gewoon niet alle dagen volle bak rijden.
Vandaag lekker rustig fietsen met paar keer gas geven.
Vandaag ritje van 228km gemaakt, eerst rondje Gooimeer en daarna bij m'n ouders langs die op camping staan in Zuid-Scharwoude.

https://www.strava.com/activities/1554395627
Morgen opzitten en pootjes geven dus het er vandaag nog even van genomen.
Via Algrabrug en en het pontje van Krimpen ad Lek de Alblasserwaard in. Daar een paar blokgolven gereden en er stond een beste oosten wind. Na een paar keer van en naar de dijk gefietst te hebben besloten over de dijk naar Vianen af te rijden.
Daar weer terug de Krimpernerwaard in.. Eerst stukje Lekdijk want dan wil je even de afbetaling van tegen de wind fietsen.
Maar na 10km wordt ik daar toch een beetje flauw van dus toch de wind van opzij weer een beetje opgezocht.
Langs de Vlist (op maandag overdag prima te doen) en over Gouda terug.
In Moordrecht bij een nieuw fietscafe even een radler (what else?) en daarna uitbollen naar huis.
Lekdijk (slechte naam trouwens voor een dijk)

Stilstaan voor een sanitaire stop plofte je zowat uit elkaar als je een uur tegen die wind had zitten boksen. Laatste stukje voor Vianen

Een rondje Vianen is bij ons in de buurt echt een begrip. Met de brug als keerpunt

Heb een allergie voor bepaalde pollen maar vers gemaaid gras gaat net goed en wat ruikt dat lekker.

En een radler om het vocht weer aan te vullen

Morgen "rustdag" maar zoals het er nu naar uitziet woensdag en rondje heuvelrug........
Via Algrabrug en en het pontje van Krimpen ad Lek de Alblasserwaard in. Daar een paar blokgolven gereden en er stond een beste oosten wind. Na een paar keer van en naar de dijk gefietst te hebben besloten over de dijk naar Vianen af te rijden.
Daar weer terug de Krimpernerwaard in.. Eerst stukje Lekdijk want dan wil je even de afbetaling van tegen de wind fietsen.
Maar na 10km wordt ik daar toch een beetje flauw van dus toch de wind van opzij weer een beetje opgezocht.
Langs de Vlist (op maandag overdag prima te doen) en over Gouda terug.
In Moordrecht bij een nieuw fietscafe even een radler (what else?) en daarna uitbollen naar huis.
Lekdijk (slechte naam trouwens voor een dijk)

Stilstaan voor een sanitaire stop plofte je zowat uit elkaar als je een uur tegen die wind had zitten boksen. Laatste stukje voor Vianen

Een rondje Vianen is bij ons in de buurt echt een begrip. Met de brug als keerpunt

Heb een allergie voor bepaalde pollen maar vers gemaaid gras gaat net goed en wat ruikt dat lekker.

En een radler om het vocht weer aan te vullen

Morgen "rustdag" maar zoals het er nu naar uitziet woensdag en rondje heuvelrug........
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vers gemaaid gras, heerlijke lentegeur!!
Niet vandaag maar afgelopen zaterdag.
Het was weer tijd om eens aan de andere kant van de dijk te gaan kijken.
's Ochtends was het nog heerlijk fris dus om 8 uur op de fiets gestapt.
Eerst eventjes dwars door de Noordkop naar het IJsselmeer en daarna naar boven richting Den Oever.
De dijk over was goed te doen maar zoals DDX al eerder zei; wat een verschrikkelijke hoeveelheid insecten hingen er boven.
Ik zag allerlei mensen met mondkapjes voorbij komen.
Aan de overkant bij Zurich gelijk weer terug en daarna via de noordkant van Wieringen terug naar huis.
Thuis gekomen mezelf ontdaan van alle dode vliegbeesten en mijn zadel gereinigd want daar waren de beestjes "vermalen" tussen mijn benen en het zadel.
https://www.strava.com/activities/1550574810
Het was weer tijd om eens aan de andere kant van de dijk te gaan kijken.
's Ochtends was het nog heerlijk fris dus om 8 uur op de fiets gestapt.
Eerst eventjes dwars door de Noordkop naar het IJsselmeer en daarna naar boven richting Den Oever.
De dijk over was goed te doen maar zoals DDX al eerder zei; wat een verschrikkelijke hoeveelheid insecten hingen er boven.
Ik zag allerlei mensen met mondkapjes voorbij komen.
Aan de overkant bij Zurich gelijk weer terug en daarna via de noordkant van Wieringen terug naar huis.
Thuis gekomen mezelf ontdaan van alle dode vliegbeesten en mijn zadel gereinigd want daar waren de beestjes "vermalen" tussen mijn benen en het zadel.
https://www.strava.com/activities/1550574810
Rondje noordwijk
Dit blijft voor mij altijd een bijzondere passage. in de zomer van 1970 hier voor het eerst gefietst. Ik fietste toen koersjes bij de jeugd van 12-13.
Trainingsritjes waren 15, 20 max 25 km. Nauwelijks de moeite om je broek in te vetten (wat we toen nog deden)
M'n fietsvriendjes fietste al langer en hadden al vaker een rondje Katwijk/Noordwijk gedaan (vanuit Rotterdam). Dan kom je - als je over scheveningen fietst - aan zo'n 100km
Toen we dit straatje (toen nog bestraat met prachtig blauwe kasseien) opfietste riep 1 van m'n maatjes "alles wat je nu fietst is meer dan je ooit op een dag gefietst heb".
Gelukkig had ik een koerstasje (Clement) bij me vol met krentenbollen en gepelde sinaasappel in een zakje. Verder een bidonhouder op de fiets gedaan. Dat mocht in die jaren niet in de koers. Was te gevaarlijk
Dit straatje naar de watertoren blijft altijd een mooi moment op in te rijden.
Wind stond net niet helemaal tegen en rap naar:

Daar gekeerd en terug en op de boulevard van Katwijk even vis eten want ik had natuurlijk geen krentenbollen bij me

Na de lunch het gas er een paar keer op maar ook genieten van het frisse groen. Verbaas me dat ondanks de beperkte regen van de laatste weken het mooi fris groen is.

Zon, wind, wat sentiment, visje, prima benen..............nu lekker met opa koers kijken!
Dit blijft voor mij altijd een bijzondere passage. in de zomer van 1970 hier voor het eerst gefietst. Ik fietste toen koersjes bij de jeugd van 12-13.
Trainingsritjes waren 15, 20 max 25 km. Nauwelijks de moeite om je broek in te vetten (wat we toen nog deden)
M'n fietsvriendjes fietste al langer en hadden al vaker een rondje Katwijk/Noordwijk gedaan (vanuit Rotterdam). Dan kom je - als je over scheveningen fietst - aan zo'n 100km
Toen we dit straatje (toen nog bestraat met prachtig blauwe kasseien) opfietste riep 1 van m'n maatjes "alles wat je nu fietst is meer dan je ooit op een dag gefietst heb".
Gelukkig had ik een koerstasje (Clement) bij me vol met krentenbollen en gepelde sinaasappel in een zakje. Verder een bidonhouder op de fiets gedaan. Dat mocht in die jaren niet in de koers. Was te gevaarlijk
Dit straatje naar de watertoren blijft altijd een mooi moment op in te rijden.
Wind stond net niet helemaal tegen en rap naar:

Daar gekeerd en terug en op de boulevard van Katwijk even vis eten want ik had natuurlijk geen krentenbollen bij me

Na de lunch het gas er een paar keer op maar ook genieten van het frisse groen. Verbaas me dat ondanks de beperkte regen van de laatste weken het mooi fris groen is.

Zon, wind, wat sentiment, visje, prima benen..............nu lekker met opa koers kijken!
- Sweety2008
- Forum-lid
Gisteren vanuit Blerick naar Afferden en nog een stukje door gefietst tot bijna Gennep. Waren dan 84 km en vandaag een korter rondje van 70 km.
Van zo'n weer kan ik niet genoeg krijgen.
Van zo'n weer kan ik niet genoeg krijgen.
Ghost Nivolet 6LC
Voor de (thuiswerk-) dag vanmorgen nog even een rustig rondje gemaakt, bij opkomende zon... beter kan een dag niet beginnen.
https://www.strava.com/activities/1559398644

https://www.strava.com/activities/1559398644

- Wiliertoerist
- Forum-lid
In België ben je vaak beter af op een Open....
Voor de automobilisten wordt er tegenwoordig aan de weg gewerkt, gewoon overdag, niet 's avonds of in het weekend
Voor de automobilisten wordt er tegenwoordig aan de weg gewerkt, gewoon overdag, niet 's avonds of in het weekend
Idd, ik moet tegenwoordig zo mijn woonplaats verlaten.. (ook plezant voor de fietsenwinkel die je op de foto ziet trouwens.) En het gaat nog 2 jaar duren.. Had beter een mountainbike gekocht denk ik.Wiliertoerist schreef: ↑09 mei 2018 23:52 In België ben je vaak beter af op een Open....
Voor de automobilisten wordt er tegenwoordig aan de weg gewerkt, gewoon overdag, niet 's avonds of in het weekend![]()