Zoiets had ik ook ergens gelezen, ik weet alleen niet meer waar. Volgens mij had het maken met het niet accepteren van een schikking o.i.d. Ik vraag dan wel af wat ze met de Vuelta doen. Ik mag toch hopen dat die dan weer wel wordt afgepakt.daniel1975 schreef: ↑02 mei 2018 16:25Er komt geen schorsing met terugwerkende kracht waarschijnlijk. Dit omdat het niet de hors category doping is. Als er een schorsing komt zal die pas vanaf de uitspraak in werking treden als ik het goed heb begrepen.scottwilko schreef: ↑02 mei 2018 13:01 Dus het kan zo eindigen dat Froome 1 wordt en Dumoulin 2, waarna Froome met terugwerkende kracht een schorsing krijgt zodat Dumoulin alsnog als eerste eindigt.
Dat zou weer een flinke dolksteek zijn voor de sport.
In en in triest dat die oetlul mag starten.
Giro 2018
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
+1daniel1975 schreef: ↑02 mei 2018 19:12 Het jammere is dat ik zonder die slapstick-case er exact hetzelfde over zou denken. De Giro is vaak mooie open koers.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die kennen 'm überhaupt niet en hebben echt wel wat beters te doen dan zich druk maken over wie er voor het klassement strijden in de Giro. Volgens mij heb je echt geen idee van de armoede en ellende die daar heerst.
Persoonlijk vind ik sowieso veel reactie hier wel erg ver gaan. Dit is nu eenmaal hoe de regels zijn, als je het daar niet mee eens bent, moet je niet Froome van z'n fiets trekken, maar de UCI voorzitter uit de auto. Hij maakt enkel gebruik van het systeem dat door andere gecreëerd is. Hij is nu 32, dat is voor een wielrenner niet jong meer, merendeel van de carriere zit er wel op. Een jaartje schorsing zou zo maar het einde van z'n carriere kunnen betekenen. De laatste jaren zal hij vast leuk verdient hebben, maar de eerste jaren als profrenner is het echt geen vetpot geweest.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@ernie: het gaat om de classificatie van het type stof wat is aangetroffen. Salbutamol valt niet in dezelfde categorie als bijvoorbeeld testosteron of epo.
Bij een veroordeling raakt hij sowiso de Vuelta kwijt. Wat hij nu zou winnen mag hij houden. Belachelijk eigenlijk, want hij had niet op het WK mogen verschijnen om maar wat te noemen. Dat hij nu toch de Giro mag rijden is 100% verwijtbaar aan de UCI want die hebben zulke bezopen regels dat er geen deadline is om verweer in te leveren.
Mijn hoop gaat uit naar de Tifosi of de ASO......
Dat een jaartje schorsing het einde van zijn carriere kan betekenen interesseert mij geen reet. Hij was er zelf bij toen die zooi in zijn lichaam kwam. Er is ongetwijfelt wat fout gegaan bij de sommetjes van de doktoren of (speculatie!) het terugzetten van bloed waar toch nog een dosis in zat.
Die gast heeft meer centen op de bank dan ik ooit bij elkaar zal schrapen, dus het is de laatste waar ik medelijden mee heb.
EDIT: en wat betreft Israel. Ga er eens heen en bekijk de grensgebieden eens..... Ik was er in januari en dan krijg je op afstand al de ellende mee van oa. Gaza.
Bij een veroordeling raakt hij sowiso de Vuelta kwijt. Wat hij nu zou winnen mag hij houden. Belachelijk eigenlijk, want hij had niet op het WK mogen verschijnen om maar wat te noemen. Dat hij nu toch de Giro mag rijden is 100% verwijtbaar aan de UCI want die hebben zulke bezopen regels dat er geen deadline is om verweer in te leveren.
Mijn hoop gaat uit naar de Tifosi of de ASO......
Dat een jaartje schorsing het einde van zijn carriere kan betekenen interesseert mij geen reet. Hij was er zelf bij toen die zooi in zijn lichaam kwam. Er is ongetwijfelt wat fout gegaan bij de sommetjes van de doktoren of (speculatie!) het terugzetten van bloed waar toch nog een dosis in zat.
Die gast heeft meer centen op de bank dan ik ooit bij elkaar zal schrapen, dus het is de laatste waar ik medelijden mee heb.
EDIT: en wat betreft Israel. Ga er eens heen en bekijk de grensgebieden eens..... Ik was er in januari en dan krijg je op afstand al de ellende mee van oa. Gaza.
Less is bore
Ik weet dat er van de winter ergens een moment was waarop zijn schorsing -mits hij schuld had bekend- was ingegaan vanaf de Vuelta. Dan had hij misschien de Tour nog kunnen rijden.
Nu zet hij volgens mij in op het binnenhalen van zijn 5e Tour zodat hij zich bij de groten der aarde kan scharen en daarna ziet hij wel wat er mogelijk is. Voor het geld hoeft het inderdaad niet meer.
Ik hoop dat de ASO daar in ieder geval een stokje voor gaat steken. Er zijn geruchten dat RCS hem zelfs startgeld zou betalen voor de Giro (zouden ze dat ook bij Tom hebben gedaan?) daar moet het dus inderdaad van de fans komen. Ik hoop alleen dat het niet het koersverloop gaat beïnvloeden. Laat ze maar lekker iedere ochtend de bus van Sky blokkeren zodat ze niet op tijd aan de start staan o.i.d.
Nu zet hij volgens mij in op het binnenhalen van zijn 5e Tour zodat hij zich bij de groten der aarde kan scharen en daarna ziet hij wel wat er mogelijk is. Voor het geld hoeft het inderdaad niet meer.
Ik hoop dat de ASO daar in ieder geval een stokje voor gaat steken. Er zijn geruchten dat RCS hem zelfs startgeld zou betalen voor de Giro (zouden ze dat ook bij Tom hebben gedaan?) daar moet het dus inderdaad van de fans komen. Ik hoop alleen dat het niet het koersverloop gaat beïnvloeden. Laat ze maar lekker iedere ochtend de bus van Sky blokkeren zodat ze niet op tijd aan de start staan o.i.d.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vraag mij echt af of er nog mensen zijn die echt zitten te wachten op de deelname van Froome deze Giro. Zou RCS zich daar niet gruwelijk in hebben vergist?
Less is bore
Waar ik mij normaal gesproken vreselijk kan verheugen op de Giro heb ik nu eigenlijk helemaal geen zin in Froome tussen de Eurosport reclames door. Ik denk niet dat ik de enige ben.
Ik zal best af en toe kijken maar het is toch anders dan anders.
Ik zal best af en toe kijken maar het is toch anders dan anders.
Campagnolo Ultra Dork
Tja, politiek en sport... Ik laat dit soort dingen mijn plezier in het kijken niet bederven. Kan me hooguit nog druk maken over het feit dat Real Madrid elke keer door de UEFA en arbitrage de hand boven het hoofd gehouden wordt. In het wielrennen wordt zoveel vals gespeeld dat het irrelevant wordt. Ik ga gewoon kijken!
Mwah, zo overdreven vind ik het ook weer niet. Ik heb gewoon niet de illusie dat alles altijd volgens de regels gaat en ik laat mijn kijkplezier er absoluut niet door beïnvloeden. Het is sport, het is entertainment, er wordt een shitload aan geld verdiend, dus doen sporters er alles aan om te winnen.
En denk jij dat er olympische sporten bestaan waarin er geen doping gebruikt wordt? Of waarin de officials de toppers de handen niet boven het hoofd houden?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
https://nu.nl/wielrennen/5250860/uci-fl ... roome.html
En daar gaan we al. UCI voorzitter schijnt iets beloofd te hebben, UCI zegt van niet. Wat een belachelijke puinhoop maken ze er van!
En daar gaan we al. UCI voorzitter schijnt iets beloofd te hebben, UCI zegt van niet. Wat een belachelijke puinhoop maken ze er van!
Less is bore