Zo die andere eens proberen, op een iPhone is het niet veel...
Google maps voor routeplanning
Gpsies is ook Duits 
Heb ik, maar gisteren lag ik ziek in bed 
[edit]
Werkt best handig! Wat ik nog niet doorheb is hoe je auto routing (tijdelijk) kan uitzetten?
Vraag 2: wat bereik je met de de het menu "alternative"?
[edit]
Werkt best handig! Wat ik nog niet doorheb is hoe je auto routing (tijdelijk) kan uitzetten?
Vraag 2: wat bereik je met de de het menu "alternative"?
Ik heb het geprobeerd. Ziet er echt goed uit. Jammer dat hij enkel GPX genereert.Nee_Nee schreef: ↑30 apr 2018 12:55 try to beat this: http://brouter.de/brouter-web
Voor fietsen nog niets beters tegen gekomen. Werkt op de achtergrond samen met OSM en maakt bij het plannen van tracks dus gebruik van de tags die door de vrijwilligers in OSM zijn gezet. Berekent/telt ook hoogtemeters
Mijn garmin stond letterlijk 5 minuten te rekenen voor een route van 120km... Toen ik eindelijk op weg kon en door een omleiding een ommetje diende te maken was de Garmin weer aan het rekenen geslagen en zat weer geblokkeerd. Zucht. Heb het opgegeven met Garmin - turn-by-turn-navigatie werkt gewoon niet naar behoren.
Ik had voor de zekerheid de GPX ook omgezet naar een TCX als back-up. Dit bestand herkende de Garmin zelfs niet...
Los daar van, "brouter" ziet er goed uit. Met welk toestel hebben jullie goede ervaringen om de GPX wel snel, vlot en correct te kunnen gebruiken?
Hoe vaak moeten we nog uitleggen dat je BC of Mapsource moet gebruiken als je TBT wil?
Dit soort sites maken een GPX Track, wat iets anders is dan een GPX Route die je nodig hebt voor TBT (alhoewel de extensie hetzelfde is).
Online planners maken GPX Tracks. Rijden zonder aanwijzingen. Rijd je die met aanwijzingen is vragen om problemen. Volkomen logisch ook als je een klein beetje nadenkt.
Dit soort sites maken een GPX Track, wat iets anders is dan een GPX Route die je nodig hebt voor TBT (alhoewel de extensie hetzelfde is).
Online planners maken GPX Tracks. Rijden zonder aanwijzingen. Rijd je die met aanwijzingen is vragen om problemen. Volkomen logisch ook als je een klein beetje nadenkt.
Ik hoefde eigenlijk geen TBT. Aangezien de TCX niet leesbaar was heb ik de GPX maar genomen...havana schreef: ↑01 mei 2018 17:23 Hoe vaak moeten we nog uitleggen dat je BC of Mapsource moet gebruiken als je TBT wil?
Heb na je post nog even de proef op de som gemaakt en de GPX omgezet naar een 'GPX-route' - dit geeft exact dezelfde laadtijd!
BTW, heb overigens een goede website tegen gekomen : https://www.plotaroute.com/
Laatst gewijzigd door mouse op 01 mei 2018 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Turn-by-Turn navigatie is een probleem van je apparaat. Dat wordt niet door je GPX-bestand veroorzaakt.
Als je Garmin te lang op een GPX bestand staat te stampen, staan er waarschijnlijk meer punten in dan goed is voor de rekenkracht van de Garmin. Om die stelling uit te testen zou je het bestand dat je gemaakt hebt, kunnen filteren naar minder punten. Dat doe je met MS....
Als je Garmin te lang op een GPX bestand staat te stampen, staan er waarschijnlijk meer punten in dan goed is voor de rekenkracht van de Garmin. Om die stelling uit te testen zou je het bestand dat je gemaakt hebt, kunnen filteren naar minder punten. Dat doe je met MS....
hoeveel punten is leefbaar?Nee_Nee schreef: ↑01 mei 2018 18:06 Turn-by-Turn navigatie is een probleem van je apparaat. Dat wordt niet door je GPX-bestand veroorzaakt.
ik werk op Mac, dus geen mapsource; Ik heb geprobeerd de punten te reduceren met https://www.plotaroute.com . Daar kan ik maar reduceren tot 641 punten voor een rit van 130km.
Exporteren/converteren naar TCX is nog steeds blijkbaar de beste optie.
Wat een gedoe en beperking - eigenlijk triest.
Nog zo iets: als je het bestand hernoemd ziet de Garmin dit niet en geeft hij dit weer met een naam die waarschijnlijk is bewaard in het bestand zelf...
Als je TBT wil op een Mac dan is Basecamp enige optie. Tekenen met de routingtool en opslaan als GPX. Niet als TCX want dat is altijd een track.
Een Edge kan overigens ook van een track aanwijzingen verzinnen (kwestie van TBT aanzetten) maar dat werkt niet altijd goed.
Een Edge kan overigens ook van een track aanwijzingen verzinnen (kwestie van TBT aanzetten) maar dat werkt niet altijd goed.
De naam is opgeslagen in het bestand, Een GPX-bestand is eigenlijk een XML-bestand, Dat kun je openen met 'Kladblok', Notepad, of een vergelijkbare toepassing (niet met een tekstverwerker!)
Je zult daar ergens een 'tag' tegenkomen <naam>NaamVanDeRoute</naam>.
Als je 'NaamVanDeRoute' aanpast en het bestand weer opslaat is de naam gewijzigd.
Moet wel toegeven dat dit voor gewone stervelingen vaak te ver gaat. Er is vast wel ergens een website die daar tools voor aanbiedt.
Ennehh... Mapsource is hopeloos verouderd. Het wordt als sinds 2010 niet meer geupdatet.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018