Google maps voor routeplanning
Ben zelf wel fan van gpsies. Je kunt er wereldwijd miljoenen routes van downloaden en eventueel aanpassen. Ook vind ik hem erg handig in gebruik om eigen routes te tekenen. Gewoon puntjes zetten op punten waar je langs wil, en hij berekent zelf de route. Bevalt voorgestelde route je niet, dan kun je hem naar eigen wens aanpassen door de waypoints te verplaatsen. Erg makkelijk in gebruik dus...
Ook erg handig is de “create as template” optie, waarmee een bestaande route aanpassen wel heel simpel wordt.
try to beat this: http://brouter.de/brouter-web
Voor fietsen nog niets beters tegen gekomen. Werkt op de achtergrond samen met OSM en maakt bij het plannen van tracks dus gebruik van de tags die door de vrijwilligers in OSM zijn gezet. Berekent/telt ook hoogtemeters
Voor fietsen nog niets beters tegen gekomen. Werkt op de achtergrond samen met OSM en maakt bij het plannen van tracks dus gebruik van de tags die door de vrijwilligers in OSM zijn gezet. Berekent/telt ook hoogtemeters
Dat ligt toch niet aan Basecamp?
Als ik voor het klimmen de officiële topo kaarten gebruik, heb ik hoogte meters incluis grafisch overzicht van de steilheid van de klim op de kaart op mijn etrix.
Basecamp geeft dan, op de pc, onder kopje grafiek(de track of route open klikken) het hoogte profiel.
Alleen is dat een dure optie, jouw optie is aanzienlijk goedkoper omdat de topo kaarten van Garmin schrikbarend duur zijn... Ga dit jaar naar Jasper in Canada om te hiken, e.d. kaart kost €130. Maar ik heb voor meerdaagse hikes in de back-country nog geen alternatief gevonden wat ik zou durven te gebruiken.
Allard
Klopt dat ligt inderdaad aan de kaarten. OSM of CityNavigator + Basecamp = geen hm. Met Topo heb je wel hm maar ja die kaarten zijn voor wielrenners dan weer niet zo interessant.
Een ander nadeel van BC is dat je maar 1 kaart tegelijk kan gebruiken terwijl je bij Gpsies eenvoudigweg even kan switchen naar andere kaarten voor een second of zelfs third opinion.
Een ander nadeel van BC is dat je maar 1 kaart tegelijk kan gebruiken terwijl je bij Gpsies eenvoudigweg even kan switchen naar andere kaarten voor een second of zelfs third opinion.
Wat een aannames..amclassic-fan schreef: ↑30 apr 2018 11:20Ik kan me wel vinden in Havana z'n stellingname. Strava Route builder werkt eigenlijk enkel als je 'm instelt op populaire stukken, omdat je anders steeds onverhard gestuurd wordt. Als je die instelling aan zet dan rij je altijd over dezelfde stukken. Soms vind ik het prima om langs een N-weg te fietsen, maar als het aan Strava ligt kan ik iedere rit constant langs N-wegen rijden.
Zelfde verhaal voor de Facebook bubbel waarin sommige leven. Er zitten mooie mogelijkheden aan, maar je moet wel je eigen verstand blijven gebruiken. Zo nu en dan een route uitpuzzelen is toch ook gewoon leuk? Althans ik vind dat echt geen straf.
Ik laat Strava helemaal niet mijn route bepalen. In routebuilder klik ik zelf een route bij elkaar aan de hand van de wegen (dus ga niet over zandpaden of snelwegen) en adhv segmenten (zodat ik weet waar mooie klimmetjes zitten, hoe lang en steil die zijn). Ik kijk dan af en toe even op streetview hoe de wegen er bij liggen etc.
En betreffende je laatste opmerking. Ik vind het juist ontzettend leuk om zelf een route te maken en doe het dus ook helemaal zonder dat een programma iets voor mij berekend. Voordat ik naar een onbekend gebied ga vind ik het erg leuk om zelf een route te "ontwerpen" en dan te kijken hoe dat in het echt uitpakt.
+1Nee_Nee schreef: ↑30 apr 2018 12:55 try to beat this: http://brouter.de/brouter-web
Een beetje 'gewöhnungsbedürftig' zoals onze oosterburen zeggen, maar werkt bijzonder mooi en snel. Binnen tien minuten een eerste route er in zitten!
Gouden tip!
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
He wat gaaf. Vooral om in de buurt eens nieuwe wegen te leren kennen!Nee_Nee schreef: ↑30 apr 2018 12:55 try to beat this: http://brouter.de/brouter-web
Is dat zo? Je kunt toch met één muisklik een andere kaart selecteren?
Of bedoel je in je app? Daar gebruik ik een Edge 1000 voor en daar kan ik ook gemakkelijk van kaarten wisselen toch?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Kan je in Basecamp tijdens het tekenen switchen van kaart?
Even proberen ...
Edit:
Yes you can!
Maar inmiddels vind ik http://brouter.de/brouter-web net even wat fijner tekenen
Edit:
Yes you can!
Maar inmiddels vind ik http://brouter.de/brouter-web net even wat fijner tekenen
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018