Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 24 apr 2018 11:54

hendrikjan schreef: 24 apr 2018 11:44
NuitKor schreef: 24 apr 2018 11:37
havana schreef: 24 apr 2018 11:23 Wat is er mis met je vrienden af en toe de waarheid vertellen en een schop onder hun hol geven? Achteraf was hij mij er dankbaar voor, op het moment zelf uiteraard niet. Wat overigens meespeelde is dat zijn toenmalige partner (dus degene die bedrogen werd) ook een vriendin van mij was.

Thijs had Kroon gewoon onder druk moeten zetten en had er op die manier zelf buiten kunnen blijven. Nu komt het op mij over als goedkoop scoren.
Prima om een vriend de waarheid te vertellen en hem een schop onder zijn hol te geven, maar zal nooit een vriend verplichten om vreemdgaan op te biechten of het zelf te vertellen. Ik zou hem de waarheid zeggen en zeggen dat hij het moet opbiechten. Als hij dat dan niet doet zou ik hem niet meer als vriend beschouwen, maar laat hem zelf de keuze wat hij belangrijker vindt. Maar goed, iedereen is anders. :like:
dit is natuurlijk precies hetzelfde... Ook een vorm van chantage.. Of je vertelt het of je bent mijn vriend niet meer.. Imho is dat ook quatsch.. Als je bepaalde zaken niet meer tegen vrienden kan zeggen.. wat zijn ze (die vrienden) dan nog waard vraag ik me af.. .. Maar goed, het raakt een beetje ot..

Kroon wist imho goed dat hij gesprekken voerde met een journalist. Hij had dit kunnen zien aankomen, helemaal nu hij er niet zelf mee op de proppen kwam..
Ja idd twijfel ook of ik dan de vriendschap zou verbreken. Als ik er zo over nadenk weet ik dingen van vrienden, die ik absoluut voor mij moet houden, maar ik denk er geen moment aan om daardoor de vriendschap te verbreken.

Maar zou ik dat wel doen, dan is dat altijd nog mijn eigen keuze "als iemand iets doet waarmee ik mij niet kan verenigen" en laat ik aan hem de keuze om er iets mee te doen of niet. Dat is geen chantage, het is mijn eigen keuze om te bepalen met welke mensen ik wel bevriend wil zijn en welke niet.

Maar nu weer ontopic ;)

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 24 apr 2018 12:08

Karl66 schreef: 24 apr 2018 11:49 Als Zonneveld via goede onderzoeksjournalistiek had ontdekt dat Kroon doping gebruikt had en daar een artikel over had gepubliceerd, dan was er niemand over gevallen. Maar dat is niet het geval, hij gebruikt vertrouwelijke informatie uit een sollicitatiegesprek en dat is het verwijt dat hij krijgt. Daarnaast is Zonneveld niet ons nationale geweten en heeft hij dus niet voor iemand anders te bepalen of die moet gaan bekennen.

En voor alle duidelijkheid, als dit stuk het gevolg was geweest van goede onderzoeksjournalistiek, dan was het een heel ander verhaal geweest.
Dit is wat Thijs daar over zegt, aldus Sporza:
De wielerjournalist had aanwijzingen dat Kroon doping gebruikte in een deel van zijn carrière. "Er waren bronnen die me belastende dingen vertelden en er waren de afwijkende bloedwaarden in het verleden. Maar zelf sprak hij het liefst zo min mogelijk over het onderwerp."

ane
Forum-lid

ane 24 apr 2018 12:09

Dankzij Thijs krijg ik de bevestiging dat ik terecht al jaren geen wielrennen meer kijk. Daarvoor dank.

Als je met epo maar zo weinig wint ben je waarschijnlijk ook geen topper (tenzij ze allemaal aan de epo zaten).

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 24 apr 2018 12:11

Er is nergens vermeld welke middelen Kroon heeft gebruikt.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 24 apr 2018 12:25

Karl66 schreef: 24 apr 2018 11:49 Als Zonneveld via goede onderzoeksjournalistiek had ontdekt dat Kroon doping gebruikt had en daar een artikel over had gepubliceerd, dan was er niemand over gevallen. Maar dat is niet het geval, hij gebruikt vertrouwelijke informatie uit een sollicitatiegesprek en dat is het verwijt dat hij krijgt.
Terechte opmerking, in zo een gesprek, off the record, is het niet bedoeling dat je dit publiceert dit is gewoon imho niet netjes. Dat Thijs Zonneveld nu wel publiceert zegt wel weer iets over de persoon die hij is....
YFood !!!

senior
Forum-lid

senior 24 apr 2018 12:38

havana schreef: 24 apr 2018 10:12 ....
Het wachten is op de reactie van Eurosport. Ze hebben om dezelfde reden Nelissen eruit gegooid, anderzijds hebben ze recentelijk Contador aangetrokken als commentator. Wordt een lastige beslissing, dus.
...
Ik heb Eurosport daar ooit op aangesproken (wel Nelissen eruit maar Virenque handhaven) en het antwoord was dat er bij Nelissen "iets héél anders speelde en dat het niets met doping te maken had (yeah, right)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 apr 2018 12:42

Dat zou betekenen dat Kroon niet hoefde te vrezen voor zijn plek, en dan het helemaal onbegrijpelijk dat hij er zelf niet mee is gekomen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2018 12:57

senior schreef: 24 apr 2018 12:38
havana schreef: 24 apr 2018 10:12 ....
Het wachten is op de reactie van Eurosport. Ze hebben om dezelfde reden Nelissen eruit gegooid, anderzijds hebben ze recentelijk Contador aangetrokken als commentator. Wordt een lastige beslissing, dus.
...
Ik heb Eurosport daar ooit op aangesproken (wel Nelissen eruit maar Virenque handhaven) en het antwoord was dat er bij Nelissen "iets héél anders speelde en dat het niets met doping te maken had (yeah, right)
Dit verhaal heb ik idd ook wel eens gehoord.

Ik had TV redelijk hoog zitten, maar hij dondert nu wel aardig naar beneden. Heeft niet met het wel/niet sympathiek vinden van Kroon te maken, maar alles met de manier waarop.
Zoals hier al eerder is aangegeven: ga je bezig houden met serieus onderzoek in het huidige peloton. De doktoren van QS, het gekonkel van SKY, etc. Dit is oud nieuws van een generatie die wellicht voor 90% gebruikt heeft.
Denk dat hij nu definitief elke medewerking uit het peloton wel heeft verspeeld.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

ane
Forum-lid

ane 24 apr 2018 13:01

Dat is dan wel de medewerking van de dopinggebruikers. Ik kan me voorstellen dat een renner die geen doping gebruikt dit nieuws wel kan waarderen.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 apr 2018 13:06

ane schreef: 24 apr 2018 13:01 Ik kan me voorstellen dat een renner die geen doping gebruikt dit nieuws wel kan waarderen.
Als ik NU zou koersen en NIET zou gebruiken zeker niet. Het gaat immers WEER over vroeger en NIET over NU.

ane
Forum-lid

ane 24 apr 2018 13:27

Als ik nu zou koersen en nu doping zou gebruiken zou ik niet met Thijs een biertje willen drinken..

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 apr 2018 13:54

Maar heeft Zonneveld dat sollicitatiegesprek gevoerd? Volgens mij niet en dan is het, of goede onderzoeksjournalistiek dat hij die informatie bij zijn collega heeft losgepeuterd of hij heeft de informatie aangeleverd gekregen van het AD en heeft de afweging moeten maken of hij daar een stukje over wil schrijven.
In dat laatste geval had het hem wellicht gesierd als hij had bedankt maar was het toch we gepubliceerd.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie