Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

ane
Forum-lid

ane 24 apr 2018 10:21

Komt er weer eens een dopingverhaaltje naar buiten, wordt de boodschapper weer afgeschoten. Als het niet op deze wijze gebeurt komt het er niet van.

zaaf
Forum-lid

zaaf 24 apr 2018 10:38

ane schreef: 24 apr 2018 10:21 Komt er weer eens een dopingverhaaltje naar buiten, wordt de boodschapper weer afgeschoten. Als het niet op deze wijze gebeurt komt het er niet van.
+1 ik krijg de indruk dat we Kroon een sympathieke gast moeten vinden en dus heeft de boodschapper het gedaan. Terwijl hier op het forum Erik Dekker voor het zelfde vergrijp al vele malen is veroordeeld zonder een bekentenis... dat verhaal over privacy en sollicitatie? Tja...

roelw
Forum-lid

roelw 24 apr 2018 10:55

"Ik beken dat ik gedurende een korte periode op het einde van mijn carriere doping gebruikt heb.
Ik deed het zelf, op eigen houtje, de ploeg wist er niet van.
Iedereen deed het in die periode maar ik ga geen andere namen noemen.
Het is ook al heel lang geleden.
Maar tegenwoordig is alles veranderd en gaat het veel beter en is wielrennen een zuivere sport"

Hoe vaak hebben we dat riedeltje al gehoord?
Museeuw, Lotz, Boogerd, Kroon,.....
Altijd dezelfde onzin. Na de Festina affaire werd alles beter. Of nee, toch niet, pas na het Armstrong-tijdperk. Wacht even, wat zeg ik, pas na de epo-test. Nou, laten we gewoon afspreken vanaf het moment dat er actief naar mechanische doping gespeurd werd.....

Hoe vaak hebben ze ons nou al wijs gemaakt dat het beter gaat en dat de sport zuiver is om dan enkele jaren later af te komen met 'iedereen deed het'???

Wat een onzin. Ik geloof er niets van dat het tijdens "een korte periode" was of "op het einde van mijn carriere" en dat de ploeg er niets van wist zoals ze allemaal zeggen.
Net zo min als dat ik geloof dat het nu beter gaat, daar is geen enkele aanwijsbare reden voor om dat te geloven.
Laatst gewijzigd door roelw op 24 apr 2018 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 apr 2018 10:59

zaaf schreef: 24 apr 2018 10:38
ane schreef: 24 apr 2018 10:21 Komt er weer eens een dopingverhaaltje naar buiten, wordt de boodschapper weer afgeschoten. Als het niet op deze wijze gebeurt komt het er niet van.
+1 ik krijg de indruk dat we Kroon een sympathieke gast moeten vinden en dus heeft de boodschapper het gedaan. Terwijl hier op het forum Erik Dekker voor het zelfde vergrijp al vele malen is veroordeeld zonder een bekentenis... dat verhaal over privacy en sollicitatie? Tja...
Nee hoor, in dit geval schiet ik zowel de boosdoener als de boodschapper af.

- Kroon, 1) omdat hij doping heeft gebruikt 2) dit zelf naar buiten had moeten brengen.
- Zonneveld omdat hij dit anders had moeten aanpakken.

Hoe dan? Heel simpel. Hij had Kroon moeten dwingen het zelf te publiceren. Zo heb ik ooit ook eens een vriend onder druk gezet dat hij zijn vreemdgaan zelf moest opbiechten, omdat ik het anders voor hem zou doen. Vervelend om te moeten doen, maar ik sta er nog steeds achter.
Laatst gewijzigd door havana op 24 apr 2018 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 24 apr 2018 11:00

Lastig. Ik heb net als havana (en itt vele anderen hier blijkbaar) Thijs Zonneveld hoog zitten, maar ik vind dit ook niet zo chique geloof ik. Daarbij (maar dat geldt voor mij persoonlijk); het zal me een rotzorg zijn of Kroon gebruikt heeft of niet.

Ik was overigens aanwezig bij de sportmonoloog van Kroon en daar heeft hij inderdaad met geen woord gerept (of gehint) over dopinggebruik. Terecht m.i.; het verhaal dat hij nu vertelde was vele malen indrukwekkender (en IMHO ook veel moediger om te vertellen) dan een dopingbekentenis.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

ane
Forum-lid

ane 24 apr 2018 11:04

Als je vriend het niet had opgebiecht had jij hetzelfde als Thijs moeten doen.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 24 apr 2018 11:20

havana schreef: 24 apr 2018 10:59
zaaf schreef: 24 apr 2018 10:38
Zo heb ik ooit ook eens een vriend onder druk gezet dat hij zijn vreemdgaan zelf moest opbiechten, omdat ik het anders voor hem zou doen. Vervelend om te moeten doen, maar ik sta er nog steeds achter.
Tering en hem dan een vriend noemen? Jij bent op dat moment verre van een vriend.. :shock:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 apr 2018 11:23

Wat is er mis met je vrienden af en toe de waarheid vertellen en een schop onder hun hol geven? Achteraf was hij mij er dankbaar voor, op het moment zelf uiteraard niet. Wat overigens meespeelde is dat zijn toenmalige partner (dus degene die bedrogen werd) ook een vriendin van mij was.

Thijs had Kroon gewoon onder druk moeten zetten en had er op die manier zelf buiten kunnen blijven. Nu komt het op mij over als goedkoop scoren.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 24 apr 2018 11:37

havana schreef: 24 apr 2018 11:23 Wat is er mis met je vrienden af en toe de waarheid vertellen en een schop onder hun hol geven? Achteraf was hij mij er dankbaar voor, op het moment zelf uiteraard niet. Wat overigens meespeelde is dat zijn toenmalige partner (dus degene die bedrogen werd) ook een vriendin van mij was.

Thijs had Kroon gewoon onder druk moeten zetten en had er op die manier zelf buiten kunnen blijven. Nu komt het op mij over als goedkoop scoren.
Prima om een vriend de waarheid te vertellen en hem een schop onder zijn hol te geven, maar zal nooit een vriend verplichten om vreemdgaan op te biechten of het zelf te vertellen. Ik zou hem de waarheid zeggen en zeggen dat hij het moet opbiechten. Als hij dat dan niet doet zou ik hem niet meer als vriend beschouwen, maar laat hem zelf de keuze wat hij belangrijker vindt. Maar goed, iedereen is anders. :like:

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 24 apr 2018 11:44

NuitKor schreef: 24 apr 2018 11:37
havana schreef: 24 apr 2018 11:23 Wat is er mis met je vrienden af en toe de waarheid vertellen en een schop onder hun hol geven? Achteraf was hij mij er dankbaar voor, op het moment zelf uiteraard niet. Wat overigens meespeelde is dat zijn toenmalige partner (dus degene die bedrogen werd) ook een vriendin van mij was.

Prima om een vriend de waarheid te vertellen en hem een schop onder zijn hol te geven, maar zal nooit een vriend verplichten om vreemdgaan op te biechten of het zelf te vertellen. Ik zou hem de waarheid zeggen en zeggen dat hij het moet opbiechten. Als hij dat dan niet doet zou ik hem niet meer als vriend beschouwen, maar laat hem zelf de keuze wat hij belangrijker vindt. Maar goed, iedereen is anders. :like:
dit is natuurlijk precies hetzelfde... Ook een vorm van chantage.. Of je vertelt het of je bent mijn vriend niet meer.. Imho is dat ook quatsch.. Als je bepaalde zaken niet meer tegen vrienden kan zeggen.. wat zijn ze (die vrienden) dan nog waard vraag ik me af.. .. Maar goed, het raakt een beetje ot..

Kroon wist imho goed dat hij gesprekken voerde met een journalist. Hij had dit kunnen zien aankomen, helemaal nu hij er niet zelf mee op de proppen kwam..
:winkthumb:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 apr 2018 11:45

Je kan het inderdaad ook omdraaien. Als ik Kroon was, was ik er liever zelf mee gekomen zodat je Zonneveld i.i.g. een primeurtje ontneemt.

Het is een oude PR-wet: zelf met slecht nieuws komen pakt altijd beter uit dan wanneer een ander het voor je doet.

Karl66
Forum-lid

Karl66 24 apr 2018 11:49

Als Zonneveld via goede onderzoeksjournalistiek had ontdekt dat Kroon doping gebruikt had en daar een artikel over had gepubliceerd, dan was er niemand over gevallen. Maar dat is niet het geval, hij gebruikt vertrouwelijke informatie uit een sollicitatiegesprek en dat is het verwijt dat hij krijgt. Daarnaast is Zonneveld niet ons nationale geweten en heeft hij dus niet voor iemand anders te bepalen of die moet gaan bekennen.

En voor alle duidelijkheid, als dit stuk het gevolg was geweest van goede onderzoeksjournalistiek, dan was het een heel ander verhaal geweest.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie