Ik rij al jaren met Conti omdat deze, voor mij, het beste compromis geven tss rolweerstand, slijtage en lekbestendigheid.
De enige die veel beter zijn in rolweerstand zijn de Veloflex maar deze verslijten al door er gewoon naar te kijken
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik zou zeggen gewoon blijven doorrijden met die Conti's.!ippe schreef: ↑20 mar 2018 10:22 Kan iemand de Maxxis Padrone TR vergelijken met de Conti GP4000 II (25mm). Meer bepaald de rolweerstand (gevoelsmatig) en slijtage van de Maxxis t.o.v de Conti. Ik rij met de racer echt overal door, van met putten bezaaide wegen/fietspaden tot gravelpaden.
Ik rij al jaren met Conti omdat deze, voor mij, het beste compromis geven tss rolweerstand, slijtage en lekbestendigheid.
De enige die veel beter zijn in rolweerstand zijn de Veloflex maar deze verslijten al door er gewoon naar te kijken.
Ik heb een tijdje rondgereden met binnenbanden in combinatie met de Schwalbe Big Ones. Na een paar honderd km gebeurde het onvermijdelijke: lek. Was weer wennen om langs de kant van een pad te staan en een band te moeten wisselen. Het was wel de aanleiding om te kijken of ik de band wel tubeless kon krijgen, nu hij zich 'gezet' had. En yep, het achterwiel is nu tubeless. Later deze week ga ik ook werk maken van het voorwiel.JoostG schreef: ↑22 jan 2018 13:15 Dank heren.
@DDX, het gaat om Schwalbe BIG One (was even weggevallen....)
Ik draai bij gebruik van de airboost altijd de binnenkern eruit. Dat mocht hier ook niet baten. Wat mij wel opviel is dat er behoorlijke 'knikjes' in de draad zitten vanwege de manier van verpakken. Uit ervaring weet ik dat bij tubeless het kleinste detail een groot verschil kan maken. Ik heb nu beide banden met binnenband opgepompt weggezet. Hopelijk vormt de band zich zo goed, en lukt het straks wel. Grrrrrrrrrr.......
Ik heb gister toch de Mavic UST Ypsion 28mm besteld. Pakketje ligt al klaar op het postkantoor. Benieuwd of die 11 storm compound beter is dan het oude Hutchinson rubber. (hoewel ik op zich ook wel tevreden was over de Fusion 5 All Seasons. Zitten nog op mijn oude racefietswielen, maar wellicht dat ik komende winter daar weer mee ga rijden.
Zijn de Cosmic pro carbon wel tubeless ready?markgeraerts1977 schreef: ↑09 apr 2018 19:49 Ik heb gisteren Mavic UST geprobeerd op de cosmic pro carbon. Is me niet goed bevallen, helaas. Na lang proberen heb ik zaterdag de lucht erin kunnen houden, maar maximaal 5 bar, want dan ontsnapte de lucht weer. Gisteren heb ik er 100 km mee gereden, maar na 90 km, heb ik er de binnenband op moeten leggen. Door stoten tijdens het rijden, ontsnapt er constant wat lucht. Tot het fietsen niet meer mogelijk was.
De buitenbanden van Mavic gaan er ook vanaf. Veel te veel lek gereden in die paar maanden dat ik ze heb.