Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 23 feb 2018 23:17

Is inderdaad best wel een stuk met die tegenwind en kou....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 26 feb 2018 09:24

Er bestaan heating pads die werken op 6 Volt. Deze kan je bijvoorbeeld verwerken in kleding.
Wat nou als je zo'n heating pad op je stuur monteert onder het stuurlint. En dan dit aansluiten op je naafdynamo. Uiteraard een schakelaartje er tussen.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2468
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 feb 2018 09:55

Deze ochtend op de MTB naar het werk.
Nothwave Arctic GTX winterboots, merinowollen kousen, en nog eens neoprene overschoenen over mijn winterbotten.
Resultaat: na een uur, terug ijskoude voeten.
Ik vind dit koude weer maar niks, integendeel, ik heb er de pest aan. Geef me dan maar een graad of 10 en regen :shock:

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 26 feb 2018 10:25

Deze week is voor mij ook een no-go. Ik heb alternatieve manieren om op het werk te komen, daar maak ik met deze temperaturen graag gebruik van.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1752
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 feb 2018 12:12

Ik vond het prima te doen vanaochtend. Maar ja...

2 thermoshirtjes en een winterfietsjasje met daarover een craft windvanger. korte broek, skisokken en daarover een Craft overbroek zonder zeem. dunne Avento sporthandschoenen met daarover Agu all weather..
oh ja en natuurlijk overschoenen.

Verder een helmmuts van Asics en een gewone goedkope buff..

je bent wel een eeuwigheid bezig met uit en aantrekken van al die laagjes.. dat dan weer wel
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2468
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 feb 2018 12:50

Ja, heb ik ook allemaal, beenstukken, daarover gevoerde winterbroek, helmuts, buff, 2 paar handschoenen, 4 lagen bovenlichaam. MAAR die voeten krijg ik niet warm, veel meer dan wollen kousen in mijn winterboots met daarover nog eens neoprene overschoenen kan ik niet doen.
Ach ja, tegen het einde van de week wordt het weer warmer ...

hayes

hayes 26 feb 2018 14:56

Je voeten in plastic zakjes in je schoen schijnt serieus goed te werken? Nog niet geprobeerd eigenlijk.
Of je tenen omwikkelen met een laagje alu-folie?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 26 feb 2018 15:55

Ipv beenstukken doe ik een 3/4 broek onder de lange broek.
De bretels van beide broeken samen met een lang thermoshirt en een softshell jack zijn voor mij voldoende. Nadeel van zo'n softshell jack is is wel dat transpiratie wat moeilijker afgevoerd wordt. Dus het is zaak om precies genoeg aan te doen (aantal lagen) en de intensiteit beperkt te houden.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5265
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 26 feb 2018 19:41

Vandaag woon-werl gedaan: ochtend bij -5 vertrokken in herenschoenen en 40min tocht. Bij aankomst nog bijna 20minuten kunnen wachten op trein en koude voeten gekregen.
Vanavond -4 en eens getest op terugweg met overschoen; rechts overschoen en links geen. Terug is 5 minuten langer. Links was toch 1 serieus koude voet.... dus tot 40 minuten kan ik in vrieskoude zonder overschoen met een herenschoen (en wolle kousen die dan op het werk iets te warm zijn...).

Walter

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1816
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 26 feb 2018 21:21

opperhoofd schreef: 26 feb 2018 15:55 Ipv beenstukken doe ik een 3/4 broek onder de lange broek.
Precies, doe ik ook zo. Afgelopen vrijdag had ik vijf laagjes: mouwloos ondershirt, ondershirt lange mouw, wielershirtje korte mouw, softshell en winddicht gilet. Voeten zijn het tere punt; waterdichte Sealskinz over dunne zomersokken in winterschoen. Helpen daar overheen nog overschoenen? Roeckl waterdichte hanschoenen zijn verder voor mij perfect.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 26 feb 2018 22:24

Bizar wat jullie allemaal aantrekken eigenlijk.
Ik trek zelf een lange broek (standaard met fleece gevoerd) met bretels en zeem aan. Dan vervolgens een normaal fiets shirt met daar dan weer overheen een korte broek met bretels zonder zeem (puur om er mooi in kleur bij te rijden) en daarover nog een wind- en waterdicht fietsjack. Uiteraard wel goede sokken in de schoenen met overschoenen en goede handschoenen, maar dat werkt voor mij afdoende. Zelf moet ik een uur fietsen enkele reis.
Zo heb ik afgelopen zondagochtend ook nog 100+ kilometer weggetrapt zonder het koud te hebben.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 26 feb 2018 23:43

hayes schreef: 26 feb 2018 14:56 Je voeten in plastic zakjes in je schoen schijnt serieus goed te werken? Nog niet geprobeerd eigenlijk.
Of je tenen omwikkelen met een laagje alu-folie?
Klopt, dunne sok met daarover plastic zak en dan in de schoen.
Overschoenen aan en geen centje pijn.

Klein nadeel, je voeten gaan stinken als een dolle.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie