Jij niet, maar op de baan (voor de Belgen de piste) wordt dat wel gedaan .....
Nauwkeurigheid fietscomputer?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Conclusie: Voor Nielsh en zijn toepassing, zijn sensoren niet nodig. Voor bve, en zijn toepassing zijn ze meer dan welkom.bve schreef: ↑21 feb 2018 10:27Met tijdritten heb ik de snelheid en gemiddelde snelheid in beeld. Met een tijdrit volledig door het bos komt de snelheid nooit boven de 33 km/h en is de gemiddelde snelheid toch bijna 10 km/h hoger. Ik vind dat wel vervelend.nielsh schreef: ↑21 feb 2018 07:54 Ik rijd uitsluitend met GPS registratie. Wanneer ik met maten fiets die wel met sensorregistratie rijden zijn de verschillen verwaarloosbaar. Niet de moeite waard om de sensoren voor te monteren, die ik (persoonlijk dus) eigenlijk niet op mijn mooie bolide wilStrava en Garmin corrigeren toch je route en snelheden wanneer je GPS ontvangt weer goed is. Snelheid heb is sowieso niet op mijn schermen staan. Behalve tijdens (tijdrit)wedstrijden. Voor de rest train ik alleen op wattage en zijdelings op hartslag.
En als je cadans wilt meten, heb je daar toch al een sensor nodig, pak dan direct een gecombineerde met een magneet aan je spaak en je hebt je snelheid ook.
Doe je niet aan cadans meten, pak dat die optie van Garmin om je naaf. Erg minimalistische oplossing in mijn ogen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013