Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Fietsen met hartslagmeter zonder band

Zadelheer
Forum-lid

Zadelheer 10 feb 2017 12:04

De Lazer Genesis Lifebeam is een helm voor de racefiets met ingebouwde hartslagmeter. Een beklemmende hartslagband is hierdoor niet meer nodig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

equipe-b
Forum-lid

equipe-b 10 feb 2017 14:19

Zadelheer schreef:De Lazer Genesis Lifebeam is een helm voor de racefiets met ingebouwde hartslagmeter. Een beklemmende hartslagband is hierdoor niet meer nodig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ga ik daar ook nog even naar kijken. Bedankt!

jupiler11
Forum-lid

Gebruikersavatar jupiler11 17 feb 2017 23:53

Die helm met hartslag lijkt me erg handig behalve in de winter als je een helmmuts of petje onder je helm wilt dragen.
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs

hetfietserke
Forum-lid

hetfietserke 09 dec 2017 19:28

de hartslagmeter die hartslag meet op de pols is wat minder nauwkeurig dan de borstband modellen https://www.hrdlpn.nl/hartslagmeter/ Je kunt wel met de Polar met 6LED's tegenwoordig een stuk betrouwbaardere hartslagmeting krijgen.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 dec 2017 20:33

Die onnauwkeurigheid uit zich vooral in intervallen, en dan nog met name met intervallen in natte omstandigheden. De nieuwste modellen van bijv. Garmin, hebben daar alweer een stuk minder last van (volgens reviews van DCrainmaker e.a.). Die polar zal ook wel een nieuwste generatie zijn lijkt me.
Voor een fietser lijkt me de onnauwkeurigheid niet zo snel opspelen, omdat er toch vaak lange tijd op 1 intensiteit gereden wordt. Aflezen van de horloge tijdens het fietsen is misschien meer het probleem.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 11 dec 2017 08:02

MarkVeenstra schreef: 10 dec 2017 20:33 Die onnauwkeurigheid uit zich vooral in intervallen, en dan nog met name met intervallen in natte omstandigheden. De nieuwste modellen van bijv. Garmin, hebben daar alweer een stuk minder last van (volgens reviews van DCrainmaker e.a.). Die polar zal ook wel een nieuwste generatie zijn lijkt me.
Voor een fietser lijkt me de onnauwkeurigheid niet zo snel opspelen, omdat er toch vaak lange tijd op 1 intensiteit gereden wordt. Aflezen van de horloge tijdens het fietsen is misschien meer het probleem.
De techniek is nog relatief jong, en zeer onderhevig aan verbeteringen. Je kunt de nieuwste modellen dan ook niet meer vergelijken met die van 2 jaar geleden bijvoorbeeld. De nauwkeurigheid is echt verbeterd als je de tests leest.

Laatste opmerking is op te lossen door de gegevens te broadcasten naar een device op het stuur.

walter-
Forum-lid HC

walter- 11 dec 2017 08:33

scottwilko schreef: 08 feb 2017 20:25 Mijn garmin Vivosmart lijkt redelijk nauwkeurig mijn hartslag weer te geven, ook tijdens inspanning. Deze kan de hartslag ook via ANT+ versturen naar de fietscomputer. (overigens heb ik dat nog niet geprobeerd daar een borstband altijd nauwkeuriger zal zijn.)
Dan moet je dat toch eens testen dat koppelen met ant+. Bij mij is hij bij fietsen echt niet nauwkeurig.
Zelfde tocht eens met borstband en de vivosmart gereden en het verschil is toch opmerkelijk. Ik ken wel de details niet meer, maar als je echt traint op hartslag meter zou ik de vivosmart er niet voor gebruiken

Walter

JC80
Forum-lid

JC80 11 dec 2017 10:28

Wat je ook doet: koop geen Polar. Ik heb zowel de M400 als M430 gehad. De eerste liep ALTIJD te klooien met de koppeling tussen unit en horloge en toen dacht ik slim te zijn door de 430 te kopen (met optische meting) maar dat bleek zo mogelijk een nog grotere kneus te zijn. Klantenservice van Polar is niet alleen waardeloos, maar ook vrijwel non-existent. Ze denken daar in Finland dat ze nog steeds marktleider zijn, terwijl ze links en rechts worden ingehaald door kleine tech-bedrijven.

Overigens, voor een beetje redelijke meting moet je je horloge vrij strak omdoen: ik vind een borstband dan echt 1000 keer beter zitten, maar met je lastige huid is dat uiteraard anders. Ook een nadeel: als je flink zweet op je pols, wordt de meting nog onbetrouwbaarder.

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 11 dec 2017 11:28

Had met de Polar 360 ook een probleem.
Inderdaad de service is ruk. Kreeg een ander apparaat terug gestuurd dat ook nog eens niet werkte.
Zonder enig commentaar of begeleidende uitleg waarom ik dat andere apparaat kreeg.
Gelukkig was de service van Futurum wel geweldig.
Nadat ik daar het probleem gedeponeerd had wilden ze direct een nieuwe opsturen.
Aangezien ik die dag in Apeldoorn moest zijn heb ik hem even opgehaald. Zonder gemor of gemekker.
Dat gezegd hebbende had ik tijdens het fietsen of schaatsen na zo'n beetje elke 20 minuten een acute hartstilstand.
Na diverse keren een herstelprocedure te hebben uitgevoerd en allerlei andere onzin aanbevelingen te hebben opgevolgd was er geen verbetering.
Het enige herstel was dat ik zelf na deze hartstilstanden weer snel gereanimeerd was om de tocht te hervatten :D .

De nieuwe is beter maar nog steeds niet hufterproof...
...

Plaats reactie