2de hands (.be)
-
Hans-Je-Pence
- Forum-lid
ik betaal alles met paypal, al jaren en nooit problemen gehad. Is er dan iets mis met paypal tegenwoordig?
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ja idd, vraag mij ook af wat daar mis aan is. Is zelfs veiliger dan cash, het kan immers geen nep geld zijn.
-
Hans-Je-Pence
- Forum-lid
ja maar alleen met wederzijdse instemming wordt het geld dan teruggestort.
Nee hoor. Een bekende truc is een klacht indienen en zeggen dat je een lege doos hebt ontvangen. Als je dan niet kunt bewijzen dat de doos vol was toen je 'm verzond (en dat is verdomd lastig) dan ben je de sigaar.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Nee hoor, bij dit soort betalingen is het een schenking. Dan kan je helemaal geen geschil openen.
Verder heb je toch gewoon een verzendbewijs waar een gewicht op staat, dan kan je aan tonen dat het geen lege doos was.
Paypal schrijft echt niet zomaar geld terug hoor.
Verder heb je toch gewoon een verzendbewijs waar een gewicht op staat, dan kan je aan tonen dat het geen lege doos was.
Steen in een lege doos geeft ook gewicht.
Ik ga het er in ieder geval niet op wagen dat paypal gaat bepalen dat ik niets opgestuurd heb. En als je verzend met UPS / Kiala kan je zelf het gewicht opgeven. Dat wordt nooit meer nagewogen.
Bij Postnl trouwens ook
Ik ga het er in ieder geval niet op wagen dat paypal gaat bepalen dat ik niets opgestuurd heb. En als je verzend met UPS / Kiala kan je zelf het gewicht opgeven. Dat wordt nooit meer nagewogen.
Bij Postnl trouwens ook
Gr Roos
Het is wel degelijk een reëel gevaar. Kijk eens naar de Google hits. En lees hier bijvoorbeeld een voorbeeld.japiecarbon schreef: ↑09 dec 2017 12:51 Nee hoor, bij dit soort betalingen is het een schenking. Dan kan je helemaal geen geschil openen.
Een andere truc is dat de koper het item laat verschepen naar een niet-bestaand adres. De koper neemt vervolgens contact op met het verzendbedrijf om het pakje alsnog te bemachtigen. Daarna maakt de koper een geschil aan met als reden: pakje nooit ontvangen. En omdat de verkoper geen ontvangstbewijs heeft, wordt het geschil dan soms gewonnen.
Paypal is een redelijk veilig systeem, ik werk er zelf ook graag mee, maar 100% veilig is het niet (geen enkel systeem trouwens). Paypal zelf besteedt er ook uitgebreid aandacht aan op hun eigen site.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Hoe kunnen ze geld terug vorderen na een schenking?? Dat betekent dat je het over maakt zonder iets te kopen. Dan kan je dus ook helemaal geen geschil openen, want officieel heeft er geen transactie plaats gevonden.
Als je aangeeft dat je iets koopt kan dat wel, maar dan zitten er ook kosten aan verbonden, dan moet je als verkoper betalen aan Paypal/
Als je aangeeft dat je iets koopt kan dat wel, maar dan zitten er ook kosten aan verbonden, dan moet je als verkoper betalen aan Paypal/
Hoe kom je ineens bij het fenomeen schenking? Dat heb ik nog nooit gebruikt op Paypal.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Dat valt onder het kopje geld over maken naar vrienden of familie.
Wat ik bedoel te vragen is wat je hiermee bedoelde
Ik heb al zeker 500 dingen betaald met Paypal en nog nooit gebruik gemaakt van schenking (althans niet bewust).
.Nee hoor, bij dit soort betalingen is het een schenking.
Ik heb al zeker 500 dingen betaald met Paypal en nog nooit gebruik gemaakt van schenking (althans niet bewust).